|

قمار نتانیاهو با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

«نتانیاهو عرصه سیاسی آمریکا را تا حد زیادی به ضرر اسرائیل تغییر داده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جنگ غزه و روند تنش های اسرائیل با حزب الله لبنان، به نقطه بسیار حساس و تعیین کننده ای رسیده است. رژیم اشغالگر قدس بیش از هشت ماه است که در جبهه های جنگ غزه حضور دارد با این حال هنوز نتوانسته به هیچکدام از اهداف تعیین شده برای خودش دست یابد. در عین حال، صهیونیست ها در مواجهه با حزب الله لبنان نیز متحمل شکست های سنگینی شده اند و نمی توانند دستورکارهای مطلوب خود را به این جنبش تحمیل کنند و جالب اینکه حزب الله لبنان گاه و بیگاه شوک های معناداری را به اسرائیل وارد می کند.

با این همه، در بحبوحه تشدید تنش ها علیه رژیم صهیونیستی در جبهه های مختلف، شاهد هستیم که نتانیاهو به یک قمارباز تمام عیار تبدیل شده و به نحوی رفتار می کند که گویی هیچ چیز الا باقی ماندن خودش در قدرت برای او از اهمیت برخوردار نیست. در این رابطه، یکی از مولفه های مهم در مورد کنش های سیاسی نتانیاهو این است که او در حال دور کردن آمریکا از رژیم صهیونیستی است. رویه ها و رفتارهای نتانیاهو که با بی‌توجهی تمام عیار به توصیه های رئیبس جمهور آمریکا همراه بوده، تا حد زیادی سبب شده تا تغییرات قابل توجهی در عرصه سیاست آمریکا علیه منافع صهیونیست ها رخ دهد.

نتانیاهو

به طور خاص نتانیاهو در بحبوحه اوج گیری رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، نوعی از رفتار را از خود نشان می دهد که بیش از آنکه به نفع رژیم اشغالگر قدس باشد، کاملا به نفع خودش و متحدان سیاسی اش در قدرت است. نتانیاهو با تقابل با دولت بایدن، تا حد زیادی مساله اسرائیل در صحنه سیاست داخلی آمریکا را که همواره هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در مورد مسائل مرتبط با این رژیم متحد بوده اند را به موضوعی حزبی تبدیل کرده است. اکنون شمار قابل ملاحظه ای از قانونگذاران دموکرات تاکید کرده اند که از سیاست های نتانیاهو در قدرت حمایتی نمی کنند.

در جبهه مقابل، جمهوریخواهان نیز صرفا برای افزایش شانس انتخاباتی ترامپ در انتخابات 2024 به حمایت از اسرائیل می پردزاند. مساله ای که به زعم بسیاری از تحلیلگران دست پخت رویه های نتانیاهو و متحدان افراطی اش در قدرت است. این مساله به طور خاص از آن جهت مهم است که اسرائیل بدون حمایت های مالی و تسلیحاتی آمریکا هیچ نیست و تحیلیلگران اسرائیلی نیز به خوبی به این مساله اشاره کرده و می کنند. آمریکا در حوزه های مختلف تسلیحاتی و مالی و همچنین حمایت سیاسی و دیپلماتیک از اسرائیل در عرصه بین المللی، کنشگری فعال و محوری دارد و اینکه واشینگتن از تل آویو دور شود، به معنای تیر خلاص بر قامت نحیف صهیونیست ها است.

با این همه، نتانیاهو همچنان به قمار خطرناک خود ادامه می دهد و روز به روز اسرائیل را به فروپاشی نزدیک تر می‌کند. معادله ای که در سایه ناکامی اسرائیل در جبهه های جنگ منطقه، ماهیت عینی تری را نیز به خود می گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها