|

مقابله با کسالت و غم

هفت راه کار ساده برای پایان بخشیدن به روزهای غمناک و کسل کننده

Ways to Cheer Yourself Up When Gloomy Days Get You Down

همه ی ما ممکن است در یک دوره ی زمانی دچار احساس کرختی و گاهی غم انگیزی و بی حوصلگی شویم؛ اما مهم است بدانیم چطور انرژی خود را بازگردانیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بسیاری از ما ممکن است در یک دوره ی زمانی دچار احساس کرختی و بی حوصلگی شویم که گاهی حتا این احساس با غم انگیزی و کسلی نیز همراه می باشد. به طور معمول اکثر آدم ها در نیمه ی دوم سال دچار این معضل می شوند اما روز های بی حالی و غم انگیز کننده فقط به زمان خاصی از سال تعلق ندارند. به هر حال ما در اینجا می خواهیم راه کارهایی ساده و بی دردسر را با شما به اشتراک بگذاریم که کمک می کند تا این روز ها را پشت سر بگذارید و حالتان را خوش کنید.

هفت راهکار ساده برای رفع کسلی:

1.نور درمانی را امتحان کنید

روشنایی در بهبود خلق و خوی ما نقش به سزایی دارد اما گاهی ممکن است بنا به دلایل مختلفی ما نتوانیم به اندازه ی کافی از نور خورشید بهره ببریم، به این ترتیب بهترین کار این است که صبح پس از بیدار شدن مطمئن شوید که خانه تان به قدر کافی روشن است. پرده ها را کنار بزنید و اجازه دهید که نور خورشید حسابی به درون خانه بتابد. اگر کافی نیست لامپ روشن کنید و بدون توجه به آن  مشغول به انجام یک کار دیگر مانند کتاب خواندن شوید و سعی کنید به مدت بیست دقیقه زیر آن نور روشن بنشینید.

2.پیاده روی صبحگاهی انجام دهید

بیدار شدن صبح زود ممکن است کمی سخت و یا حتا ناخوشایند باشد، دقیقا به همین دلیل باید وقتی صبح از خواب برمی خیزید به بیرون بروید و کمی پیاده روی کنید. پیاده روی صبحگاهی نه تنها سطح انرژی شما را افزایش می دهد بلکه احساس شادابی شما را تشدید می کند و باعث می شود برای کل روزتان انرژی داشته باشید. علاوه بر این، از نظر علمی ثابت شده است که پیاده روی هر روز صبح عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد. علت این واقعه این است که مغز شما با مقادیر بیشتری خون تغذیه می شود. و این عمل به شدت با حافظه قوی تر، تمرکز بهتر و توانایی حل موثر مشکلات مرتبط است.

walking

3.تحرک داشته باشید

ورزش کردن و انجام حرکات پر تحرک و پر انرژی ورزشی، زندگی شما را زیر و رو خواهد کرد. مهم نیست چه ورزشی را انجام می دهید، میتوانید به سراغ هرکاری که دوست دارید بروید اما تمام تلاش خود را بکنید تا ورزش کردن را به سبک زندگی خود اضافه نمایید. بعد از مدت کوتاهی خواهید دید که سطح استرس و عصبانیت شما کاهش می یابد و مانند قبل احساس تنهایی نمی کنید.

4.سفر بروید

اگر احساس می کنید که دچار کسالت و بی حالی ممتد هستید می توانید با یک برنامه ریزی درست، خود را برای یک سفر چند روزه آماده نمایید. سعی کنید که مقصد انتخابی شما، روزهای آفتابی و طولانی تری داشته باشد تا بتوانید حسابی از نور خورشید لذت ببرید. اگر دوست دارید می توانید این سفر را تنهایی بروید و اگر هم دوست دارید می توانید این سفر را گروهی و به همراه عزیزانتان انجام دهید. اثراتی که چنین سفری بر روح شما خواهد گذاشت برای هفته های زیادی ادامه خواهد داشت و احساس شادی و انرژی بیشتری به شما می بخشد. به یاد داشته باشید که مهم این نیست که کجا زندگی می کنیم، بلکه نحوه برخورد ما با هر موقعیتی که پیش می آید مهم است.

Airport (2)

5.از خنده درمانی غافل نشوید

ممکن است عاشق فیلم هایی جنایی و یا اجتماعی و درام باشید اما اگر از لحاظ روحی احساس بی حالی می کنید این فیلم ها ابدا گزینه های خوبی نیستند. خندیدن تا جایی که ممکن است، می‌تواند تمام تنش‌هایی را که احساس می‌کنید تسکین دهد و خلق و خوی شما را در دراز مدت بهبود بخشد. به علاوه می تواند حتا عزت نفس شما را افزایش دهد. پس بهتر است در این جور مواقع به سراغ فیلم های کمدی و نمایش های شاد و موزیکال بروید.

6. نوشیدنی های سالم و نیرو بخش بنوشید

نوشیدنی های مختلف بویژه آبمیوه های طبیعی همیشه می توانند حال آدم را جا بیاورند مخصوصا اگر تازه و خنک باشند. به علاوه آنها فواید زیادی در سلامتی و بهبود خلق و خو دارند. به این ترتیب در مواقع کسلی سعی کنید یک لیوان آب پرتغال طبیعی بنوشید و حسابی از آن لذت ببرید.

Orange

7.رژیم خود را تغییر دهید

سعی کنید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و مواد مغذی و انرژی زا بخورید. میان وعده های قندی و سرشار از کربوهیدرات سطح بالایی از انرژی را ارائه می دهند اما به سرعت نیز فروکش می کنند و در پی آن یک احساس رکود عجیب خواهد بود به این ترتیب در این جور مواقع بهتر است به سراغ غذاها و خوراکی هایی بروید که حاوی ویتامین D، اسید های چرب امگا 3، پروتئین های بدون چربی، هستند به علاوه انواع توت، شکلات تلخ و میوه های استوایی و تابستانی نیز گزینه های عالی می باشند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها