|

(فیلم) مرگ سه زن که می خواستند با جراحی زیبایی خوشگل شوند اما....

در جریان سه حادثه جداگانه در تهران ٣ زن جوان که تحت عمل لاغری و زیبایی قرار گرفته بودند، جانشان را از دست دادند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سه شنبه گذشته برای جامعه پزشکی علی الخصوص جراحان زیبایی روز عجیبی بود. در این روز در جریان سه حادثه جداگانه در تهران ٣ زن جوان که تحت عمل لاغری و زیبایی قرار گرفته بودند، جانشان را از دست دادند.

اما این حوادث چگونه رخ داد؟

اولین حادثه صبح سه شنبه اتفاق افتاد. زنی جوان که برای انجام جراحی زیبایی به یکی از کلینیک‌های پایتخت رفته بود وقتی به اتاق عمل منتقل شد زیر تیغ جراح ناگهان قلبش از تپش ایستاد. هرچند عمل احیا صورت گرفت، اما زن جوان به زندگی برنگشت و جانش را از دست داد.

در این شرایط گزارش این حادثه مرگبار به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و به دستور او جسد زن جانباخته به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. از سوی دیگر خانواده این زن از تیم جراحی شکایت کرده اند و پرونده برای ادامه روند رسیدگی به دادسرای جرایم پزشکی فرستاده شد.

این پایان ماجرا برای تیم بازپرس جنایی تهران نبود و دومین حادثه نیز ساعتی بعد به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. قربانی دوم نیز زنی جوان بود که برای انجام جراحی ساکشن به یکی از کلینیک‌های پایتخت مراجعه کرده بود.

آنطور که خانواده زن جوان می گفتند وی میخواست لاغر شود و به همین دلیل نزد یک جراح زیبایی رفته تا عمل ساکشن انجام دهد، اما در اتاق عمل و هنگام جراحی قلبش از تپش ایستاده و به کام مرگ رفت. خانواده این زن هم از تیم جراحی شکایت کرده اند که تحقیقات ادامه دارد.

اما ساعتی پس از این دو حادثه مشابه، مرگ زن جوان دیگری به بازپرس جنایی اعلام شد تا قربانیان جراحی زیبایی به ٣ نفر برسد. آخرین و سومین زن جانباخته نیز همانند دو زن قبلی برای انجام جراحی زیبایی به یکی از کلینیک‌های پایتخت رفته که او هم پس از عمل جراحی به هوش نیامد و جانش را از دست داد.

اما آیا این قبیل مرگ های تلخ قابل پیشگیری نیستند؟

عمده مرگ‌ها به خاطر شرایط بیمار قابل پیش‌بینی است و فقط کافی است آزمایش‌های دقیق پیش از عمل در چندین مورد صورت گیرد. در واقع پزشکانی که تأییدیه ندارند، بیش از عموم جراحان به مرگ بیمار خود کمک می‌کنند.

دکتر سیدنجات حسینی، نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران توضیح می‌دهد: «بسیاری از عمل‌های زیبایی غیرضروری است و فقط برای اینکه فرد زودتر به نتیجه برسد، آن‌ها را انجام می‌دهد. عملی مانند لیپوماتیک یا لیپوساکشن عمل‌های بسیار سنگینی هستند که اگر توسط افراد غیرمتخصص صورت گیرد، می‌تواند عوارض بسیار جبران‌ناپذیری به همراه داشته‌باشد. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم افراد یا از انجام این عمل‌ها صرف نظر کنند یا اگر هم مصمم به انجام آن هستند، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند. مردم نباید گول این تبلیغات فریبنده را بخورند، زیرا بسیاری از این افراد اصلاً متخصص نیستند.»

این متخصص زیبایی معتقد است جراحان زیبایی اغلب به خواسته فرد متقاضی توجهی ندارند و این کار مبتنی بر معیار‌هایی و به صورت منطقی‌تری انجام می‌شود، اما در کلینیک‌های غیرمجاز برای آنکه توجه بیمار را جلب کنند، بدون توجه به شرایط فرد، او را زیر تیغ جراحی می‌برند.

در کدام جراحی های زیبایی ریسک مرگ بیشتر است؟

در همه عمل‌های جراحی ریسک مرگ وجود دارد، عمل‌ زیبایی هم از این اتفاق مستثنا نیست، اما در برخی عمل‌های زیبایی ریسک مرگ بیشتر است. توضیحات دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران را در این باره ببینید.


سونامی جراحی‌های زیبایی در ایران

از نگاه محمدرضا قاضی سعیدی، عضو هیئت‌مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، متأسفانه بحث عمل‌های زیبایی تبدیل به سونامی شده‌است به حدی که متأسفانه دخالت افراد بدون تخصص در حیطه کار‌های فوق تخصصی جراحان پلاستیک و زیبایی، زیاد به چشم می‌خورد. طبق تأکید وی: «کار به جایی رسیده که شاهد هستیم برخی افراد با لیسانس حقوق وارد این کار شده‌اند.»

قاضی سعیدی معتقد است، قوانین ما به روز نیست، و باید با قوانینی سفت و سخت‌تر با این افراد برخورد شود‌: «وقتی تخلف محرز می‌شود، فرد غیرپزشک می‌تواند با جریمه ناچیزی پرونده خود را ببندد. در این بین بیماری که بدون مطالعه به این افراد مراجعه کرده‌است، متضرر می‌شود، بنابراین باید جریمه این‌گونه افراد سودجو که در امور پزشکی دخالت می‌کنند، توسط قوه قضائیه بررسی و به انواع شدیدتر و بازدارنده‌ای تبدیل شود تا چنین اشخاصی نتوانند با جان و سلامت مردم بازی کنند.»

این متخصص با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد فرد حتی پزشک خودش را نمی‌بیند و تازه بعد از اینکه عملش با مشکل روبه‌رو می‌شود و می‌خواهد شکایت کند، توضیح می‌دهد حتی چهره پزشک را به یاد ندارد، می‌افزاید: «جراحی زیبایی بینی به عنوان شایع‌ترین عمل زیبایی در ایران است و متأسفانه مورد داریم که با مبالغ ناچیز در زیرزمین‌ها و شرایط کامل بد و خطرناک، جراحی لیپوساکشن انجام می‌دهند.»

zZlNzliZjIzM

واکنش پلیس به جان باختن 3 زن در جراحی های زیبایی

در فاصله یکی دو روز از این حوادث تلخ جانشین رئیس پلیس «فتا» از برخورد با صفحات «پیکرتراشی» و «جراحی زیبایی» بخاطر انتشار تصاویر خصوصی مراجعه‌کنندگان خبر داد. 

حسین امیرلی جانشین رئیس پلیس «فتا» نیز از رصد و پایش فضای مجازی و شناسایی صفحات «غیراخلاقی» و «مجرمانه» در حوزه «پیکرتراشی» و عمل‌های زیبایی خبر داد.

امیرلی تاکید کرده که ۱۲۵ صفحه اینستاگرامی با بیش از ۱۱ میلیون نفر دنبال‌کننده که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان می‌کردند، شناسایی و در فرآیند رسیدگی قرار گرفتند.

photo_2020-09-20_18-32-29-450

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی