|

پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل کجاست و از آن چه می دانیم؟+ عکس

پایگاه نواتیم با برخورداری از یک باند پرواز ۳.۴ کیلومتری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از اهدافی که در جریان حمله ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اراضی اشغالی است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اذعان کرد که در این حمله خسارت‌هایی به پایگاه نظامی مذکور وارد آمده است. تصاویر متعددی در خصوص حمله‌های پهپادی و موشکی ایران علیه تأسیسات نظامی و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی و وقوع آتش سوزی در این منطقه‌ها بعد از انفجارهای گسترده منتشر شده است.

پایگاه هوایی نواتیم در فاصله هزار و ۱۰۰ کیلومتری خاک ایران و ۱۵ کیلومتری جنوب شرق شهر بئر السبع نزدیک موشاو نیواتیم در صحرای النقب واقع شده است.

این پایگاه مقر اصلی جدیدترین جنگنده‌های اف ۳۵ ارتش رژیم صهیونیستی است که بعد از امضای قرارداد تسلیحاتی با آمریکا آنها را تحویل گرفته است. پایگاه نواتیم به تازگی برای استقرار این جنگنده‌ها بازسازی شده بود.

2

پایگاه هوایی نواتیم دارای سه باند با طول‌های مختلف است. این پایگاه یکی از سه پایگاه هوایی است که برای جایگزینی پایگاه‌هایی در صحرای سینا ساخته شد.

جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیما‌های ترابری، هواپیما‌های سوخت‌رسان و ماشین‌آلات شناسایی/تشخیص الکترونیکی در این پایگاه مستقر هستند. 

در اوایل سال ۱۹۴۷ باندی ناهموار برای این پایگاه هوایی ساخته شد.

این پایگاه در سال ۱۹۸۳ به‌عنوان یک پایگاه هوایی مدرن جدید با دو باند در نتیجه کمک مالی مشترک رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا بازگشایی شد.

باند سوم در اواسط دهه ۲۰۰۰ به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای برای جابجایی فعالیت‌های نظامی که قبلا در فرودگاه بن گوریون (پایگاه ۲۷ نیروی هوایی) انجام می‌شد، ساخته شد. 

از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۲ پایگاه هوایی رامون و پایگاه هوایی اوودا نیز در نقب ساخته شدند.

361048_404

نواتیم با برخورداری از یک باند پرواز ۳.۴ کیلومتری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

اسکادران ۱۰۳ سوپر هرکولس‌های ترابری، اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ جنگنده‌های اف۳۵، اسکادران آموزشی ۱۱۷ (تربیت خلبانان اف-۳۵)، اسکادران ۱۲۲ جاسوسی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آشیانه هواپیمای ویژه ریاست رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته در این پایگاه هوایی مستقر بوده‌اند. 

این پایگاه از سال ۲۰۰۳ به تدریج اسکادران‌های بسیاری از جنگنده‌های اف-۱۶ را دریافت کرده است. تمام اف-۱۶‌های این پایگاه در اواسط دهه ۲۰۱۰ کنار گذاشته شدند.

در حالی که هواپیما‌های ترابری و سوخت‌رسان و همچنین هواپیما‌های شناسایی و دیده‌بانی در منطقه جنوبی پایگاه هوایی مستقر هستند، منطقه شمالی با دو باند آن برای سه اسکادران دارای جت‌های جنگنده رادار گریز اف-۳۵ در نظر گرفته شده است. 

دو باند دیگر واقع در این پایگاه دیگر فعال نیستند. 

361049_818

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی