|

واکاوی چالش خوشگلی در ایران!

«خوشگل به نظر رسیدن به یک دغدغه برای انسان های زیادی در کشورمان تبدیل شده است. اما چرا به این نقطه رسیده ایم؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در سال های گذشته بسیاری به این نکته اشاره کرده اند که ایران در میان کشورهای منطقه خاورمیانه، بیشترین میزان واردات و مصرف محصولات آرایشی را در اختیار دارد. در عین حال، گزارش های مختلفی حتی از سوی نشریات و رسانه های خارجی در مورد اوج گیری جراحی های زیبایی در ایران و اقبال سلبریتی های خارجی به انجام عمل جراحی زیبایی در ایران منتشر شده است.

موضوعی که هم ناشی از تبحر پزشکان ایرانی در این حوزه بوده و هم اشاره به ارزان بودن انجام این عمل ها در ایران در قیاس با دیگر کشورهای جهان به ویژه در غرب دارد. با این همه، اینطور به نظر می رسد که اکنون در ایران با نوعی چالش با نام دغدغه خوشگل و زیبا به نظر رسیدن رو به رو هستیم. دغدغه ای که ماهیتی اپیدمیک به خود گرفته و برای بسیاری حتی به یک تب داغ تبدیل شده است. در این رابطه، افرادا زیادی هستند که حاضرند ولو با پرداخت هزینه های گزاف، آن تیپ و قیافه ای را داشته باشند که در ذهن خود فکر می کنند از آن ها شخصی زیبا می سازد. در این نقطه، به طور خاص به نظر می رسد که این دغدغه تحت تاثیر دو مولفه مهم و محوری است.

اولا، ظهور و اوج گیری شبکه های احتماعی سبب شده تا نوعی رقابت در این زمینه شکل بگیرد و مدام افراد این ذهنیت را داشته باشند که باید از اطرافیان و یا آن هایی که خود را با آن ها قیاس می کنند، زیبا تر به نظر برسند. مساله ای که همانطور که پیشتر گفته شد عملا به یک تب و وسواس برای برخی افراد تبدیل شده که حاضرند هرکاری در راه آن انجام دهند.

دوم اینکه خوشگل به نظر رسیدن و نشان دادن آن به دیگران به یک ویژگی تبدیل شده که افراد از آن به مثابه یک مولفه هویتی برای خود یاد می کنند و از این رهگذر سعی در معرفی خود به دیگران دارند. وقتی چیزی تبدیل به هویت افراد شود، بدون تردید تلاش فزاینده در راه آن یک امر بدیهی است که افراد نمی توانند بیخیالِ آن شوند. موضوعاتی که همه و همه زیبایی و خوشگل شدن را به یک دغدغه برای بسیار از افراد در کشورمان تبدیل کرده اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها