|

برای سفر به آنتالیا چقدر پول ببریم؟

اصلی‌ترین هزینه‌های سفر به آنتالیا شامل هزینه اقامت در هتل، حمل و نقل، خورد و خوراک است که می‌تواند بسیار متغیر باشد. البته علاوه بر این…

لینک کوتاه کپی شد

اصلی‌ترین هزینه‌های سفر به آنتالیا شامل هزینه اقامت در هتل، حمل و نقل، خورد و خوراک است که می‌تواند بسیار متغیر باشد. البته علاوه بر این نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات ارزش پول از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. اگر تمایل دارید که یک برآورد کلی از هزینه‌های سفر به آنتالیا داشته باشید، می‌توانید با رزرو تور آنتالیا برای پول خود برنامه‌ریزی کنید. تورهای آنتالیا بسته به فصل سفر، امکاناتی که ارائه می‌دهند و مدت سفر قیمت متفاوتی دارند که با توجه به بودجه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

هزینه های سفر به آنتالیا

هرچند که هزینه‌های سفر به آنتالیا موارد ثابتی هستند؛ اما می‌توان با کمی تغییر در انواع آن‌‌ها در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کرد. به عنوان مثال می‌توان به جای سفر شخصی، سفر با تور آنتالیا را انتخاب کرد که هزینه‌ بسیار کمتری دارد و به دلیل هزینه ثابت آن می‌توان برای پول خود برنامه‌ریزی بیشتری داشت. به طور کلی هزینه‌های سفر به آنتالیا شامل موارد زیر هستند:

هزینه خوراک

قیمت غذاهای ترکی در آنتالیا به میزان زیادی به نوع رستوران و نوع غذایی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به آنتالیا می‌توانید از رستوران‌های معمولی بهره ببرید. قیمت غذاها در این رستوران‌ها به ازای هر وعده غذایی تنها 50 تا 150 لیر است. البته رستوران‌های سطح متوسط آنتالیا نیز قیمت مناسبی دارند و برای هر وعده غذا می‌بایست حدوداً 150 تا 300 لیر پول بپردازید. البته بهترین گزینه برای انتخاب غذای ارزان در تور آنتالیا میل کردن فست فودهاست که 70 تا 150 لیر هزینه دارند و بسیار سریع به دست شما می‌رسند. اگر به دنبال صرف غذای ارزان در آنتالیا هستید، می‌توانید رستوران‌های پاناروما، فسیلتی و مایدانوز کوفته را انتخاب کنید و از کباب‌ها و غذاهای ترکی لذت ببرید.

هزینه اقامت در هتل های آنتالیا

میزان بهایی که برای اقامت در هتل می‌پردازید به میزان زیادی به ستاره هتل، موقعیت مکانی و امکاناتی که در هتل ارائه می‌شود، بستگی دارد. هتل‌های 2 و 3 ستاره آنتالیا، قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و باعث کاهش هزینه‌های سفر می‌شوند. این هتل‌ها گزینه مناسبی برای کسانی هستند که ترجیح می‌دهند اکثر زمان سفر به آنتالیا خود را به گشت‌وگذار بپردازند. البته اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشید، می‌توانید از هتل‌های 4 و 5 ستاره آنتالیا استفاده کنید. اکثر هتل‌های لوکس آنتالیا دارای تفریحات آبی، رستوران‌های لوکس و خدمات ویژه‌ای هستند که لذت اقامت در این شهر را چندبرابر می‌کنند.

هزینه حمل و نقل داخلی

در آنتالیا سرویس‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و تراموا (قطار برقی) وجود دارد. قیمت کرایه تاکسی در آنتالیا بیشتر بوده و در صورت دربست گرفتن تاکسی، باید 200 تا 300 لیر بپردازید. البته شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها در تور آنتالیا از اتوبوس استفاده نمایید؛ به طوری که با تهیه کارت اتوبوس مسیرهای طولانی را تنها با 20 لیر طی کنید. گزینه سوم در حمل و نقل داخلی آنتالیا قطارهای پرسرعت تراموا هستند که ضمن رساندن سریع شما به مقصد هزینه بسیار پایینی دارند. نرخ کرایه تراموا از اتوبوس‌ها کمتر است و برای اکثر مسیرها تقریباً 5 لیر است. معمولاً در ارزان‌ترین تور گردشگری از تراموا و اتوبوس برای سرویس حمل و نقل شهری استفاده می‌کنند.

قیمت بلیط سفر به آنتالیا

قیمت سفر به آنتالیا تابع نوع سفر شما به آنتالیا است. سفر هوایی به آنتالیا یک گزینه سریع و نسبتاً گران است که البته هزینه آن بسته به شرایط جوی، کلاس پرواز، نوع ایرلاین و زمان سفر شما، ممکن است متفاوت باشد. بازه قیمتی پرواز تهران به آنتالیا بین 5 تا 9 میلیون تومان برآورد شده است. مهم است بدانید که به دلیل طولانی بودن، این پرواز به صورت مستقیم نیست و شما در فرودگاه آنکارا توقف کوتاهی خواهید داشت. اگر هزینه سفر برای شما اولویت دارد، می‌توانید با انتخاب سفر با اتوبوس به آنتالیا، هزینه‌های خود را کاهش دهید. در این نوع سفر نیز شما ابتدا باید به آنکارا و سپس آنتالیا بروید.

ارزان ترن راه سفر به آنتالیا

همانطور که می‌دانید علی رغم برآورد‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که قبل از سفر به آنتالیا انجام می‌شود، باز هم هزینه‌های غیرمنتظره‌ای وجود دارند که ممکن است شما را غافلگیر کند. به همین دلیل توصیه می‌شود با انتخاب تور آنتالیا هزینه‌های سفر به آنتالیا را به بهترین نحو سازماندهی کنید. قیمت تورهای آنتالیا بسته به نوع آژانس مسافربری، وبسایت تهیه تور،‌ خدمات تور و نوع هتلی که برای اقامت ارائه می‌شود، متفاوت است. معمولاً تورهای ارزان آنتالیا با هتل‌های ۲ یا ۳ ستاره و زمان اقامت کم می‌توانند برای افراد با بودجه پایین گزینه مناسبی باشند. اگر بخواهیم برآورد کلی برای هزینه سفر سه روزه آنتالیا با احتساب همه این هزینه‌ها داشته باشیم، می‌توان گفت این سفر حدود 30.000.000 تومان هزینه در پی خواهد داشت.

کلام آخر

در سفر به آنتالیا، هزینه‌های اصلی وجود دارد که مقدار پولی که خرج می‌کنید، به میزان زیادی به آن‌ها وابسته است. هزینه بلیط، نوع بلیط، محل اقامت و نوع تفریحاتی را که در شهر ساحلی آنتالیا سپری می‌کنید، همگی بر هزینه سفر شما موثرند. برای کاهش هزینه‌های سفر به آنتالیا می‌توانید از تفریحات ارزان‌تر استفاده کنید، مدت زمان اقامت خود را کم کنید و از همه مهمتر ارزان‌ترین تور آنتالیا را انتخاب کنید. سفر با تور به آنتالیا علاوه بر امنیت خاطری که برای شما ایجاد می‌کند، شما را در سریع‌ترین زمان به طبیعت ساحلی و آثار تاریخی بکر این شهر می‌رساند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها