|

خرید وسیله سخته بیا با این گل های لوکس آپارتمانی زندگیتو گرون نشون بده؛ چه فیس باکلاسی

برخی از صاحب خونه ها هستند که خونه بزرگ دارن و دلشون میخواد گل و گیاه لاکچری داشته باشن که در این مطلب چند نمونه جذاب نام برده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب نگهداری و داشتن گل و گیاه تو خونه تو چند سال اخیر خیلی محبوب شده اما بسیاری از مردم به اینکه چه گلی برای کجا خوبه توجهی ندارند. قطعا همه مردم تو درجه اول شکل و شمایل گل براشون خیلی مهمه اما لاکچری بودن این گل و گیاه ها از کجا تعیین میشه؟ قطعا بزرگ و کوچیک بودن و البته زیبایی گل میتونه این موضوعات رو نشون بده. مثلا اینکه یک گل برگ چون برگ سبز داره و آپارتمانیه، دلیل بر این نمیشه که حتما برای همه فضاهای خونه مناسبه. مثلا اینکه شما یک گل نقلی و جمع و جور برای روی میز انتخاب کنید میتونه خیلی جذاب تر باشه تا یک گل بزرگ!

و یا اینکه برای داشتن یک گل لوکس بهتره که از یک گلدان تک رنگ استفاده کنید و از گلدان های چند رنگ دور بشید چرا که این نیز میتونه به لاکچری نشون دادن هر چه بیشتر گل و گلدان شما کمک کنه و در نهایت هرس نمودن درست گل و گیاهی که نیاز به هرس داره تا مرتب و شیک بمونه، نه بهم ریخته و درهم!

گل و گیاه

گل بابا آدم نمونه بارز یک گل با کلاس

اما در این بخش با چند گل که به عنوان گل لاکچری میشه شناسایی بشن آشنا خواهیم شد که یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین گل ها محسوب میشه. این گل بابا آدم یا آلوکازیا نام داره که ظاهری قد بلند و زیبا داره. بابا آدم ها معمولا به دلیل جثه بزرگشون برای هتل ها و یا دفاتر بزرگ استفاده میشن اما در صورتی که شما خونه ای با متراژ بالا دارید هم میتونید از این گیاه جذاب بهره ببرید و به عنوان به دکور خاص ازش استفاده داشته باشید، البته توجه به نور و آبیاری مناسبش!

اگر قصد داشتن یک بابا آدم رو دارید و میخواید لاکچری دیده بشه، بهتره که از گل های بالغ که حداقل 1.5 متر قامت دارن استفاده کنید تا اون حس لاکچری بودنه رو القا کنه و فسقلی نمکی نباشه. 

poster_ab6edadf-b5aa-48bd-9903-d3a4ea6037f3

کاکتوس افوربیا یکم خشنه ولی به سبک لوکسش

شاید باورتون نشه اما این مدل کاکتوس از 10 سانتی متر تا 12 متر میتونه قد بکشه، البته تو طبیعت! و تو خونه با توجه به اینکه همه شرایط براش فراهم باشه فوقش به 2 متر ارتفاع برسه. کاکتوس افوربیا به دلیل ظاهر مرتبی که داره و به طور صاف میره بالا، اگر آب و نور و کود مناسبی داشته باشه زیبایی و فیس لوکسی داره که مناسب استفاده در فضاهایی میشه که قصد دارید تا گلی با کلاس داشته باشید.

افوربیا از علاقمندان نور زیاد هستش و نور کم باعث میشه تو بر روی برگاش جوانه هایی بزنه که خب این از میزان جذابیت ظاهر گل کم میکنه. این کاکتوس در دمای گرم حال خوبی داره و تو زمستونا باید دقت داشته باشید که در فضای سرپوشیده نگهداری کنید.

گل و گیاه1

پرنده بهشتی نوعی گل که ظاهری بهشتی داره

گل بعدی که پیشنهاد میشه گل پرنده بهشتی می باشد که دارای برگ هایی بزرگ و گل های نارنجی است. این گل در بیشتر گلفروشی ها هستش اما نکته اینجاست که اگه شرایط خوب مثل کود و آبیاری و نور و دمای مناسب رو نداشته باشه گلاش به مرور میریزه!

برگ های پرنده بهشتی به قدری بزرگ و زیبا و دیدنی هستند که حتی اگه گلی هم نباشه باز زیبایی خاص خود را به عنوان یک گل لوکس آپارتمانی دارد. 

Untitled

Bird-of-paradise-flower-propagation

فیکوس آمستل درخچه طور اما لوکس و محبوب

اگر شما از علاقمندان درخچه طور در خانه هستید پس پیشنهاد ما به شما فیکوس آمستل هستش که با تنه و برگ های باریکش خیلی خاص شده، از طرفی هم مدل نخلی که داره از دست گل های لاکچری قرارش داده. این گل حتی در زمانی برگاش هم بریزه و تنها چند برگ دونه ای روش داشته باشه باز شمایلی لاکچری و زیبا داره و ابهت خودش رو حفظ میکنه که این موضوع خیلی خاصش کرده. 

نکته مهم: فراموش نکنید قطعا گل و گیاهی که لوکس و گران محسوب بشه، قطعا هزینه های جانبی زیادی هم داره و باید برای مراقبت ازش به این هزینه ها نیز توجه داشته باشید.

گل و گیاه55

نخل اریکا منحصر به فرد و قوی ترین اکسیژن ساز

نخل اریکا نیز به دلیل ظاهر و البته ابعادی که داره مِن جمله گل های لاکچری محسوب میشه که به دکوراسیون مورد نظر شما شکل بی نظیری میبخشه. نخل اریکا یک فایده به شدت مطلوب هم داره و اون اینه که خاصیت تصفیه هوا داره و میتونه سموم موجود تو هوا رو جذب کنه. جالبتر اینه که وقتی قد و بلوغش به 1.5 متر برسه میتونه در طول 24 ساعت حدود یک لیتر آب از طریق تبخیر از سطح برگاش به هوا اضافه کنه. 

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی