|

کدام مامانا دوران بارداری ویار داشتن؛ برای کاهش تهوع این دمنوش های خونگی رو میل کنید!

درمان تهوع بارداری با این دمنوش های گیاهی ساده که خلیا نمیدونند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هنگامی که خانمی بارداره بخاطر تغییرات هورمونی و کمبود یه سری مواد مغذی که در بدن مادر موجود نیس، شخص دچار هوس ها و اشتیاقاتی برای خوردن یا آشامیدن می شه که معمولاً با حالت تهوع و استفراغ همراهه. به این هوس ها و آرزوهای ویار بارداری می گن این هوس ها به معنای خواستن غذای خاص به تنهایی نیس، امکان داره بدن یه ترکیب یا ویتامین یا چیز خاصی از اون نوع غذا رو بخواد و این مذاق شماست که اون رو به هوس یه نوع خاص از غذا طلب می کنه. مثلاً اگه بدن در لحظه ی ویار هوس خوردن گوشت بکنه ممکنه آهن بدن کم باشه و بدن بخواد از طریق گوشت آهن مورد نیازش رو تأمین بکنه. برای رفع حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری و به نوعی دیگه کنترل ویار در گذشته داروهای گیاهی و دمنوش های مختلفی تجویز می شده که در کنترل اون تأثیراتی داشتن. از دمنوش های آشنا که در رفع حالت تهوع و استفراغ موثرن رو براتون میگم. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های منفی دوران بارداری، حالت تهوع است و یکی از راه‌‌های مفید برای رهایی از آن، نوشیدن دمنوش‌هایی است که معرفی کردیم.

2

 

دمنوش های گیاهی برای ویار بارداری که خلیا بی خبرند

  • دمنوش به و سیب رفع ویار

در ایجاد ویار به انبساط و انقباض دریچه ی تحتانی مری هم اشاراتی شده. یعنی تغییرات دریچه ی تحتانی مری می تونه باعث ایجاد یا قطع حالت تهوع و استفراغ در مادران باردار بشه. برای تقویت دستگاه گوارش و مری و هم چنین عملکرد درست دستگاه گوارش در گذشته استفاده از به و سیب و تمامی میوه های که به تقویت دستگاه گوارش کمک می کنن توصیه شده بود دمنوش به و سیب  به دلیل دارا بودن خواص تقویتی دستگاه گوارش و دهانه ی معده می تونه در رفع و کنترل حالت تهوع و استفراغ نقش مهمی داشته باشه. همچنین می گن زنان باردار برای اینکه بچه شون زیبا بشه از سیب و به استفاده کنن.

33

دمنوش بابونه رفع ویار

دمنوش بابونه خواص دارویی فوق‌العاده خوبی دارد. این دمنوش به کاهش دردهای مفصلی که در دوران بارداری پیش می‎آید، کمک بسیاری می‎کند.اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و بدن شما ملتهب شده و احساس خطر می‌کنید، نوشیدن دمنوش بابونه را جدی بگیرید.‌‎دمنوش بابونه در کنار آن‌که به کاهش التهاب بدن کمک می‎کند، برای کاهش دردهای مفصلی که در اثر اضافه وزن دوران بارداری به‌وجود می‎آید، بسیار مفید است.یکی از مشکلاتی که خانم‌های باردار با آن مواجه می‌شوند، بی‎خوابی است. این دمنوش مرهم خوبی برای رفع این مشکل است.توجه داشته باشید که هر یک از این دمنوش‎ها در دوران بارداری، حتما باید به ‌اندازه مصرف شود. همچنین برنامه غذایی خانم‌های باردار باید زیر نظر پزشک باشد.مصرف دمنوش بابونه در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در ماه‌های اولیه بارداری بهتر است مصرف نشود. در واقع دمنوش بابونه کافئین دارد و باعث رقیق‌شدن خون می‎شود. رقیق‌شدن خون ممکن است خطراتی برای خانم‌های باردار داشته باشد.

34

دمنوش گل محمدی رفع ویار

دمنوش گل محمدی یک آرام‌بخش قوی است که التهاب بدن را رفع می‌کند و برای بهبود زخم و کبودی بسیار مفید است. همچنین دمنوش گل محمدی عضلات قلب را تقویت می‌کند.بعضی از خانم‌های باردار در دوران بارداری، دچار بی‌اشتهایی می‎شوند. این دمنوش اشتهاآور است و اختلالات گوارشی آن‌ها را به حداقل می‌‎رساند. اگر کلسترول دارید، جای نگرانی وجود ندارد. خوردن این دمنوش به کاهش کلسترول خون شما در دوران بارداری کمک می‌کند.دمنوش گل محمدی منبع ویتامین سی است و به جذب آهن بدن کمک می‌کند. به علاوه این دمنوش در رشد جنین و تولید کلاژن برای تشکیل ساختار استخوان و عضلات جنین تاثیر بسیاری دارد. به علت آن‌که این دمنوش منبع ویتامین ب، پتاسیم، ویتامین ای و منگنز است، به بهبود سریع آنفولانزا کمک بسیاری می‌کند. بهبود یبوست و بهبود سیستم گوارش از دیگر خواص نوشیدن دمنوش گل محمدی برای خانم‌های باردار است.

35

دمنوش عناب رفع ویار

عناب سرشار از ویتامین سی است و مصرف آن در دوران بارداری بسیار مفید است. اگر باردار هستید و معمولا احساس خستگی و بی‌حالی دارید، به شما توصیه می‌کنیم که دمنوش عناب بخورید.این دمنوش دردهای شکمی را کاهش می‌دهد و در بهبود افسردگی تاثیر بسیاری دارد. علاوه بر این، دمنوش عناب به رفع حالت تهوع و کاهش فشارخون دوران بارداری کمک می‌‎‌کند.در کنار همه‌ی این خواص، خوردن دمنوش عناب برای افرادی که باردار نمی‎‌شوند، مفید است.

37

دمنوش به لیمورفع ویار

منوش به لیمو یکی از دمنوش‌‎های پرطرفدار برای دوران بارداری است. معمولا پزشکان، خوردن این دمنوش را برای تعدیل فشارخون خانم‌های باردار توصیه می‌کنند. البته این نکته را در نظر بگیرید که مصرف بیش از حد آن، عوارضی به دنبال دارد و سلامت جنین به خطر می‌افتد. بنابراین حتما پیش از مصرف با پزشک مربوطه مشورت و طبق دستور پزشک از این دمنوش استفاده کنید.

38

دمنوش گزنه رفع ویار

دمنوش گزنه یکی از پرخاصیت‌ترین دمنوش‎هایی است که سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‎ها است؛ از جمله ویتامین‎های گروه دی، کربوهیدرات، پروتئین و اسید آمینه. علاوه بر آن، مصرف این دمنوش برای سلامت قلب و بهبودی درد مفاصل مفید است.خوردن دمنوش گزنه به ‌اندازه‌ای اهمیت دارد که از آن در تهیه شربت، قرص، کپسول، داروهای گیاهی استفاده می‌شود. مواد مغذی موجود در دمنوش گزنه در سم‌زدایی بدن تاثیر بسیاری دارد، به‎ همین دلیل این دمنوش برای باردار شدن مفید است و باعث انعقاد خون می‎شود.

22

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی