|

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یکشنبه 25 آبان 99 . امروز بیست و پنجم آبان طلا هجده عیار و سکه با چه قیمتی به خرید و فروش می رسند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همانطور که می دانید طلا همواره به عنوان یکی از فلز های گران بها در جهان شناخته می شود که قیمت بالایی داشته دارد و خواهد داشت. اما موارد مختلفی نیز می توانند بر تغییرات و نوسانات قیمتی طلا در بازار موثر باشند. این موارد همچون تحولات سیاسی، تحولات اقتصادی، میزان تقاضا در بازار و غیره. نباید فراموش کرد که بازار طلا یکی از راه های سرمایه گذاری با ریسک بالا می باشد. زیرا این بازار همیشه با نوساناتی همراه است. بنابراین اگر قصد خرید و یا سرمایه گذاری در این بازار را دارید لازم است تا از قیمت روز طلا ۱۸ عیار ، سکه ، نیم سکه و غیره مطلع باشید. در ادامه برای اطلاع از قیمت امروز طلای ۱۸ عیار در بازار امروز یکشنبه 25 آبان 99 با ما همراه باشید.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99

طبق اعلام اتحادیه طلا و سکه قیمت هر انس طلا در تاریخ امروز یکشنبه 25 آبان 99 برابر با 1890/59 دلار می باشد. اگرچه روز های گذشته شاهد تجدید قوای اندک قیمت جهانی طلا و بازگشت به کانال ۱۹۰۰ دلار بوده ایم. اما امروز با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته قیمت جهانی طلا دوباره وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شده است. گفته می شود کاهش قیمت طلا نسبت به روز گذشت در هفت ساله گذشته بی سابقه بوده است. همچنین بنا بر قیمت طلای ۱۸ عیار در اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران قیمت طلای هجده عیار در تاریخ 25 آبان برابر با 11,727,170 ریال می باشد.

قیمت سکه

طبق اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران قیمت طلای ۱۸ عیار در تاریخ امروز یکشنبه 25 آبان برابر با 11,727,170 ریال می باشد. با توجه به قیمت طلای ۱۸ عیار و قیمت جهانی هر انس طلا قیمت روز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با حدود 500 هزار تومان کاهش نسبت به دیروز معادل با 120,500,000 ریال می باشد. همچنین قیمت روز سکه طرح قدیم ، نیم سکه و ربع سکه نیز مطابق با جدول زیر می باشد:

قیمت سکه به ریال
نوع سکه
120,000,000 سکه طرح قدیم
120,500,000 سکه طرح جدید
68,000,000 نیم سکه
46,000,000 ربع سکه
26,000,000 سکه یک گرمی

قیمت تمام سکه بهار آزادی

طبق قیمت های به روز شده در اتحادیه طلا ، جواهر و سکه تهران قیمت روز یکشنبه 25 آبان 99 برای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم معادل دوازده میلیون تومان، قیمت روز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، معادل دوازده میلیون پنجاه هزار تومان تومان می باشد. همچنین طبق همین به روز رسانی قیمت نیم سکه بهار آزادی در روز یکشنبه 25 آبان 99 معادل شش میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد. همچنین ربع سکه بهار آزادی نیز در تاریخ امروز 25 آبان با قیمت چهار میلیون و ششصد هزار تومان به فروش می رسد.

  • قیمت طلا ۱۸ عیار امروز : 11,727,170
  • قیمت تمام سکه بهار آزادی : 120,000,000
  • قیمت سکه امامی : 120,500,000
  • قیمت نیم سکه امروز : 68,000,000
  • قیمت ربع سکه امروز : 46,000,000

با توجه به مقایسه قیمت طلا ۱۸ عیار ، سکه و نیم سکه نسبت به روز گذشته می توان اذعان داشت که قیمت طلا نسبت به صبح دیروز افزایش داشته است. اگرچه قیمت طلا ۱۸ عیار روزانه در وبسایت اتحادیه طلا و جواهر ایران به صورت لحظه ای نوسان دارد.

پیشنهاد می شود: نتایج قرعه کشی ایران خودرو

ثبت بزرگترین ریزش قیمت طلا در هفت سال اخیر

قیمت طلا در معاملات روز های گذشته تحت تاثیر خبر نتایج امید بخش واکسن کووید ۱۹ و قوی شدن ارزش دلار، با بزرگترین ریزش قیمت در بیش از هفت سال اخیر روبرو شد و حدود ۱۰۰ دلار سقوط کرد.

بهای معاملات اونس طلا در بازار نیویورک ۹۷ دلار و ۳۰ سنت معادل حدود پنج درصد سقوط کرد و در ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شد که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه به دلار از ژوئن سال ۲۰۱۳ تاکنون بود. شرکت پی فایزر اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ که این شرکت تولید کرده، بیش از ۹۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به بیماری موثر بوده است. چنین دارویی احتمالا روند احیای اقتصادی از همه گیری ویروس کرونا را سرعت بخشیده و نیاز به بسته محرک مالی بیشتر را کاهش می دهد.

نتایج آزمایش گسترده واکسن کووید ۱۹ پی فایزر، امید بخش ترین پیشرفت علمی بوده که تا کنون در مبارزه با کووید ۱۹ روی داده و در صورتی که تحقیقات بی خطر بودن تزریق این واکسن را نشان دهد، زمینه را برای شرکت پی فایزر و بیو ان تک برای اجازه اضطراری از رگولاتور ها هموار می کند.

تقویت اندک اونس جهانی طلا

در خصوص قیمت طلا 18 عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 لازم است اشاره کنیم که امروز یکشنبه 25 آبان 99قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان با ۰.۶۶ درصد رشد به ۱۸۸۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان مجددا افزایش یافته و نگرانی ها از تبعات اقتصادی بحران را شدت بخشیده است قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت. تردیدها در مورد توزیع زود هنگام واکسن کرونا نیز بیش از پیش به رشد قیمت طلا کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۶۶ درصد رشد به ۱۸۸۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز نیز با ۰.۶۹ درصد رشد به ۱۸۸۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. در قسمت های قبلی نیز قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت جهانی اونس طلا برای امروز یکشنبه 25 آبان 99 نیز ارائه شد.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹

قیمت طلا پس از اعلام این خبر ریزش کرد و همه رشد قیمتی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت تاثیر امیدواری به تصویب بسته محرک مالی وسیعتر در این کشور پیدا کرده بود را از دست داد. اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: طلا دارایی است که سرمایه گذاران را به دلیل دورنمای بسته محرک مالی و نرخ های بهره بسیار پایین جذب کرده است. تولید واکسن نیاز به اقدامات محرک مالی را کمتر خواهد کرد زیرا اقتصاد ها می توانند بازگشایی شوند.

طلا به پایین میانگین قیمت ۱۰۰ روزه سقوط کرد که روند نزولی این فلز ارزشمند را تسریع کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، فلزات صنعتی، بازار های سهام و قیمت های نفت همگی صعود کردند و مس به بالاترین قیمت در دو سال اخیر صعود کرد. با تغییر توجه سرمایه گذاران به تغییرات در سیاست انرژی و تجارت آمریکا در دوران بایدن، فلزات پایه شامل روی و نیکل روند رشدی که در ابتدای معاملات داشتند را ادامه دادند. اگرچه انتظار نمی رود سیاست هایی نظیر تعرفه ها روی واردات فولاد و آلومینیوم که مربوط به دوران ترامپ هستند به این زودی حذف شوند اما جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا ممکن است از تنش های تجاری با چین که بزرگترین مصرف کننده کالا های صنعتی است، کم کند.

قیمت طلا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

در قسمت های قبلی به بررسی قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 پرداختیم. اما شاید برای شما سوال باشد که پیش بینی ها در خصوص قیمت طلا ۱۸ عیار بعد از انتخابات آمریکا چیست؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که به دنبال تضعیف ارزش دلار و امیدواری ها به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی دولت جو بایدن قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود. به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۱۹۵۹ دلار و ۴۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰.۵۱ درصد رشد به ۱۹۶۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

هووی لی اقتصاد دان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «چشم انداز اقدامات محرک اقتصادی جدید سبب رشد قیمت طلا شده و ارزش دلار را کاهش داده است.» شاخص ارزش دلار امروز به پایین ترین رقم ۱۰ هفته گذشته رسید. به گفته لی «این می تواند شروع یک رشد بلند مدت برای قیمت طلا باشد.»

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه توانست حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید را از آن خود کند. به نظر می رسد که جمهوری خواهان کنترل سنا را حفظ کرده اند، اما تا زمانی که سرنوشت انتخابات میان دوره ای در جورجیا در ماه ژانویه تعیین نشده، ترکیب نهایی آن مشخص نخواهد بود.

پیشنهاد می شود: قیمت خودرو امروز یکشنبه 25 آبان ۹۹

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «یک سنای دو پاره نشان می دهد که تصویب بسته های محرک مالی دشوار خواهد بود. بنابراین احتمالا همچنان عده ای از ورود به بازار طلا امتناع می کنند.»

وی افزود: «اما با این حال احتمالا فدرال رزرو اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را به کار خواهد گرفت.» روند بی سابقه چاپ پول و نرخ پایین بهره در کشورهای جهان طی ماه های گذشته که با هدف مهار تبعات مخرب اقتصادی بحران کرونا اتخاذ شده سبب افزایش قابل توجه قیمت طلا شده است.

از آنجایی که اقتصاد جهانی همچنان تحت تاثیر کرونا است، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند نرخ پایین بهره و تضعیف دلار همچنان تداوم داشته باشد و همین مسئله اشتها برای خرید طلا را بالا نگه می دارد.

تغییرات قیمت جهانی طلا در روز یکشنبه 25 آبان ۹۹

همانطور که گفته شد در این مقاله قصد بررسی قیمت طلا 18 عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 را داشتیم. فضا در بازار طلا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان مثبت مانده است اما جدید ترین نظر سنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد که سرمایه گذاران به دلیل ابهامات موجود احتیاط بیشتری پیدا کرده اند. در میان تحلیل گران وال استریت، بسیاری منتظر پایان انتخابات آمریکا و معطوف شدن به عوامل بنیادین بلند مدت و ضرورت اقدام محرک مالی بیشتر به دلیل ادامه تبعات سنگین شیوع کووید ۱۹ بر اقتصاد جهانی هستند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در شرکت ساکسو بانک اظهار کرد: تصور می کنم ۴۸ ساعت بعد از انتخابات قیمت طلا بالاتر خواهد رفت زیرا پاندمی دوباره مورد توجه بازار قرار می گیرد. هر کسی انتخاب شود، ویروس همچنان به اقتصاد آسیب می زند و وخامت اوضاع به معنای آن است که دولت ها باید اقدام کنند. در مقطع فعلی، انتخابات آمریکا یک فاکتور تعیین کننده که عوامل بنیادین تاثیرگذار را بتواند تغییر دهد، نیست.

در نظر سنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آن ها ۱۲ نفر معادل ۶۷ درصد افزایش قیمت، دو نفر معادل ۱۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و چهار نفر معادل ۲۲ درصد نظر خنثی داشتند. سرمایه گذاران این بار برعکس کارشناسان، خوش بینی کمتری نسبت به صعود قیمت طلا داشتند. بازار طلا همچنان برای جذب سرمایه گذاران خرد به سختی تلاش می کند و درصد مشارکت در نظر سنجی آنلاین کیتکونیوز ضعیف بوده و به پایین ترین حد در حدود یک سال اخیر رسیده است.

وضعیت طلای جهانی پس از فروکش کردن تب انتخابات آمریکا

طلا در معاملات جهانی در شرایطی که بازار ها روی پیروزی بایدن حساب باز کرده اند، از مزایای ارزان شدن دلار در فضای مبهم ناشی از طولانی شدن شمارش آرا، بهره مند شده است. بهای معاملات طلا روز پنج شنبه هفته گذشته روند صعودی را آغاز کرد و قیمت اونس طلا در فضای مبهم ناشی از طولانی شدن شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کاهش ارزش دلار، بیش از ۵۰ دلار افزایش یافت. سپس بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه در ۱۹۵۱ دلار و ۳۵ سنت بسته شد و برای کل هفته ۳.۹ درصد افزایش نشان داد که بزرگترین رشد قیمت هفتگی از اواخر ژوییه به این طرف بود.

عیار طلا چیست؟

در این مقاله به بررسی قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یکشنبه 25 آبان 99 پرداختیم. اما حال سوال اصلی اینجا است که عیار طلا چیست؟ همانطور که می دانید بازار طلا، بازاری پر از رمز و راز هست. اگر با این رموز آشنایی نداشته باشیم، ممکن است دور از جون همه شما، ضرر کنیم. اصطلاح عیار از آن اصطلاحاتی هست که هم در خرید طلا مهم هست و هم در فروش طلا. عیار طلا واحدی برای تعیین میزان خلوص طلا است. هرچه عیار طلا افزایش یابد، طلای ما خالص ‌تر است.

شاید با خود بگویید مگر این طلا هایی که با آن قیمت و اجرت گران می ‌خریم، خالص نیستند؟! نگران نباشید؛ ماجرا از این قرار است، طلای خالص به حدی نرم و ظريف است كه از آن نمی‌ توان در ساخت زيور آلات استفاده كرد. سازندگان طلا برای آن ‌که بتوانند مصنوعات طلا را بسازند باید اندکی از نرمی آن بکاهند برای این منظور فلز طلا را با آلیاژ های دیگر ترکیب می ‌کنند. بدین ترتیب طلای که با فلز های دیگر ترکیب شده باشد، محکم‌ و چکش ‌‌خوار می ‌شود و می‌ توان به آن شکل ‌های زیبا داد که در بازار طلا مشاهده می ‌کنید.

آیا طلا ۲۴ عیار وجود دارد؟

طلا در خالص ترین حالت ممکن خود طلای ۲۴ عیار نامیده می شود. اما همانطور که گفته شد فلز طلا بسیار نرم و شکل پذیر است. طلای خالص ۲۴ عیار نیز حتی ممکن است با ناخن نیز خراشیده شود. همان طور که اشاره شد، طلای ۲۴ عیار به دلیل نرمی و شکنندگی طلای خالص، در مصنوعات استفاده نمی‌ شود زیرا باعث می‌ شود مصنوعات از شکل طبیعی خود خارج ‌شوند. مصنوعات طلا در بازار طلای ایران، ۱۸ عیار هستند و فقط شمش ‌های طلا هستند که ۲۴ عیارند که درصد خلوص آنها ۹۹۹ در نظر گرفته می ‌شود.

بنابراین شمش‌ های ۲۴ عیار به صورت وکیوم و پلمپ شده خرید و فروش می ‌شوند و بسیار هم کمیابند. همچنین روی شمش ‌هایی که در بازار خرید و فروش می ‌شود، عدد ۹۹۹ را در هنگام قالب گیری انگ می ‌زنند، که نشان دهنده ‌ی درصد خلوص آن شمش است.

پیشنهاد می شود: قیمت دلار و یورو شنبه ۲۴ آبان ۹۹

عیار طلا را چگونه می ‌سنجند؟

در قسمت های قبلی به ارائه اطلاعاتی در خصوص قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 و مشخصات طلا هجده عیار امروز پرداختیم. اما شاید برای شما سوال باشد که عیار طلا را چگونه می سنجند؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که راه‌ های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان عیار طلا را تشخیص داد. ساده ‌ترین روش، استفاده از سنگ محک است. سنگ محک یکی از رایج‌ ترین وسایلی است برای سنجش عیار طلا که غالبا در هر طلا فروشی یافت می ‌شود.

البته دستگاه‌ های پیشرفته‌ ی دیگر هم ساخته شده که به سادگی با استفاده از آن می ‌توان عیار طلا را تشخیص داد. البته برای عیار سنجی شمش‌ های طلا و طلا های آب شده احتیاج به ری گیری است؛ ری گیری آزمایشگاه عیار سنجی است به این صورت که قسمتی از گوشه ‌ی طلای آب شده را جدا می ‌کنند و برای ری گیری و عیار سنجی به آزمایشگاه می‌ فرستند تا عمل عیار سنجی را روی آن انجام دهند.

طلا ۱۸ عیار چه مقدار طلا در خود دارد؟

در قسمت های قبلی به ذذکر قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 پرداختیم. خوب است بدانید که جواهرات به طور کلی یا تماما از جنس طلا خالص ساخته می شوند که به آن ها ۲۴ عیار گفته می شود. و یا اینکه در ترکیب با سایر فلزاتی مثل مس ساخته می شوند که در این حالت عیار آن ها بسته به مقدار و درصد طلای به کار رفته در جواهرت، عیار هایی پایین تر از ۲۴ خواهد بود (مثلا ۲۲، ۱۱، ۱۴ یا کمتر). طلای ۱۸ عیار هم نوعی آلیاژ طلا است که در آن علاوه بر طلا از فلزات ارزشمند دیگری نیز استفاده شده است. به این نوع طلا، ۱۸ K نیز گفته می شود.

طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گران بها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد افزودن فلزات دیگر به مصنوعات طلایی برای افزایش استحکام و پایداری آن جواهر است زیرا طلای خالص بسیار نرم است و نمی ‌توان به تنهایی از آن در ساخت مصنوعات طلایی استفاده کرد. طلا ۱۸ عیار یعنی جواهر مورد نظر ۷۵ درصد طلای خالص در خود دارد. ۲۵ درصد باقی ‌مانده آن حاوی فلزات دیگری همچون زینک، مس، نیکل و … است.

وزن انواع سکه

همانطور که می دانید سکه در کشور ما از مصنوعات طلایی محبوب می باشد. مسکوکات طلا در کشور ما در چند نوع سکه تمام ، سکه نیم ، ربع سکه و سکه یک گرمی وجود دارد. سکه بهار آزادی یکی از مسکوکات طلای قانونی در جمهوری اسلامی ایران است که جایگزین سکه ‌های طلای پهلوی شده ‌است. از سال ۱۳۵۸ خورشیدی، به مناسبت و یادبود پیروزی انقلاب اسلامی، انواع سکه ‌های بهار آزادی در دو طرح متفاوت و در قطع‌ های مختلف ضرب شده ‌است. اما شاید برای شما سوال باشد که از چه نوع طلایی در مسکوکات استفاده شده است؟

پیشنهاد می شود: زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که عیار طلای این سکه ‌ها - اعم از طرح قدیم و جدید - ۹۰۰ در ۱۰۰۰ است. معمولاً در هر سال ضرابخانهٔ بانک مرکزی ایران، سکه‌ ها را ضرب کرده و از طریق بانک های عامل یا صرافی ‌های مجاز به بازار عرضه می‌ کند. این سکه ‌ها به صورت خرد یا عمده و به قیمت روز خرید و فروش می ‌شوند. این مسکوکات موارد مصرف مختفی دارند.

برای مثال:

  • مهریهٔ ازدواج
  • به عنوان هدیه
  • عیدی کارمندان دولت
  • سرمایه ‌گذاری
  • پس‌انداز
  • و غیره.
  1. وزن یک سکه بهار آزادی = یک سکه امامی طرح جدید = ۸ گرم و ۱۳۳ سوت = ۸.۱۳۳ گرم
  2. وزن نیم سکه بهار آزادی = ۴ گرم و ۰/۰۶۶ سوت = ۴.۰۶۶ گرم
  3. وزن ربع سکه بهار آزادی = ۲ گرم و ۰/۰۳۳ سوت = ۲.۰۳۳ گرم

عیار انواع سکه

در قسمت های قبلی علاوه بر ذکر قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 به قیمت سکه و نیم سکه نیز پرداختیم. سکه بهار آزادی با عیار ۶/۲۱ که عموماً آن را ۲۲ عیار می شناسند و وزن آن ۱۳۳/۸ گرم و قطر آن ۲۲ میلی متر می باشد. همچنین سکه نیم بهار آزادی وزن ۰۶۶۵/۴ گرم و با قطر ۱۹ میلیمتر و عیار آن ۲۲ می باشد. گفتنی است که ربع سکه بهار آزادی نیز با وزن ۰۳۲۲۵/۲ با قطر ۱۴ میلی متر دارای طلای ۲۲ عیار می باشد.

قیمت طلا ۱۸ عیار و طلای ۲۴ عیار

همانطور که می دانید طلا فلزی ارزشمند و گران قیمت در سراسر جهان شناخته می شود. در قسمت های قبلی در خصوص قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 با شما صحبت کردیم. اما شاید شما سوالاتی در خصوص تفاوت قیمت طلا ۱۸ عیار و طلای ۲۴ عیار داشته باشید. اما در این خصوص باید اشاره کنیم که طبیعتا طلا ۲۴ عیار قیمت بالاتری نسبت به قیمت طلا ۱۸ دارد. زیرا هر چه درصد خلوص طلا بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالا تر است. طلا ۲۴ عیار نیز خالص ترین طلا در جهان می باشد که قیمت بالایی دارد.

طلا ۱۸ عیار بهتر است یا ۲۴ عیار؟

در این مقاله به بررسی قیمت طلا 18 عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 پرداختیم. اما برخی از مردم سوال دارند که آیا طلای 18 عیار بهتر است یا 24 عیار ؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که کشور ‌های مختلف استاندارد ‌هایی را برای طلای رایج آن کشور پذیرفته‌ اند. این استاندارد ‌ها ممکن است در کشور های مختلف متفاوت باشد. برای مثال طلا در کشور ایران در نوع ۱۸ عیار آن رواج بیشتری دارد . این در حالی است که در کشور های عربی معمولا از طلای ۲۴ عیار بیشتر استفاده می شود. بنابراین نمی توان گفت طلا ۱۸ عیار بهتر است یا طلا ۲۴ عیار؟

زیرا طلا در هر صورتی طلا است و ارزش دارد. تنها ممکن است قیمت های عیار های مختلف تفاوت داشته باشند. برای مثال قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 با قیمت طلا ۲۴ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 تفاوت دارد.

دانستنی های طلا ۱۸ عیار

هزاران سال است که طلا یکی از فلزات پر طرفدار و مهم در جهان است این یک علامت، یک ارزش و ماده ای از زیبایی است و در بسیاری از کاربرد های صنعتی استفاده می شود حتی می تواند خورده شود! اما طلا به عنوان گران ترین و کمیاب ترین فلزات کره خاکی چه خواص و ویژگی هایی دارد؟ از مهم ترین خواص طلا ۱۸ عیار و به طور کلی طلا می توان به این مورد اشاره کرد که طلا نرم بوده و خاصیت چکش خواری دارد. بنابراین می توان آن را در اشکال گوناگونی تولید کرد. همچنین از دیگر دانستنی های جالب در خصوص طلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلا هرگز اکسید نمی شود.
  • طلا هرگز زنگ نمی زند و برای همیشه براق می ماند.
  • در مقایسه با فلزات دیگر طلا نرم است.
  • ۱ گرم طلا را می توان با یک چکش به یک ورق ۱ متر مربعی درخشان تبدیل کرد.
  • بیشتر سکه های طلا وزن را به ترتیب ۱ تری اونسی دارند که برابر با ۳۱.۱۰۳ گرم است.
  • طلا سنگین ترین و متراکم ترین فلز در نمودار تناوبی است.
  • یک فوت مکعب طلا وزن حدود ۱،۱۸۷ پوند (بیش از نیمی از تن) وزن دارد.
  • طلا بسیار کمتر از الماس است.
  • آخرین کشوری که استاندارد طلا را انجام داد (حمایت از ارز خود با طلا)، سوئیس بود.

پیشنهاد بعدی: نرخ ارز دلار سکه طلا یورو شنبه ۲۴ آبان ۹۹

موارد کاربرد طلا

در این مقاله به بررسی قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 پرداختیم. اما فکر کردیم بد نیست تا من ارائه اطلاعات قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 اطلاعاتی نظیر کاربرد طلا در دنیای امروز را در اختیار شما قرار دهیم. از مهم ترین کاربرد های طلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت طلا و جواهرات
  • صنایع الکترونیک
  • دندانپزشکی
  • پزشکی
  • صنایع فضایی
  • صنایع غذایی
  • دارو سازی
  • شیشه ‌سازی
  • لیزر
  • پشتوانه پولی
  • و غیره.

طلای سفید چیست؟

در این مقاله به بررسی قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 و مشخصات طلای ۱۸ عیار پرداختیم. اما بد نیست تا شما اطلاعاتی نیز در خصوص طلای سفید نیز کسب کنید. همانطور که می دانید طلا به‌ صورت خالص و کاملاً زرد یا طلایی ‌رنگ در طبیعت یافت می‌ شود. حال این سؤال پیش می ‌آید که اگر طلا زرد است پس طلای سفیدی که در جواهر آلات فروشی ‌ها می ‌بینیم چیست؟ آیا طلای قلابی است؟ تفاوت آن با طلای زرد چیست؟ در پاسخ باید گفت طلای سفید در طبیعت یافت نمی ‌شود. در واقع طلای سفید همان طلای زرد است که به صورتی آلیاژ شده که روشن‌ تر جلوه کند. این فلز عموماً با روکش فلزی از خانواده پلاتینیوم یا همان پلاتین آب کاری می ‌شود.

پلاتین فلزی است که طلای شما را زیبا و پر جلوه نشان می ‌دهد و برای اینکه همیشه درخشندگی خود را حفظ کند باید هر از گاهی دوباره آب کاری شود. جالب است بدانید سایر فلزاتی که رنگ ‌های دیگری مانند سبز، صورتی و … دارند نیز می ‌توانند به ‌صورت آلیاژ برای آبکاری طلای زرد به کار روند که در این صورت طلا‌ های رنگی حاصل این کار خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 پرداختیم. همچنین ویژگی ها ، خواص ، تفاوت ها و مزیت های طلا ۱۸ عیار و ۲۴ عیار را نیز با هم بررسی کردیم. شما در قسمت های قبلی می توانید به اطلاعات کامل و جامعی در خصوص انواع طلا و سکه دسترسی داشته باشید. از این که تا پایان مقاله قیمت طلا ۱۸ عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. امیدواریم که توانسته باشیم در مقاله قیمت طلای 18 عیار امروز یکشنبه 25 آبان 99 برای شما عزیزان مفید بوده باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی