|

اشتباهاتی که واسه دکوراسیون اتاق بزنی رفتی ته دره / شیکیه اتاقتو با این حرکتا فول کن

یکسری نکات تو اتاق خواب وجود دارن که خیلیم تکرار میشن و اشتباهن، در این مطلب قراره اونهارو با هم اصلاح کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اتاق خواب قطعا یکی از مهمترین بخش های هر خونه ای محسوب میشه که چه برای مادر پدر باشه و چه برای فرزندان، فرقی نداره هر کدوم قوانین خاص خودشون رو باید داشته باشند و اگر در راستای اون موراد پیش نرن نه تنها فضایی برای استراحت و آرامش نیست، بلکه شاید حتی انرژی و حس های منفی هم به فرد مورد نظر القا بشه. چرا اینو میگیم؟ چون هرکسی سلیقه و البته روحیات مخصوص به خودش رو داره که اگه متناسب باهاشون اتاق خوابش چیده نشه، قطعا حس خوب و آرومی نخواهد داشت. اتاق خواب ها معمولا ما رو در آغوش می کشند. شما وقتی خسته اید و یا ناراحت و حتی خوشحال و شاید هم مشغول به کار و کتاب خوندن، معمولا به اتاق خوابتون پناه میبرید و اونجا این کارها رو انجام میدین. اما همونطور که کمی قبل تر هم اشاره کردیم اگر چیدمان و لوازم مورد استفاده شما هم از لحاظ کلیات دکوراسیون، و هم از لحاظ سلیقه ای به درستی انتخاب و چیده نشه حس و حالی نه چندان لذت بخش رو ایجاد خواهد کرد و شاید شما حتی ندونید که این حس نافرم از کجا داره آب میخوره.

اشتباهات پر تکرار در اتاق خواب

شاید براتون سوال بشه در رابطه با چی داریم صحبت می کنیم، که خب در پاسخ باید بگیم در این مطلب ما کاری به جزئیات و سلیقه شما نداریم و قراره در مورد کلیات و اونچه که به عنوان اشتباه پر تکرار اتفاق میوفته حرف بزنیم. پس اگر شما هم از اتاق خواب خود احساس خوبی نمی گیرید، حتما با این مطلب همراه باشید.

اشتباهات پر تکرار در اتاق خواب

یادت نره همه چی نباید افقی و خوابیده باشه

شاید اگه برید و یه نگاه به اتاق خوابتون بندازین، متوجه میشین که ای بابا چرا همه چی افقی هستش و یا هیچی به صورت ایستاده و عمودی نیست، و یا اینکه به ندرت پیدا میشه که خب بادی بگیم تو این کارتون سخت در اشتباهید و اونچه که درست اینه که باید در این روندتون یه تجدید نظر داشته باشید  و بیشتر از وسیله های عمودی استفاده کنید تا هم اتاق شما بازتر بشه فضای اتاق آزادتر. مثلا یک  قفسه عمودی با طبقه های تو خالی و شبکه ای بگذارید تا به صورت باکسی و بسته نباشه که بخواد دوباره فضای بسته رو تلقی کنه. البته که فراموش نکنید این موضوع تنها در این رابطه نیست و برای نورپرداز هم صدق میکنه.

یعنی این مدلی که شما باید بیشتر از نورپردازی های دیواری و یا آویز استفاده داشته باشید تا سطح زمین رو خالی از این دست وسایل کنید محیط باز تر باشه.

اشتباهات پر تکرار در اتاق خواب

دوست داری نور واست چیکار کنه؟ به سایز لوازم فکر کردی؟

یکی از کارای اشتباهی که خیلی از خانوما برای اتاق خواب ها انجام میدن اینه که بیخیال نور طبیعی میشن و یه جور پرده رو میکشن جلو پنجره که گویی نور خورشید دشمن اتاق اونهاست!

آخه چرا؟ حیف این نعمت خدایی نیست که نمیزارید بتابه به اتاق؟ فراموش نکنید که تو یه فضای کوچیک نور بهترین دوست شماست و با کنار زدن پرده ها از جلوی پنجره و یا استفاده از پرده های حریری رنگ روشن میتونه نوری زیبا به اتاق شما هدیه بده. استفاده از آینه نیز باعث انعکاس نور خواهد شد و در نهایت فضا رو بزرگ نشون خواهد داد.

اشتباهات پر تکرار در اتاق خواب

از طرفی هم سایز و ابعاد لوازم مورد استفاده شما در اتاق خواب اهمیت بالایی داره، چرا که مثلا فرض کنید یک تخت خواب خیلی بزرگ رو تو اتاقی کوچیک جای داده اید، قطعا دید و محیط خوبی نخواهد ساخت. 

و یا اینکه ابعاد قالیچه شما نباید خیلی بزرگ و خیلی کوچیک باشه چرا که در هر دو حالت حس خوبی القا نخواهد کرد.

اشتباهات پر تکرار در اتاق خواب

به سبک و سلیقه خودت احترام بذار

در حالی که اتاق خواب شما با رنگ و رخساری کمرنگ و بی روح مواجه است، در اینجا شما خانوم با سلیقه به راحتی میتونید با استفاده از دکوری ها و اکسسوری های مورد پسند خود که سلیقتون توشون گنجانده شده، یه اتاق خواب ناز و دلبر بسازید!

از طرفی هم همونطور که قبلتر اشاره کردیم بهتره که سایز لوازم رو به درستی انتخاب کنید. مثلا اینکه یه تخت خواب بزرگ قد غول تو اتاق خوابی کوچیک بگذارید اصلا حرکت درستی نیست و شما در این جا میتونید از تختخواب های تاشو با سایز متناسب استفاده داشته باشید که هم منطقی هستند و هم جذاب.

اشتباهات پر تکرار در اتاق خواب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سروش ارسالی در

    سلام . مرسی از مطالب خوبتوت . ای کاش جاهایی رو معرفی می کردین برای خرید این مدل کارها . اون سرویس بامبو تاج حصیری دلمو برد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها