|

اصلی ترین چالش روحی در جهان امروز چیست؟

«استرس به خوره روح و روان بسیاری از ما انسان ها تبدیل شده است. راه چاره ای باید...»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ طلا بخریم یا دلار؟ خانه یا ماشین؟ چطور پول بیشتری در بیاوریم؟ چه کنیم که درآمد بیشتری داشته باشیم؟ چه سرمایه گذاری انجام دهیم؟ چطور موقعیت شغلی خود را ارتقا بخشیم؟ و هزاران سوال دیگر. این ها تنها چند سوال ساده هستند که در زندگی روزمره کنونی در جهان، انسان ها از خود می پرسند. گویی همه در حال دویدن هستند و باز هم وقت کم می آورند.

به گزارش شایانیوز؛ گویی زمان به یک دارایی بزرگ و به شدت ارزشمند تبدیل شده که حتی یک ثانیه از آن را نباید هدر داد و دمی را نباید به آسایش گذراند. انسان ها جاه طلبی های تازه ای دارند و در عین حال، بسیاری با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی، ضعیف و ضعیف تر می شوند. همه در جنب و جوش هستند. انسان امروز شبیه به رفتار مورچه ها در کلنی‌شان شده که مدام در تحرک است و خواب بر وی حرام است.

حال در این شرایط، اینکه فرد پیشرفت کند و از بقیه جا نماند و موقعیتش را حفظ کند، مساله ای است که یک دغدغه جدی فکری برای بسیاری از انسان ها است. در این میان، یک چالش روحی با انسان های جهان امروز عجین شده و آن تجربه استرس در اکثر زمان زندگی‌شان است. بسیاری از مطالعات پزسکی نیز نشان می دهند که مراجعات مرتبط با تجربه حس استرس مزمن در افراد به پزشکان، به یک مساله بسیار شایع در میان افراد در اقصی نقاط جهان تبدیل شده و حتی نمودهای فیزیکی این چالش برای مثلا دستکاه گوارش در قالب سندروم روده تحریک پذیر نیز افزایش قابل ملاحظه ای را  نشان می دهد.  

جالب است که در این وضعیت، بسیاری از روانشناسان توصیه می کنند که بهتر است انسان به گذشته خود برگردد و کمی عادات خود را اصلاح کند. حتی برخی به این مساله اشاره دارند که بد نیست ادمی آرامش را با آسایش معامله کند و داشتن روانِ آرام را به یک اولویت برای خود تبدیل کند. موضوعی که سبب خواهد شد تا انسان ها در کنار تمامی دویدن های بعضا غیرضروری خود دمی بایستند و از خودِ زندگی لذت ببرند. دویدن هایی که انسان را از خود بیگانه کرده اند و سبب  شده اند تا موجودیت ارزشمند وی به دست فراموشی سپرده شود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها