|

خواص سرکه سیب

چرا باید از سرکه سیب استفاده کنیم؟ از رفع شوره تا کاهش وزن!

The Health Benefits of Apple Cider Vinegar

آیا تا به حال از سرکه سیب به خاطر خواص بی نظیر آن استفاده کرده اید؟ اگر نه حتما این مقاله را بخوانید تا از مزایا و عوارض جانبی آن آگاه شوید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- قرن هاست که سرکه سیب به خاطر خواص بی نظیر سلامتی و خاصیت ضد عفونی کنندگی ای که دارد مورد استفاده قرار می گیرد و این روز ها نیز به دلیل تاثیر آن بر روند کاهش وزن و کنترل قند خون مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته است. با این اوصاف ممکن است شما در دسته ی افرادی باشید که نمی دانند این سرکه ی خارق العاده تا چه اندازه سالم است و در چه مواردی می تواند برای ما مفید واقع شود به همین خاطر در ادامه ما به شما برخی از مزایای استفاده از سرکه سیب را معرفی می کنیم.

سرکه سیب سیب حاوی اسید استیک، باکتری و اسیدهای لاکتیک، سیتریک و مالتیک می باشد؛ در حقیقت علت ترشی این سرکه نیز وجود همین اسید هاست. اعتقاد بر این است که سرکه سیب می تواند به روش های مخالف باعث تقویت سلامت شما شود.

خواص سلامتی سرکه سیب

مواد مغذی موجود در سرکه سیب:

  • منیزیم
  • آهن
  • فسفر
  • منگنز
  • آمینو اسید
  • آنتی اکسیدان ها
  • 3 کالری در هر قاشق غذاخوری

قند خون:

طی یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داده شد که مصرف سرکه همراه با وعده های غذایی می تواند منجر به کاهش سطح انسولین شود، انسولین هورمونی است که به بدن در استفاده از قند کمک می کند و در بدن افرادی که به دیابت مبتلا هستند افزایش می یابد. از طرفی دیگر سرکه باعث کاهش سطح قند خون بعد از غذا می شود.

کاهش وزن:

این طور که به نظر می رسد با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات تا به کنون، مصرف سرکه ی سیب قبل یا همراه با غذا می تواند به شما کمک کند تا سریع تر احساس سیری کنید و درنتیجه به روند کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. از طرفی دیگر یک مطالعه ی تحقیقاتی در سال 2018 نشان داد افرادی که از سرکه ی سیب در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، چربی احشایی بیشتری را از دست می دهند، اگر نمی دانید باید به شما بگوییم که این چربی بیشتر در اطراف شکم جمع می شود.

خواص سلامتی سرکه سیب

دیگر فواید سلامتی سرکه سیب:

به گزارش شایانیوز، هرچند که تحقیقات علمی کافی ای در جهت اثبات قطعی خواص و مزایای سلامتی این سرکه صورت نگرفته است اما همچنان شواهد تاثیرات مثبت آن را بر سلامتی نشان می دهند برخی دیگر از مزایایی سلامتی سرکه سیب عبارتند از:

  • بهبود عمل هضم
  • بهبود حساسیت به انسولین
  • کاهش چربی شکم
  • کاهش کلسترول
  • کاهش فشار خون
  • بهبود سلامت قلب
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان

شوره سر:

اگر چه تحقیقات علکی گسترده ای در رابطه با خواص سرکه سیر در مبارزه با شوره سر صورت نرگرفته است اما به نظر می رسد که استفاده از محلول سرکه سیب و آب می تواند با پوسته پوسته شدن، خارش و تحریک پوست سر مبارزه کند. از طرفی دیگر اسید استیک مو جود در سرکه می تواند با تغییر PH پوست سر از بروز مخمر جلوگیری کند به این ترتیب از بروز شوره نیز جلوگیری خواهد شد.

آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی:

برخی از شواهد موجود نشان می دهند که چنانچه سرکه سیب خاصیت میکروب زدایی دارد می تواند از بروز عفونت های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و سایر آسیب های پوستی جلوگیری کند. مهم است توجه داشته باشید که نباید سرکه سیب را با غلظت بالا به روی پوست خود بمالید.

از طرفی دیپگر محلول ضعیف سرکه سیب بر روی نقاط آسیب دیده ی ناشی از نیش حشرات می تواند به کاهش احساس سوزش و خارش آن ها کمک کند.

خواص سلامتی سرکه سیب

عوارض جانبی سرکه ی سیب:

از آنجایی که سرکه سیب یک محصول طبیعی و محبوب خانگی است ممکن است شما گمان کنید که مانند بسیاری دیگر از محصولات طبیعی و گیاهی، سرکه سیب نیز کاملا سالم و بی خطر است، اما متاسفانه باید به شما بگوییم که اینطور نیست. در حقیقت باید بدانید که اگر سرکه سیب مصرفی شما بسیار قوی باشد و یا برای مدت زمان زیادی آن را در تماس با پوستتان قرار دهید می تواند برایتان مشکل ساز شود، به عنوان مثال می تواند باعث بروز سوختگی شیمیایی شود. یا حتا خوردن و نوشیدن سرکه سیب به میزان زیاد ممکن است سطح پتاسیم شما را بیش از حد کاهش دهد. همچنین می تواند منجر به هیپوگلیسمی (قند خون پایین)، تحریک گلو و واکنش های آلرژیک شود.

در نظر داشته باشید که هنگام مصرف سرکه سیب بسیار مهم است که بدانید چه میزان از آن را باید با آب ترکیب نمایید چراکه سرکه خاصیت اسیدی دارد و چه هنگام استعمال خارجی و چه هنگام خوردن و نوشیدن می تواند منجر به آسیب شود. برای مثال اگر شما مقدار زیادی از سرکه سیب را بدون رقیق کردن مصرف کنید ممکن است باعث سوختگی و آسیب به دستگاه گوارش شود.

خواص سلامتی سرکه سیب

خلاصه:

سال هاست که از سرکه سیب در جهت انواع محافظت های سلامتی استفاده می شود اما مهم است که توجه داشته باشید سرکه سیب حاوی مقادیر قبل توجهی اسید است بنابراین زمانی که برای بهبود مشکلات پوستی خود از آن استفاده می کنید باید حتما آن را با مقدار مناسبی از آب مخلوط نمایید. اگر هم آن را می نوشید، توجه داشته باشید که اگر بیش از حد قوی باشد می تواند به دندان ها یا دستگاه گوارش شما آسیب برساند. مخلص کلام اینکه رعایت حد اعتدال در مصرف این ماده ی خوراکی و استفاده صحیح از آن بسیار مهم است در غیر این صورت می تواند به همان اندازه که مفید است مضر نیز واقع شود.

برای داشتن زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها