|

یه خوراک خوشمزه و دلچسب برای فصل سرد

طرز تهیه "خوراک لوبیا چیتی"؛ با قلم گوسفند درست کن محشر میشه

خوراک لوبیا چیتی

درست کردن خوراک لوبیا چیتی اصلا کار سختی نیست فقط کافیه لوبیا رو از شب قبل خیس کنید و چند بار آبش عوض کنید.

لینک کوتاه کپی شد
2

گروه آشپزی- خوراک لوبیا چیتی یه غذای خوشمزه و مقویه که در فصل پاییز و زمستان بسیار پرطرفدار است. این غذای خوشمزه معمولا در وعده صبحانه سرو میشه اما در فصل سرد سال در کنار غذاهایی مثل عدسی، آش رشته، سوپ شیر، سوپ جو، خوراک کله گنجشکی، سوپ کدو حلوایی، سوپ قارچ و... به عنوان شام هم سرو میشه.

به گزارش «شایانیوز»، درست کردن خوراک لوبیا چیتی اصلا کار سختی نیست فقط کافیه لوبیا رو از شب قبل خیس کنید و چند بار آبش عوض کنید برای این غذای خوشمزه علاوه بر لوبیا به پیاز، روغن زیتون، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، قلم و تعدادی ادویه و چاشنی نیاز دارید.

مواد اولیه لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی برای 4 نفر

لوبیا چیتی 2/5 پیمانه

قلم گوسفند 1 تکه بزرگ

پیاز متوسط 4 عدد

قارچ 1/2 پیمانه

بلغور 1/4 پیمانه

سیر 2 حبه

سیب زمینی متوسط 2 عدد

رب 2 تا 3 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای قرمز 1/2 عدد

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

آویشن 1 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن زیتون به میزان لازم

آبلیمو به میزان لازم

IMG_20220117_145411

عکس از صفحه sahar_hamadi92

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

1- اولین قدم برای داشتن یه خوراک لوبیای خوشمزه آماده کردن قلم است برای این منظور یکی از پیازها رو به صورت خلالی خُرد کنید بعد داخل قابلمه مقداری روغن بریزید قلم + پیازُ با هم تفت بدید زردچوبه + فلفل سیاه رو اضافه کنید بعد سیر له شده رو هم بریزید. زمانی که خوب تفت دادید آب در حال جوش بهش اضافه کنید در نهایت بلغور را هم اضافه کنید اجازه دهید با در بسته بین 1/30 تا 2 ساعت بپزه.

2- تا قلم آماده بشه بریم که یه سس جذاب برای غذامون درست کنیم. پیاز ها رو به صورت خلالی ضخیم خرد کنید. فلفل دلمه ای رو هم با رنده درشت رنده کنید. ته فلفل دلمه ای برجستگی هایی وجود دارد فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند فلفل دلمه ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد لذا برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است تخم کمتری دارد و تند تر است و برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است برعکس فلفل دلمه ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

IMG_20220117_145447

عکس از صفحه myhome.parima

داخل تابه روغن زیتون بریزید (از روغن زیتونی استفاده کنید که قابلیت سرخ شدن داشته باشه) پیازها رو داخل تابه بریزید اجازه بدید 5 تا 6 دقیقه بمونه تا عسلی بشه بعد زردچوبه + فلفل سیاه + آویشن + نمک رو اضافه کنید چند دقیقه تفت بدید تا طعم ادویه ها آزاد بشه سپس فلفل دلمه ای + رب رو اضافه کنید باید به اندازه ای روی حرارت بمونه که رب کاملا رنگ باز کنه.

3- بعد از اینکه عصاره قلم آماده شد قلم ها رو خارج کنید بعد لوبیا چیتی رو بهش اضافه کنید موقع اضافه کردن لوبیا آبی که لوبیا با آن خیس خورده بود را خالی کنید. باید حدود 1/30 روی حرارت متوسط بمونه تا لوبیا خوب بپزه بعد سسی که آماده کرده بودید + سیب زمینی هایی که به صورت نگینی درشت خرد کردید رو بهش اضافه کنید اجازه بدید با حرارت ملایم جوش بخوره 5 دقیقه آخر قارچ ها رو اضافه کنید. در ظرف مورد نظر بکشید کمی آویشن + روغن زیتون + آبلیمو تازه بهش اضافه کنید.

عکس شاخص از صفحه best_cookings

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

IMG_20220117_150238 (2)

عکس از صفحه simplydeliciosmeal

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها