|

راه کارهای خونگی که جیگرت حال میاد؛ توی فصل تابستون خودت رو دعوت کن به دمنوش!

اگر در فصل تابستان دچار گرمازدگی می شود از خوردن دمنوش های گیاهی غافل نشید چرا که برای رفع عطش بسیار موثر هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز - در فصل تابستان به‌ علت گرمای بیش از اندازه ممکن است افراد دچار گرمازدگی شوند. یکی از راه حل‌های موثر در این بین استفاده از انواع دمنوش‌های گیاهی است. این دمنوش ها یکی از راه حل‌های کاربردی برای جلوگیری از گرمازدگی و رفع آن هستند. پس از نوشیدن این دمنوش‌ها، عطش و احساس گرما از بدن شما خارج شده و احساس بهتری به شما دست می‌دهد. حتی می‌توانید به‌ تدریج این دمنوش‌ها را جایگزین چای یا نوشیدنی‌های حاوی کافئین کنید و سبک زندگی سالمی را داشته باشید. درست کردن این دمنوش‌ها کار سختی نیست و در عرض چند دقیقه می‌توانید بهترین دمنوش های تابستانی را داشته باشید. این دمنوش‌ها ایده خوبی برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان نیز هستند.

2

بهترین دمنوش های فصل تابستان

چای قاصدک

چای قاصدک خشک شده یکی از مفیدترین دمنوش‌ های فصل تابستان است. گیاه قاصدک نوعی گیاه مفید است که می‌توانید از تمامی قسمت‌های آن استفاده کنید. ساقه، برگ و ریشه قاصدک قابل خوردن هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برگ‌های این گیاه نیز کاربرد ویژه‌ای برای درست کردن دمنوش و سالاد دارند.

دمنوش بابونه

این گیاه دارویی مقدار فراوانی از فلاونوئیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین A و مواد معدنی (کلسیم، فلوراید و غیره) دارد. دمنوش بابونه باعث کاهش استرس می‌شود، سطح قند خون را کنترل می‌کند و گرفتگی و درد ناشی از قاعدگی را کاهش می‌دهد. این دمنوش هم مانند بسیاری از دیگر دمنوش ها دارای خواص ضد پیری و ضد التهابی است. این دمنوش تابستانی همچنین می‌تواند به صورت موضعی برای درمان جای جوش و آکنه مورد استفاده قرار بگیرد. برای تهیه‌ دمنوش معمولا از گل بابونه‌ خشک استفاده می‌شود به این ترتیب که آب جوش را روی گل‌ها می‌ریزید و پنج تا هشت دقیقه صبر می‌کنید تا دم بکشد. برای تنوع دادن به این دمنوش تابستانی می‌توانید چند برش آناناس یا حتی چند تکه پوست پرتقال به آن اضافه کنید.

3

چای ترش

چای ترش یکی از دمنوش‌ های فصل تابستان است که باعث می‌شود، میزان تعریق بدن بالا رود. در نتیجه این امر دمای بدن شما کم شده و خنک می‌شوید. یکی از فوایدی که طب سنتی برای چای ترش بیان کرده، تصفیه کردن خون است. علی رغم چای سیاه که موجب دفع آهن بدن می‌شود، چای ترش نوعی دمنوش سرشار از آهن است و باعث می‌شود خون سالمی نیز داشته باشید. نوشیدن چای ترش توصیه ای مناسب برای افرادی است که دچار کم خونی هستند. این چای حاوی ویتامین ث است و سیستم بدن شما در مقابل سرماخوردگی ایمن می‌کند.

دمنوش اسطوخودوس

یکی از دغدغه‌های افراد، داشتن خوابی آرام و مناسب است. افراد زیادی شب دچار بی خوابی یا بدخوابی می‌شوند و از این موضوع رنج می‌برند. نوشیدن اسطوخودوس قبل از خواب باعث می‌شود که با آرامش تمام بخوابید. 

6

دمنوش لیمو

لیمو یکی از میوه‌های پرکاربرد بوده که فواید بی‌شماری دارد. یکی از مفیدترین دمنوش‌ های فصل تابستان نیز با این میوه درست می‌شود. در طب سنتی نیز خواص بی شمار لیمو، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. فوایدی از قبیل ضدعفونی کنندگی، از بین بردن عفونت، خنک کنندگی و همچنین رفع سرفه را میوه لیمو با خود به همراه دارد. اگر در تابستان دچار گرمازدگی شدید، حتما دمنوش لیمو بنوشید چراکه این دمنوش باعث آب رسانی به بدن شما می‌شود و حالت گرمازدگی را برطرف می‌کند. این دمنوش نه تنها آب از دست رفته بدن را جبران می‌کند بلکه باعث می‌شود، بدن املاح از دست رفته خود را بازیابد. در نتیجه نوشیدن این دمنوش بدن افراد رطوبت خود را حفظ کرده و دچار گرما نمی‌شود.

یخ چای موهیتو

پوست یک لیمو را به دقت رنده کنید به طوری که قسمت سفید پوست که طعم تلخ دارد، با تراشه‌ها مخلوط نشود. پوست لیمو و ۱۲ گرم چای سبز را به آب داغ اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید چای به مدت ۵ دقیقه دم بکشد و بعد آن را صاف کنید. پوست لیمو را اضافه کنید و اجازه دهید چای به طور کامل خنک شود. یک پارچ بردارید و داخل آن یخ، برش‌های لیمو و نعناع را بریزید و بعد ترکیب چای را اضافه کنید. شما می‌توانید عسل ذوب شده در آب هم به مخلوط اضافه کنید تا طعم آن شیرین شود.

10

چای سرخ

چای سرخ که به طور عمده در آفریقای جنوبی پرورش داده می‌شود حاوی آلفا هیدروکسی اسید، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منگنز است. این دمنوش بدون کافئین باعث کاهش فشار خون می‌شود، درد مفاصل را کاهش می‌دهد، چربی شکم را می‌سوزاند و سطح قند خون را کنترل می‌کند. خواص ضد پیری و ضد التهابی نیز در این دمنوش وجود دارد. برگ‌های چای رویبوس یا چای سرخ بسیار ظریف هستند و باید در یک مکان سرد و خشک نگهداری شوند.

چای سرخ را در آب جوش بریزید و پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می‌توانید کمی عسل و آب لیمو هم به دمنوش‌تان اضافه کنید و لذت ببرید! نوشیدن این دمنوش در این روزهای گرم به شما طراوت و تازگی می‌دهد! به این نوشیدنی سبک می‌توانید مواد متنوعی اضافه کنید از جمله لیمو، توت و زنجبیل و حتی هلو

دمنوش نیلوفر

این گل زیبا و خوش رنگ می‌تواند به عنوان ماده اصلی دمنوش شما مورد استفاده قرار بگیرد.  شاید وقتی که می‌خواهید از سر کار به خانه برگردید موقع مناسبی برای خوردن این دمنوش باشد تا برگ‌های نیلوفر با خواص فوق‌العاده خود تنش‌ها و ناهنجاری‌های کار شما را بخوابانند و کمک کنند تا یک بعد از ظهر خوب داشته باشید.

آخری

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها