|

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. این نرم افزار سیستمی است که در آن کاربر می تواند محتوا تولید و منتشر کند. وردپرس نرم افزاری است که برای…

لینک کوتاه کپی شد

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. این نرم افزار سیستمی است که در آن کاربر می تواند محتوا تولید و منتشر کند. وردپرس نرم افزاری است که برای قابلیت دسترسی، کارایی، امنیت و سهولت استفاده تاکید دارد. یکی از ویژه گی های اصلی وردپرس را میتوان استفاده آسان آن دانست. برای مثال نرم افزار اساسی وردپرس ساده و قابل پیش بینی است، بنابراین می توانید به راحتی کار خود را شروع کنید. همچنین از ویژگی های قدرتمندی برای رشد و موفقیت برخوردار است. وردپرس ساده ترین و محبوب ترین روش برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ خود است.

در یک سطح فنی بیشتر می توان گفت، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که دارای مجوز تحت GPLv2 است، به این معنی که هرکسی می تواند از نرم افزار وردپرس به صورت رایگان استفاده  کند. یک سیستم مدیریت محتوا اساسا ابزاری است که مدیریت جنبه های مهم وب سایت شما را مانند محتوا بدون نیاز به دانستن چیزی در مورد برنامه نویسی، آسان می کند.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه نوعی نرم افزار وردپرس است که شامل گروهی از توابع است که می تواند به وب سایت وردپرس اضافه شود. آنها می توانند عملکردها را گسترش داده یا ویژگی های جدیدی را به وب سایت شما اضافه کنند. افزونه های وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و یکپارچه با وردپرس ادغام می شوند. آنها باعث می شوند کاربران بدون یک خط کد نویسی، ویژگی های جدیدی به وب سایت خود اضافه کنند. هزاران افزونه وردپرس به صورت رایگان در دایرکتوری رسمی افزونه های وردپرس موجود است. افزونه ها به صورت رایگان در قسمت افزونه وجود دارد و شما میتوانید بعد از نصب وردپرس ار آنها استفاده کنید. شما به عنوان مدیر سایت، می توانید افزونه ها را از ناحیه افزودن افزونه نصب یا حذف کنید. همچنین می توانید با استفاده از یک سرویس دهنده FTP آنها را از بیرون بارگیری و نصب کنید.

اگرچه افزونه هایی وجود دارد که می توانند وظیفه مورد نظر خود را برای انجام آنها انجام دهند، اما برخی از آنها بسیار با کیفیت تر از سایرین هستند. به همین دلیل باید همیشه به انتخاب خود توجه کنید. یک شایعه وجود دارد که افزونه های وردپرس سایت شما را کند می کند. اما این درست نیست.

قالب وردپرس چیست؟

به زبان ساده تر میتوان گفت قالب وردپرس شکل و ظاهر سایت شما را عوض میکند. این تم‌ها قابلیت تغییر دادن، مدیریت کردن و سفارشی‌سازی را دارند. wordpress.org دارای یک مجموعه بزرگ از قالب‌های وردپرسی است که انواع تم‌ها را متناسب با انواع سایت‌های مختلف ارائه می‌کند. وظیفه قالب های وردپرس جمع ¬آوری محتوا ¬های ذخیره شده و نمایش آن¬ها در مرورگر کاربران است. قالب ‌ها در انواع مختلفی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. قالب‌های ساده، قالب‌ های چندمنظوره، قالب‌ های شرکتی، قالب ‌های فروشگاهی، قالب‌ های وبلاگی و انواع دیگری که می‌توانند هر نوع سایتی را پشتیبانی کنند. به لظف وردپرس قالب های رایگان زیادی در خود وردپرس وجود راد که میتوانید با رفتن به قسمت نمایش آنها را انتخاب و دانلود کنید. شمام میتوانید با استفاده از قالب وردپرس طراحی و ظاهر سایت خود را تغییر دهید.

به عبارت ساده تر می توان گفت شما با تغییر قالب سایت وردپرس می توانید آنچه را که بازدید کنندگان سایت شما در سایت شما می بینند، را عوض کنید.

قالب‌های رایگان و پرمیوم وردپرس در کجا عرضه می‌شوند؟

امروزه با توجه به توسعه و گسترش وردپرس، می‌توان قالب ها و افزونه ‌های این سیستم مدیریت محتوای مشهور را از بسیاری از سایت‌ های داخلی و خارجی تهیه کرد. بهترین و امن‌ترین مکان برای تهیه‌ی قالب‌ های رایگان و پرمیوم، مراجعه به سایت wordpress.org است. در این سایت می‌توانید قالب ‌ها و افزونه‌ های اصلی را تهیه کنید و آن‌ ها را به همراه تمامی مستندات قالب دریافت کنید. البته با توجه به آنکه وردپرس قابلیت پشتیبانی از چند زبان را دارد، قالب‌ها در کشورهای مختلف و به شیوه‌ های مختلفی عرضه می‌شوند.

فایل های تشکیل دهنده قالب وردپرس چیست؟

قالب ‌های وردپرس علاوه بر تصاویر و فایل‌ های و جاوا اسکریپت از سه بخش اصلی تشکیل شده‌اند. این سه بخش به Style.css فایل قالب وردپرس و یک فایل Functions.php تقسیم می‌شوند. هر تم باید یک فایل Style.css منحصربه ‌فرد داشته باشد. این به این معنی نیست که این استایل ها نمی‌توانند مشابه باشند، اما باید اطلاعات شناسایی آن‌ ها در هدر متفاوت باشد. در غیر این صورت مشکلاتی برای سایت پیش خواهد آمد.

در ساده‌ ترین حالت ممکن می‌توان گفت که قالب ‌های وردپرس از دو فایل تشکیل شده‌اند که شامل Index.php (فایل اصلی قالب) و Style.css (فایل اصلی استایل قالب) هستند. البته همان ‌طور که گفته شد علاوه این دو فایل انواع مختلفی از فایل ‌های دیگر در یک قالب وجود دارند که از آن‌ ها می‌توان به فایل‌های PHP، فایل‌های CSS، فایل ‌های گرافیکی، فایل ‌های جاوا اسکریپت، فایل ‌های متنی و فایل ‌های شخصی ‌سازی شده اشاره کرد. تمام قالب ها دو فایل اصلی گفته شده را خواهند داشت.

سازنده وردپرس کیست؟

وردپرس در سال 2003 ایجاد شده که به عنوان یک طرح اولیه از پروژه قبلی به نام b2 / cafelog بود. وردپرس یک نرم افزار منبع باز است، بنابراین امروزه توسط جامعه عظیمی از مشارکت کنندگان ساخته شده است. وردپرس حاصل همکاری بین مت چارلز مولنوگ و مایک لیتل است.

چه کسانی می توانند از وردپرس استفاده کند؟

وردپرس نرم افزاری رایگان است. هر کسی که میخواهد برای خود یک وب سایت داشته باشند می تواند از وردپرس استفاده کند. با استناد به آمارها با قاطعیت می توان گفت وردپرس محبوب ترین نرم افزار سیستم مدیریت محتوا در دنیا است.

برای راه اندازی سایت نیاز به ثبت دامنه و یک هاست مناسب وردپرس دارید که می توانید آن ها را از میزبان فا تهیه نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها