|

نسخه نابودگر نفخ معده؛ با این دمنوش های گیاهی معده رو نیست و نابود کن !

درمان خانگی نفخ معده با استفاده از دمنوش های باد شکن معده بخور و درمان شو

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز - زمانی که غذاهای خورده شده هضم نشوند، در روده بزرگ باعث ایجاد گاز شده و باعث باد کردن شکم می‌شوند. این مشکل نشان از سوهاضمه غذایی است و اکثرا بعد از خوردن غذاهای بادزا به وجود می‌آید. در برخی از موارد نفخ معده همراه با آروغ زدن یا باد شکم همراه است که حاوی گازهای نیتروژن، متان، اکسیژن، کربن دی اکسید و هیدروژن است. درمان خانگی نفخ معده با دمنوش گیاهی یکی از روش‌های رایج در میان ایرانیان است. یکی از مشکلات شایعی که اکثر افراد با آن مواجه هستند نفخ معده است. که با استفاده از دمنوش های گیاهایی میتوان راحت درمان کرد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بعد از خوردن غذا حس سنگینی شکم و معده داشته باشید. نفخ معده یا شکم زمانی رخ می‌دهد که ماده غذایی مصرفی با مزاج شما سازگار نباشد یا  به دلیل عادات اشتباه غذایی و روش‌های نادرست صرف غذا، ممکن است غذا را نجویید و قورت بدهید یا غذا را به سرعت بخورید؛ تمامی این موارد باعث نفخ شکم می‌شوند. پرخوری، افزایش وزن و قاعدگی جز مواردی هستند که باعث ایجاد نفخ معده می‌شوند. اگه شما میخواهید مشکل نفخ معده خود را به روش خانگی و گیاهی حل کنید بیایید تا بهتون بگم.

12

درمان خانگی نفخ معده با دمنوش گیاهی

دمنوش بابونه

گیاه بابونه یکی از بهترین موارد درمان مشکلات معده و گوارشی است، از دمنوش این گیاه علاوه بر رفع مشکل نفخ معده برای حل مشکلاتی مانند زخم معده و دردهای شدید شکم نیز استفاده می‌کنند.

دمنوش گلپر

گلپر گیاهی از خانواده کرفس است، معمولا ریشه این گیاه را جوشانده و به عنوان دمنوش استفاده می‌کنند. به دلیل طعم تلخی که دارد، بهتر است قبل از مصف مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید. این دمنوش گیاهی به صورت معجزه آسایی باعث هضم غذا، درمان یبوست، تنظیم ترشح اسید معده و درمان نفخ معده می‌شود. به دلیل برخی از خاصیت‌هایی که گیاه گلپر دارد، مصرف آن به بانوان باردار توصیه نمی‌شود.

15

دمنوش رازیانه

رازیانه یکی از گیاهانی است که در درمان بیماری‌های گوارشی تاثیر به سزایی دارد؛ دمنوش این گیاه علاوه بر درمان مشکل نفخ معده، باعث درمان اختلالات سیستم گوارشی، التهاب معده و یبوست می‌شوند. رازیانه با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای درمان یبوست و زخم معده توصیه می‌شود، همان طور که می‌دانید یبوست و زخم معده جز مواردی هستند که نفخ معده ایجاد می‌کنند.

دمنوش زنجبیل

از دمنوش زنجبیل معمولا بعد از غذا استفاده می‌شود، این نوشیدنی به هضم راحت غذا کمک می‌کند و همچنین باعث درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ معده و تهوع می‌شود. مصرف روزانه این دمنوش به خانم‌های باردار و افرادی که از مشکل تهوع در عذاب هستند توصیه می‌شود.

13

دمنوش نعنا

گیاه نعناع جز گیاهانی است که مزاج سرد داشته و برای درمان مشکلات گوارشی مصرف می‌شود. در معده هر شخصی، تعدادی سلول ایمنی وجو دارد که باعث تولید گاز و نفخ معده می‌شوند، دمنوش نعناع می‌تواند عملکرد این سلول‌ها را کنترل کند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

دمنوش بومادران

این گیاه که به عنوان ادویه نیز مصرف می‌شود دارای خاصیت‌های بسیاری است. مقدار کمی از این گیاه می‌تواند مشکلات گوارشی را به طور کامل حل کند؛ این گیاه باعث هضم سریع و بهتر غذا می‌شود. دمنوش گیاه بومادران برای تنظیم ترشح اسید معده و کاهش التهاب و نفخ معده استفاده می‌شود.

14

دمنوش سپاسی

گل سپاسی طعم شیرینی دارد که در انتها به تلخی میل می‌کند. در روش‌های سنتی و گیاهی از این گیاه برای کمک به مشکلات گوارشی و نفخ معده استفاده می‌شود. این گیاه باعث تنظیم ترشح صفرا می‌شود و از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند.

 دمنوش آویشن

 دمنوش آویشن باور نکردنی است و به اذعان بسیاری از کارشناسان طب سنتی، آویشن به عنوان یک معجزه گیاهی شناخته می‌شود. آویشن انواع مختلفی دارد و ترکیبات ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی آن منجر شده است تا بتوان به عنوان یک درمان طبیعی مناسب برای معده به آن نگاه کرد. شما در چند دقیقه و با کمترین هزینه می‌توانید دمنوش آویشن را آماده کنید و از این داروی گیاهی خوش طعم به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

18

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها