|

مقابله با افسردگی

چطور هنگام افسردگی می توانم به خودم کمک کنم؟!

How can I help myself if I am depressed?

افسردگی یک تجربه ی چالش برانگیز و دشوار است اما اقدامات کوچک و ساده ای هستند که می توانند در بهبود اوضاع روحی ما موثر باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زندگی سرشار از فراز و نشیب است و روزهایی می رسد که احساس می کنیم تحمل مشکلات فراتر از قدرت ما می باشد و این احساس نا خوشایند گاهی برای مدت زمان طولانی همراه ما خواهد بود و گاها ما را از فعالیت های روزانهِ مان باز می دارد در این جور مواقع ممکن است که دچار افسردگی شده باشیم.

واقعیت این است که افسردگی نیز یک بیماری است که بدن، خلق و خو و روان انسان را درگیر خود می کند و در مواردی حتا با درد فیزیکی همراه می باشد. افسردگی بر نحوه ی غذا خوردن، خوابیدن و حتا احساس فرد نسبت به خودش هم تاثیر می گذارد. این احساسات با زمان هایی که دچار کسالت یا بی حالی موقت آن هم در یک شرایط خاص دچارش می شویم خیلی فرق می کند.

ممکن است احساس خستگی، درماندگی و ناامیدی کنید. ممکن است انجام دادن کاری برای کمک به خودتان بسیار سخت باشد. اما درک این نکته مهم است که این احساسات همگی بخشی از افسردگی هستند و زندگی واقعی را منعکس نمی کنند. مهم است که بدانید با درک و پذیرش بیماری خود و آغاز روند درمان، بسیاری از این احساسات ناامید کننده و ناخوشایند از بین خواهد رفت.

Depression-Mental-Health-Month

ما به شما هفت راهکار ساده را خواهیم گفت که با استفاده از آنها می توانید به روند بهبود خود کمک نمایید.

هفت روش برای کمک به خود هنگام افسردگی:

1.فعال باشید یا ورزش کنید

تماشا کردن فیلم در سالن سینما، شرکت کردن در فعالیت های اجتماعی یا مذهبی و از همه مهم تر ورزش کردن حتا اگر یک پیاده روی ساده باشد، همگی می توانند به بهبود حال شما کمک کنند. پس سعی کنید از خانه خارج شوید و به انجام کارهایی بپردازید که قبلا از انجام آنها لذت می بردید.

2.اهداف واقع بینانه تعیین کنید

رویا پردازی و ایده آلیست بودن بد نیست اما بهتر است تا اهدافی را برای خود مشخص کنید که واقع بینانه هستند و دستیابی به آنها چندان دور از دسترس به نظر نمی رسند.

3.کارهای بزرگ را تقسیم کنید

بهتر است کارها و اهداف بزرگتان را به اهداف کوچک و کوتاه مدت تقسیم کنید و سعی کنید تا برای خودتان یک لیست اولویت بندی تهیه نمایید و سپس دست به کار شوید.

anxiety-and-depression-722x406

4.با دیگران وقت بگذرانید

سعی کنید که تنهایی خود را بشکنید و با دوستان و خانوادتان بیشتر وقت بگذرانید. با نزدیکان قابل اعتماد خود صحبت کنید و اجازه دهید که آنها به شما کمک کنند. کمک گرفتن در هر حالتی که باشید برای شما مفید خواهد بود.

5.صبور باشید

بدایند که ناگهانی همه چیز تغییر نمی کند. همان طور که شما به ناگاه دچار این بیماری نشده اید نباید انتظار داشته باشید که به ناگاه هم بهبود پیدا کنید، باید به خودتان زمان دهید. اغلب در طول درمان افسردگی، خواب و اشتها قبل از بهبود خلق و خوی افسرده شما شروع به بهبود می کند.

6.تصمیمات مهم را به تعویق بیاندازید

زمانی که شما دچار افسردگی هستید خلق و خوی ثابتی ندارید و ممکن است به راحتی پس از بهبود نسبت به برخی از موارد احساس متفاوتی داشته باشید بنابراین مهم است که در اتخاذ تصمیم های مهم زندگیتان صبوری به خرج دهید و تصمیمات مهم، مانند ازدواج یا طلاق یا تغییر شغل را تا زمانی که احساس بهتری کنید به تعویق بیندازید. حتا می توانید با شخصی که شما را به خوبی می شناسد راجع به شرایط پیش رویتان صحبت کنید و در رابطه با تصمیمتان با او مشورت نمایید.

7.به خودتان مطمئن باشید

به خودتان مطمئن باشید و سعی کنید افکار منفی و نگران کننده را از خود دور کنید. فراموش نکنید که تفکر مثبت جایگزین افکار منفی می شود زیرا افسردگی شما یقینا به درمان پاسخ خواهد داد.

ask-for-help-depression-taboos

افسردگی می تواند یکی از چالش برانگیزترین تجربه های هر انسانی باشد و هیچ راه جادویی وجود ندارد که در یک چشم به هم زدن غم و اندوه را برطرف کند، اما گام های کوچک و متعددی هستند که می توانید برای تغییر شرایط و زندگی خود بردارید. یک گام رو به جلو هرچقدر هم که کوچک باشد، مفید است و همیشه ارزشش را دارد. به خاطر داشته باشید که همان یک قدم ممکن است شما را از این حال بد نجات دهد و زندگی شما را به مسیر اصلی باز گردند.

در آخر فراموش نکنید که کمک گرفتن از خانواده و در قدم بعدی از یک مشاور ابدا ایرادی ندارد و می تواند روند درمان را برای شما بسیار آسان تر نماید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی