|

افشاگری تکان‌دهنده "گاردین" علیه اسرائیل

«نشریه گاردین به تازگی اطلاعات تکان‌دهنده ای را در مورد ارعاب و تهدید جانی مقام های ارشد دیوان لاهه از سوی اسرائیل منتشر کرده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در بحبوحه ابراز محکومیت های گسترده بین المللی علیه اقدام اخیر رژیم اشغالگر قدس در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در نوار غزه که موجب کشته شدن ده ها فلسطین در شهر رفح شد، نشریه گاردین انگلیس افشاگری تکان دهنده ای را علیه صهیونیست ها انجام داده است.

به گزارش شایانیوز؛ ماجرا از این قرار است که نشریه گاردین در گزارش افشاگرانه خود، با اشاره به تلاش های اخیر "کریم خان" دادستان دیوان بین المللی دادگستری در جهت صدور حکم بازداشت بین المللی نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها و البته یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس، این مساله را مورد تاکید قرار داده که اسرائیل در 9 سال اخیر در جنگی عمیق و پنهان علیه دیوان لاهه و مقام های ارشد این نهاد مهم قضایی بین‌المللی قرار داشته است.

جنگی که صهیونیست ها و نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آن ها اقدام به طرح تهدید و ارعابِ مقام های ارشد دیوان لاهه کرده و البته که سعی داشته اند تا کلیه ارتباطات و تماس های آن ها را نیز هدفِ شنود و جاسوسی قرار دهند. نشریه گاردین اعلام کرده که یافته های گزارش افشاگرانه خود را در نتیجه گفتگو با ده ها مقام خارجی از جمله مقام های سابق و کنونی رژیم صهیونیستی به دست آورده است. این نشریه تاکید می کند که شخص نتانیاهو حساسیت زیادی در زمینه انجام جاسوسی علیه مقام های ارشد دیوان لاهه دارد تا از این طریق بتواند از نیات و اقدامات آتی آن ها مطلع شود. این نشریه تاکید می کند که صهیونیست ها کاملا زیرساخت های ارتباطی نوار غزه و کرانه باختری را زیر سلطه خود دارند.

نتانیاهو

در این راستا، به دلیل عدم دسترسی مقام های دیوان لاهه و یا کارکنان این نهاد بین المللی به مناطق مذکور، تنها راه ارتباط گیری آن ها با نوار غزه و کرانه باختری، استاده از تلفن و دیگر شیوه های ارتباطی آنلاین است. از این رو، اسرائیل مدام این ارتباطات را هدفِ جاسوسی قرارمی دهد. گاردین با استفاده از شواهد در دسترس خود می گوید که در زمان دادستان پیشین دیوان لاهه یعنی "فاتو بنسودا"، عوامل سازمان های جاسوسی اسرائیلی به درِ خانه وی در لاهه رفته اند و با هویت نادرست، خود را افرادی معرفی کرده اند که می خواهند یک نامه تشکر‌آمیز را از سوی یک زن آلمانی به دادستان دیوان لاهه بدهند.

این در حالی است که در پاکتی که آن ها به قاتو بنسودا داده اند، مقادیر زیادی پول نقد و البته یک شماره تلفن اسرائیلی بوده است. صهیونیست ها سعی داشته اند تا دادستان پیشین دیوان لاهه را تطمیع کنند و البته که در عین حال به وی بفهمانند که می دانند او کجا زندگی می کند و اسرائیل می تواند هر بلایی که می خواهد سر وی درآورد. بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که اطلاعات افشاگرانه گاردین علیه اسرائیل می تواند این رژیم را به عرصه ای تازه از تنش و بحران وارد کند. رژیمی که جز با ترور و طرح ارعاب نمی تواند دستورکارهای خود را در محیط بین المللی به پیش برد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها