|

روش تمیز کردن لکه قهوه از روی موکت

روش تمیز کردن لکه قهوه از روی موکت

ریختن قهوه روی موکت، به خصوص اگر رنگ موکت تان روشن باشد، عذاب آور است!

لینک کوتاه کپی شد

ریختن قهوه روی موکت، به خصوص اگر رنگ موکت تان روشن باشد، عذاب آور است!

یک لکه رنگی بزرگ روی موکت کابوسی است که هیچکس تمایلی به مواجهه با آن ندارد.

اما خبر خوشحال کننده این است که اگر به سرعت برای تمیز کردن این لکه پررنگ اقدام کنید، می توانید به خوبی آن را از موکت تان تمیز کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که همواره می توانید از خدمات موکت شویی قالیشویی فردیس استفاده کرده و بدون زحمت پاک کردن لکه، فرش تان را توسط دستگاه های پیشرفته، شستشو دهید.

لوازم و مواد موردنیاز

لوازمی که نیاز دارید تا پیش از آماده شدن برای عملیات پاکسازی لکه قهوه روی موکت تان، تهیه کنید، به شرح زیر هستند:

  • چند دستمال کاغذی حوله ای
  • چند عدد دستمال پارچه ای
  • کمی آب سرد
  • کمی مایع ظرفشویی
  • کمی سرکه
  • یک بطری اسپری دار
  • کمی آب ولرم
  • یک حوله
  • جاروبرقی

اگر فکر می کنید زمانی برای انجام دادن مراحل زیر ندارید، قالیشویی ملارد همیشه در خدمت شماست.

قدم به قدم تا پاک شدن لکه قهوه روی موکت

در این راهنما می خواهیم به شما بگوییم چگونه می توانید لکه قهوه روی موکت تان را به سرعت پاک کنید. پس قدم به قدم با ما پیش بروید و تعلل نکنید.

قدم اول

به سرعت دستمال کاغذی های حوله ای را که از قبل آماده کرده اید، روی قهوه ریخته شده، بگذارید تا آن را به خود جذب کند. دستمال کاغذی های حوله ای به دلیل جذب بالا برای این کار عالی عمل می کنند. اما اگر دستمال کاغذی حوله ای ندارید نیز می توانید با یک قاشق یا حتی یک دستمال پارچه ای، به سرعت مقدار اضافی قهوه روی سطح موکت را بردارید.

قدم دوم

با استفاده از چند قطره مایع ظرفشویی، 4 قاشق غذاخوری سرکه و 8 قاشق غذاخوری آب، یک مخلوط تمیزکننده بسازید. این مخلوط را در یک بطری اسپری دار بریزید و پس از بستن درب آن، خوب تکان دهید تا کف ملایمی به دست آید. اگر بطری اسپری دار ندارید، می توانید این مخلوط را درون یک کاسه ریخته و با قاشق ترکیب کنید.

قدم به قدم تا پاک شدن لکه قهوه روی موکت

قدم سوم

حالا نوبت به استفاده از این ترکیب روی موکت می رسد. اگر مخلوط را داخل بطری اسپری دار ریخته اید، ان را روی محل موکت اسپری کنید. اگر داخل کاسه ریخته اید، یک دستمال بردارید و به محلول آغشته کنید.

مطمئن شوید که مقدار مناسبی از مواد را روی محل لکه بریزید و آن را بیش از حد خیس نکنید. با محلول، محل را پاک کنید تا اثری از لکه باقی نماند. اگر دستمال تان آلوده شد، دیگر از همان قسمت استفاده نکنید. با این کار فقط لکه را بدتر خواهید کرد. پس اگر دستمال تان کثیف شده و قهوه را به خود جذب کرده، فقط کافیست از قسمت تمیز دیگر آن استفاده کنید و یا از دستمال تمیز دیگری کمک بگیرید.

این مرحله را آنقدر ادامه دهید تا کاملا قهوه از موکت خارج شود.

قدم چهارم

در این مرحله باید تمام مواد شوینده ای که استفاده کرده اید، از موکت خارج کنید. اگر این مرحله را انجام ندهید، خود این مواد باعث جذب حشرات و چسبندگی موکت شده و بنابراین به آن آسیب خواهند زد.

کمی آب ولرم داخل یک بطری اسپری دار بریزید یا یک دستمال تمیز دیگر را به کمی آب تمیز ولرم آغشته کنید. حالا با دستمال مرطوب تان لکه را پاک کنید.

قدم پنجم

در این مرحله باید با یک حوله تمیز، آب موکت را خارج کنید. هر چه در مراحل قبلی مقدار کمتری آب روی موکت تان ریخته باشید، این مرحله را سریع تر می توانید پیش ببرید. برای خشک شدن با سرعت بیشتر نیز می توانید از پنکه، کولر یا سشوار استفاده کنید. در هر صورت تلاش کنید تا موکت را سریع خشک کنید که کپک نزند.

قدم ششم

با جاروبرقی کشیدن می توانید الیاف موکت را به حالت قبل بازگردانید. پیش از آنکه جاروبرقی بکشید، مطمئن شوید که موکت کاملا خشک شده باشد. حداقل 12 تا حداکثر 24 ساعت برای جاروبرقی کشیدن صبر کنید. چراکه اگر موکت خیس باشد، ممکن است جاروبرقی تان دچار مشکل شود. تا خشک شدن کامل، روی موکت راه نروید.

برای جلوگیری از راه رفتن افراد روی قسمتی که تمیز کرده اید، چند دستمال کاغذی قرار داده و یک قابلمه را برعکس روی آن بگذارید. به این ترتیب کسی محل تازه تمیز شده موکت را گم نمی کند. درضمن دستمال کاغذی ها باعث جذب سریع تر آب شده و خشک شدن موکت تان را تسریع می کنند.

تحویل موکت به صورت لول شده همراه با کاور

اگر پس از انجام تمام مراحل بالا یا قبل از آن، تصمیم گرفته اید که موکت تان را به قالیشویی در فردیس بسپارید، دست دست نکنید. اقدام سریع در مواردی همچون لکه قهوه یا لکه های رنگی دیگر، اهمیت زیادی دارد. مهم است که بلافاصله پس از ایجاد لکه، اقدام کنید و منتظر فرصت نباشید. دقت کنید که همیشه باید از قبل یک قالیشویی خوب را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید در هنگام نیازف به سرعت با ان ها تماس گرفته و خدمت موردنظر را رزرو کنید.

قالیشویی در ملارد موکت های شما را با دستگاه های مخصوص شستشو می دهد. همچنین شستشو با دست نیز برای موکت های پرزبلند و حساس انجام خواهد شد. پس تصمیم با شماست. صبر کنید تا قهوه وارد الیاف موکت شده و رنگ آن را تغییر دهد یا قبل از این اتفاق، به سرعت از خدمات موکت شویی قالیشویی توحید استفاده نمایید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در تمام تهران و کرج شعبات فعالی دارد که می تواند به تمام نقاط تهران خدمات سریع خود را ارائه نماید. قالیشویی توحید به فرش ها و موکت های شما جان تازه می بخشد. پس اگر نگران موکت ها، فرش ها و یا حتی مبلمان خود هستید، فقط کافیست شماره تماس قالیشویی توحید 1864 را در دفترچه تلفن خود بنویسید یا در گوشی تلفن همراهتان ذخیره کنید. به این ترتیب در مواقع نیاز می توانید با همکاران ما تماس گرفته و به سرعت خدمت موردنظرتان را از نزدیک ترین شعبه به خودتان دریافت کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها