|

آیا با آمدن مسعود پزشکیان مشکلات اقتصادی حل خواهند شد؟

«بسیاری از افکار عمومی این سوال را مطرح می کنند که آیا خیلی زود شاهد حل شدن مشکلات اقتصادی در دولت چهاردهم خواهیم بود؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای اخیر شاهد طرح گمانه زنی های مختلف در مورد اعضای احتمالی کابینه مسعود پزشکیان بوده ایم. در این راستا، محمد جواد ظریف به عنوان رئیس شورای راهبردی انتقال دولت اعلام کرده که کار انتخاب وزرا در قالب کمیته های مختلف در حال پیگیری است و در روزهای آتی اطلاع رسانی های لازم در این رابطه صورت خواهد گرفت با این همه، یکی از سوالاتی که شاید بسیاری از افکار عمومی داشته باشند این است که آیا با آمدن مسعود پزشکیان، شاهد به پایان رسیدن مشکلات اقتصادی کشورمان خواهیم بود.

به گزارش شایانیوز؛ مسعود پزشکیان در بحبوحه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری کشورمان به کرات به چالش ها و مشکلات اقتصادی ایران اشاره داشت و تاکید می کرد که سعی دارد از طریق ایجاد گشایش های لازم در حوزه سیاست خارجی ایران، زمینه را برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و فرصت سازی های لازم برای ایران در این حوزه با استفاده نظرات کارشناسان و صاحب نظران زبده فراهم کند. با این همه، در پاسخ به پرسشی که در این گزارش مطرح شد، لازم است که افکار عمومی به 2 نکته توجه داشته باشند.

اولا، باید توجه داشته باشیم که مشکلات اقتصادی ایران در طی سال های مدید ایجاد شده اند و اینکه تصور کنیم آن ها در مدت زمان محدودی حل خواهند شد، چندان منطقی نیست. به نحوی مشابه باید بدانیم که دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و قدرت های غربی نیز بسیار بلند است و اینکه توقع داشته باشیم دولت چهاردهم در مدت زمانی محدود بتواند بار دیگر برجام را احیای کند و فرصت های اقتصادی زیادی را پیش روی کشورمان قرار دهد هم چندان منطقی و درست نیست. از این رو، برای مخاطب قرار دادن مشکلات مذکور، نیاز به زمان و صبر است.

اقتصاد 1400

دوم اینکه همگان باید توجه داشته باشند که حل شدن مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی نیاز به یک عزم همگانی دارد و تا این عزم ایجاد نشود و مشکلات و اختلافات کنار گذاشته نشوند، چندان منطقی نیست که چشم اندازهای روشنی را پیش روی حکمرانی در کشورمان و به طور خاص حل مشکلات اقتصادی ایران تصور کنیم. افراد و جریان های سیاسی مختلف باید این مساله را مد نظر داشته باشند که با انسجام و وحدت داخلی است که مشکلات حل می شود و الا در غیراینصورت، صحبت از جل مشکلات چندان منطقی و درست نیست.

از این رو، وقوع تغییرات بزرگ و قابل توجه در اقتصاد ایران و به طور خاص ایجاد گشایش در این حوزه، نیاز به عزمی همگانی دارد که هم افکار عمومی و هم نخبگان کشورمان در حوزه های مختلف برای تحقق آن بایستی دست به دست یکدیگر بدهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها