|

سوار ماشین زمان بشوید؛ صفای ریش و موی شاه قاجار زیر دست سلمانی ها!

باما همراه باشید تا سوار بر ماشین زمان سر به دورانی بزنیم که سلمانی ها هنوز به سبک و سیاق امروزه ی خود ماشینی نشده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از آنجایی که رویدادهای گذشته دیگر دور از دسترس قرار گرفته اند، همیشه نمودی شنیدنی و جذاب دارند. حتی اگر مصداق آنها در جهان امروز نیز دست یافتنی باشد.  

از طرفی دیگر، برخی مشاغل نظیر سلمانی، با گذر زمان بنا را بر ماشینی شدن گذاشتند و اینچنین شد که به مرور رنگ و لعاب سنتی خود را از دست دادند. اما همچنان به رسم قدیم، سلمانی، پیرایشگاه یا آرایشگاه مردانه، به جایی گفته می شود که در خود آراستگی و بهداشت مردان را رقم می زند.از همین روی عنوان پیرایشگر یا آرایشگر نیز به شخصی اطلاق می شود که در چنین مکان هایی مشغول به کار است.

جالب است بدانید که آرایشگری در ایران به عنوان هنر دهم ثبت شده است لذا همین امر نشان می دهد که از نگاه ایرانیان میل به آراستگی همواره یکی از جمله مهمترین موضوعات زندگی تلقی می شده است.

اکنون باما همراه باشید تا سوار بر ماشین زمان سر به دورانی بزنیم که سلمانی ها هنوز به سبک و سیاق امروزه ی خود ماشینی نشده بودند و حتی شاه مملکت، ناصرالدین شاه نیز به روش سنتی ریش و موی خود را اصلاح می کرد!

سلمونی

یک نما از اصلاح موی در سلمانی قدیمی

سلمونی های ایرانی

وقتی ناصر الدین شاه ریش خود را به قیجی می سپرد!

سلمونی ناصر الدین شاه

شاه قاجار زیر دست سلمانی

سلمونی قدیمی

آرایشگر قدیمی

سلمونی قدیمی در ایران

یک نمای قدیم از اصلا مردان در گذشته

سلمونی قدیمی ایرانی

تصویری از سردر یک آرایشگاه قدیمی

سلمونی ایرانی قدیمی

برای سوار شدن به ماشین زمان و گشتن در کوچه پس کوچه های گذشته، مهمان تاریخانه ما باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی