|

رنگ های مناسب فصل پاییز

ما این مقاله را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا با رنگ‌های مناسب فصل پاییز آشنا شوید

لینک کوتاه کپی شد

فصل زیبای پاییز رسما شروع شده و وقت آن است که کم کم با لباس‌های تابستانی خود خداحافظی کنید و برای هوای سرد و پاییزی آماده شوید. پاییز فصلی است که نه تنها طبیعت و دما در حال تغییر هستند، بلکه سبک‌های مد، لباس‌ها و پالت‌های رنگ نیز تغییر می‌کنند. به همین دلیل تغییر فصل با سوالاتی مانند چه رنگ‌هایی برای فصل پاییز مناسب هستند، همراه است. به همین دلیل ما این مقاله را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا با رنگ‌های مناسب فصل پاییز آشنا شوید. البته به یاد داشته باشید که مد و انتخاب لباس، چیز‌هایی نیستند که قطعی باشند و هیچ قانون سختگیرانه‌ای برای آن‌ها وجود ندارد.

پالت رنگ‌های پاییزی

در واقع، لباس پوشیدن برای هر فصل شبیه علم ریاضیات نیست. زیرا هیچ قانون سخت، محکم و سختی وجود ندارد که تعیین کند چه نوع لباسی اشتباه و چه لباسی درست است. یکی از مولفه‌های مهمی که در حوزه مد اهمیت دارد، رنگ است. زیرا، استفاده درست یا نادرست از رنگ در لباس، آرایش و اکسسوری‌ها می‌تواند ظاهر شما را تا حد زیادی تغییر دهد. رنگ‌هایی که در فصل پاییز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از زرد، خردلی، نارنجی، آبی سرمه‌ای، خاکستری، شرابی، کهربایی، مارونی، سبز زیتونی، زمردی و …. پاییز یکی از فصول عالی برای مد است، چرا که آیتم‌های پوشاک فراوانی وجود داشته و همچنین رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی را می‌توان برای استایل کردن انتخاب کرد. هر سال پالت رنگ سنتی پاییز کمی تغییر می‌کند. رنگ‌های جدید پاییز 2023 نیز بازتابی از حال‌و‌هوای کنونی جهان هستند. در نتیجه ما شاهد رنگ‌هایی هستیم که نشان‌دهنده شادی و خلاقیت می‌باشند. در ادامه، به رنگ‌های مناسب فصل پاییز می‌پردازیم.

قهوه‌ای شتری

رنگ قهوه‌ای شتری، رنگی کلاسیک برای پاییز است که به راحتی با دیگر رنگ‌ها مانند استخوانی، کرم و مشکی ست می‌شود. در واقع انتخاب یک کت یا پالتو شتری رنگ، انتخاب خوبی برای پاییز به شمار می‌آیند که استایل زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رنگ سفید

از استفاده از رنگ سفید در پاییز نترسید، زیرا می‌توانید در تمام طول سال از این رنگ استفاده کنید. رنگ سفید یکی از رنگ‌های پرطرفدار در فصل پاییز است. زیرا این رنگ ظاهری تمیز و مدرن به دور از پیچیدگی نشان می‌دهد. همچنین همانطور که می‌دانید رنگ سفید با هر رنگی سازگار است. بنابراین می توانید آن را با هر یک از رنگ‌های پاییزی دیگر هم ست کنید.

رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگی است که در همۀ فصل های سال می‌توان آن را پوشید. در پاییز نیز یکی از رنگ های کلیدی و زیبا به شمار می‌آید. شید‌های مختلفی از رنگ قرمز در پاییز قابل استفاده در طراحی لباس هستند، مانند رنگ‌های آلبالویی و شرابی که هم می‌توان از آن‌ها برای خرید انواع شومیز استفاده کرد و هم ارایش و اکسسوری. انتخاب رنگ قرمز در پاییز، نشانی از گرما و انرژی است که با سرمای هوا در این فصل تضاد دارد.

رنگ آبی

یکی دیگر از رنگ‌هایی که در همه فصول جا دارد، رنگ آبی است. اما برخی از شید‌های این رنگ مانند آبی کاربنی، آبی رویال، آبی نیلی و آبی نفتی بیشتر مناسب فصل پاییز هستند. آبی رنگ آرامش‌بخشی است که به راحتی می‌توان آن را با رنگ‌های دیگری مانند مشکی، طوسی. قرمز و بنفش ست می‌شود.

رنگ طوسی

رنگ زیبای طوسی را می‌توانیم رنگی عالی برای ست کردن در پاییز معرفی کنیم. رنگ طوسی که یک رنگ خنثی است، شکوه و جذابیت زیادی را به استایل می‌دهد و طیف‌های مختلفی از آن با رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، نوک مدادی و کرمی به راحتی و زیبایی ست می‌شود.

رنگ نارنجی

الهام گرفتن از طبیعت و رنگ‌های زرد و نارنجی برگ‌های پاییزی به ما می‌گوید که یکی از رنگ‌های کلاسیک و اصلی پاییزی نارنجی است. بدون شک رنگ نارنجی یادآور فصل پاییز است که می‌توان آن را با رنگ‌هایی مانند کرم، خردلی، سرمه‌ای و … ست کرد و استایل پاییزی شگفت‌انگیزی ایجاد کرد.

رنگ استخوانی

یکی دیگر از رنگ‌های مناسب فصل پاییز، رنگ استخوانی است که رنگی شیک و زیبایی است. استفاده از رنگ‌های روشن در استایل این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به سادگی با رنگ‌های تیره استایل زیبایی داشته باشید. رنگ استخوانی را می‌توان با رنگ‌هایی مانند مشکی، سبز، یشمی، سرمه‌ای و قهوه‌ای ست کرد.

رنگ کرمی

رنگ کرم که مشابه رنگ استخوانی رنگی روشن است، از دیگر رنگ‌هایی است که پاییز را یادآور می‌شود. یک پالتو یا یک بارانی و ترنج کت کرم رنگ بهترین انتخاب برای روز‌های بارانی و سرد پاییز هستند که همراه با رنگ‌های دیگری مانند مشکی، قهوه‌ای، شتری و سرمه‌ای استایل زیبایی را به شما می‌بخشد.

رنگ طلایی یا زرد

زمانی که صحبت از رنگ‌های پاییزی می‌شود، اولین رنگی که به ذهن مخاطب می‌رسد، رنگ‌ برگ‌های پاییزی یعنی همان زرد و نارنجی است. به همین خاطر، زرد و یا طلایی را می‌توان یکی از رنگ‌های مناسب فصل پاییز دانست. ست کردن رنگ زرد با دیگر رنگ‌ها کمی دشوار است اما رنگ طلایی را می‌توان با طیف‌های مختلفی از رنگ‌ قهوه‌ای هماهنگ کرد. از رنگ طلایی که یک رنگ سلطنتی است، در اکسسوری هم زیاد استفاده می‌شود.

رنگ سبز

در فصل‌های پاییز و زمستان، طببعت سبزی خود را از دست می‌دهد، به همین خاطر وجود رنگ سبز در استایل می‌تواند تعادل و طراوت زیبایی ایجاد کند. طیف رنگ سبزی که مناسب پاییز است، سبز یشمی، سبز سلطنتی و سبز لجنی هستند. انتخاب یک بارانی سبز رنگ می‌تواند استایل بسیار شیک و جذابی را برای شما به همراه داشته باشد.

رنگ خردلی

رنگ خردلی یک رنگ گرم است که از خانواده رنگ زرد می‌باشد اما به طور مستقل از رنگ‌های پرکاربرد پاییز می‌باشد. از رنگ خردلی در پاییز در آیتم‌های مختلفی از پوشاک به ویژه شال گردن و کاپشن و پالتو استفاده می‌شود.

رنگ بنفش

بنفش یک رنگ سلطنتی است که در تمام فصول سال می‌توان آن را در استایل خود به کار برد. در فصل پاییز، تناژ تیره بنفش مناسب‌تر است که با ست کردن آن با رنگ‌هایی مانند زرد، سرمه‌ای، خردلی، استخوانی و خاکستری به راحتی می‌توان استایلی بسیار شیک و جذاب داشت. از رنگ بنفش می‌توانید در آرایش صورت هم استفاده کنید.

نکاتی راجع به رنگ‌ها در پاییز

فصل پاییز فصل رنگ‌های گرم است و همه رنگ‌های مناسب این فصل تناژی از گرما دارند و می توانید ست های زنانه خود را از این رنگ ها انتخاب کنید. در واقع این به این دلیل است که پاییز فصل سرما است و انتخاب رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای تضاد ایجاد کرده و حس گرما می‌دهند.

رنگ‌های مناسب پاییز تنها برای لباس‌ها نیستند و می‌توانند چیز‌های مختلفی مانند رنگ مو، آرایش، رنگ پوست، اکسسوری و … را هم شامل شوند.

به هنگام انتخاب رنگ پاییزی مورد نظر خود، حتما رنگ پوست، چشم و موی خود را در نظر بگیرید و مطابق آن لباس‌ها و آرایشی مناسب را انتخاب کنید.

نکته آخر اینکه هیچ قانون مشخص و اجباری برای مد و پوشاک وجود ندارد و شما می‌توانید هر رنگی را در هر فصلی اگر دوست داشته باشید انتخاب کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها