|

قیمت دلار ، قیمت یورو امروز شنبه 24 آبان 99

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه 24 آبان 99 . قیمت روز انواع ارز های خارجی همچون پوند ، درهم در بازار آزاد و صرافی ملی امروز بیست و چهارم…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همانطور که می دانید این روز ها بازار خرید و فروش ارز های خارجی بسیار داغ می باشد. با نزدیک شدن به موعد انتخابات آمریکا بسیاری از افراد انتظار دارند تا با مشخص شدن نتایج انتخابات قیمت صعودی دلار کاهش داشته باشد. اما برخی دیگر نیز همچنان معتقدند که قیمت دلار در روز های آینده همچنان صعودی خواهد بود. و با همین تفکر اقدام به خرید انواع ارز های خارجی همچون دلار ، یورو ، درهم ، پوند و غیره می کنند. این در حالی است که قیمت دلار نسبت به روز های گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده است. در ادامه این مقاله برای اطلاع از به روز ترین قیمت دلار ، یورو ، درهم و پوند و ارز صرافی ملی و بازار آزاد امروز شنبه 24 آبان 99 با ما همراه باشید.

قیمت دلار امروز 24 آبان 99

طبق اعلام رسمی و آخرین به روز رسانی وبسایت رسمی صرافی ملی ایران در تاریخ شنبه 24 آبان 99 قیمت دلار برابر با 268,500 ریال می باشد. نرخ دلار در بازار امروز 1399/08/24 ، 268,500 ریال و نرخ یورو معادل 317,700 ریال اعلام شده است. در ادامه می توانید به قیمت روز یورو و ارز های خارجی همچون درهم و پوند نیز دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد می شود: قیمت خودرو امروز شنبه 24 آبان 99

قیمت یورو روز شنبه 24 آبان 99

طبق آخرین به روز رسانی وبسایت رسمی ارز صرافی ملی ایران در تاریخ شنبه 24 آبان 99 قیمت یورو معادل 317,700 ریال می باشد. در ادامه و در جدول زیر می توانید لیست کامل و دقیق قیمت روز دلار و یورو در تاریخ شنبه 24 آبان 99 را مشاهده کنید. قابل ذکر است که قیمت های درج شده در جداول زیر به ریال می باشند.

عنوان ارز قیمت خرید قیمت فروش
دلار 258,500 268,500
یورو 307,700 317,700

طبق آخرین به روز رسانی وبسایت صرافی ملی ایران در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه امروز شنبه 24 آبان 99 و با توجه به جدول فوق نرخ ارز دلار یورو امروز شنبه 24 آبان 99 به شرح زیر می باشد:

  • نرخ خرید دلار : بیست و پنج هزار و هشتصد و پنجاه تومان
  • نرخ فروش دلار : بیست و شش هزار و هشتصد و پنجاه تومان
  • نرخ خرید یورو : سی هزار و هفتصد و هفتاد تومان
  • نرخ فروش یورو : سی و یک هزار و هفتصد تومان

نرخ دلار و یورو در بازار آزاد روز شنبه 24 آبان 99

قیمت امروز دلار و یورو در صرافی ملی نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه بوده است. این در حالی است که شاخص کل بازار ارز نیز با ریزش سنگینی مواجه بوده است. در ادامه به لیست قیمت ارز ، دلار ، پوند و یورو در بازار آزاد شنبه 24 آبان 99 توجه داشته باشید.

عنوان ارز قیمت خرید قیمت فروش
دلار 27250 27350
یورو 32220 32370
پوند 35890 36090
درهم 7425 7445
لیر 3550 3570

پبشنهاد می شود: اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو

قیمت دلار و یورو پس از انتخابات آمریکا

پیش بینی آینده بازار های مالی در کشور بسیار دشوار شده است چرا که دخالت عوامل غیر فنی در بازار بسیار بیشتر از عوامل فنی می باشد. فارغ از متغیر های داخلی متفاوت می توان انتخابات آبان ماه آمریکا را از مهمترین اتفاق هفته ها و ماه های آینده شناسایی کرد. عده ای با ابراز امیدواری به انتخاب جو بایدن، نامزد دموکرات، معتقد بودند در صورتی که ترامپ مجدداً به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده شود ارز به مراتب بیش از این ها رشد خواهد داشت و غیر قابل مهار خواهد بود. اما حالا با مشخص شدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا می بایست منتظر اتفاقات جدیدی در بازار سرمایه و ارز باشیم.

این در حالی است که ریزش سنگین شاخص ارزی کشور از روز های گذشته آغاز شده و قیمت ارز خارجی با کاهش قیمت مواجه بوده است. دلار و یورو بعد از انتخاب شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا با افت شدید قیمت به مرز ۲۲ هزار تومانی رسید اما این کاهش قیمت دیری نپایید و نرخ دلار دوباره با سیر صعودی وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد.

پیشنهاد می شود: قیمت سکه و نیم سکه در بازار امروز 24 آبان 99

قیمت دلار بعد از انتخاب شدن بایدن

با شروع انتخابات آمریکا از روز سه شنبه ۱۳ آبان ۹۹ و شانس برنده شدن جو بایدن در این انتخابات بسیاری از مردم منتظر برنده شدن بایدن و پس از آن ارزان شدن قیمت دلار و یورو در بازار ارز هستند. این در حالی است که روز گذشته جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده و شاهد ریزش شدید قیمت دلار بوده ایم. اما نباید خیلی به این کاهش قیمت ها دل خوش کرد.

زیرا بار دیگر قیمت دلار وارد سیر صعودی خود شده و از ارزانی ۶ هزار تومانی بار دیگر به کانال ۲۷ هزار تومان باز گشته است. اما رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در روز های گذشته نیز با وزرای اقتصادی جلساتی داشتیم که با تصمیماتی که در این جلسات گرفته شد، مطمئن هستیم شاهد تداوم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس خواهیم بود که در فرصت مناسب توضیحات آن را نیز به اطلاع مردم می ‌رسانیم.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی صبح روز چهارشنبه، ۳۰ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیر علنی که از ساعت ۸ و ۱۵ آغاز شده بود، گفت: تصمیمات جدیدی در حوزه قیمت‌ گذاری، تأمین و توزیع کالا صورت گرفت و اطمینان داریم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس ادامه خواهد یافت.

دلار

در این مقاله به بررسی قیمت و نرخ دلار امروز شنبه 24 آبان 99 پرداختیم. اما شاید برای شما سوال باشد که دلار پول رایج کدام کشور ها می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که جالب است بدانید واحد پول امریکا یکی از مهم ترین ارز های ذخیره دنیا می ‌باشد. البته عموم مردم هنگامی که از دلار نامبرده می شود اولین تجسم دلار امریکا می ‌باشد. اما واحد پول کشور های دیگری مانند استرالیا، کانادا و نیوزلند نیز دلار نام دارد.

تاریخچه دلار

در سال ۱۳۵۷ نرخ رسمی دلار ۷ تومان بود. دولت به ‌خصوص در سال‌های جنگ سعی می‌کرد قیمت ۷ تومانی را نگه دارد، به شکلی که در سال ۱۳۷۰ با وجود قیمت ۱۴۲ تومنی بازار، نرخ رسمی ارز ۶ تومان بود.

آغاز دور دوم ریاست‌ جمهوری آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی مصادف بود با اولین تلاش برای تک‌ نرخی کردن ارز و استفاده از منابع ارزی کشور برای سازندگی. اما بازار گوش به فرمان سردار سازندگی نماند. وقتی سید محمد خاتمی دولت را با ارز ۱۷۵ تومانی تحویل می ‌گرفت، بازار آزاد رقم ۴۷۸ تومان را به عنوان قیمت می ‌شناخت. دولت خاتمی تا ۱۳۸۰ به نرخ ارز دولتی دست نزد. اما مردم خوش ‌بین به آینده هم باعث شدند که ارز هم گام با تورم رشدی معقول داشته باشد و با وجود نا همواری‌ های ۱۳۷۸ به مرز ۸۰۰ تومان برسد.

درهم

بعد از تاسیس کشور امارات متحده عربی در سال ۱۹۷۱، درهم به رسمیت شناخته شد. درهم از کلمه یونانی دراخما گرفته شده است. دراخما به عنوان واحدی از وزن و پول مشخص شده است. هر درهم به صد قسمت تقسیم می ‌شود. از DH یا Dhs هم برای نشان دادن واحد پول درهم استفاده می‌ شود. اما علامت اختصاری AED در حال حاضر به عنوان مخفف استاندارد آن هم استفاده می ‌شود.

پیشنهاد می شود: قیمت طلا ۱۸ عیار امروز شنبه 24 آبان ۹۹

لیر

همچنین در این مقاله به بررسی قیمت لیر ترکیه امروز شنبه 24 آبان 99 پرداختیم. واحد پول ترکیه لیره ی ترک است که به اختصار TL (لیره ی ترک) گفته می شود و اجزای این واحد قروش (کروش در گویش ترکی استانبولی) می باشد. هر لیره ی ترک ۱۰۰ قروش است. به دلیل ارزش پایین لیره ترک در مقابل دلار ، در سال ۲۰۰۵ ترکیه شش صفر از واحد پول خود را حذف کرد. در واقع یک میلیون لیره ترک تبدیل شد به یک لیره !

یورو

در قسمت های قبلی با قیمت روز یورو در امروز شنبه 24 آبان 99 آشنا شدید. اما یورو چیست؟ یورو - واحد پول اتحادیه ارزی اروپا و واحد پول مشترک ۱۹ کشور است. یورو با توجه به استاندار های ISO با علامت ‌های EUR و یا € نشان داده می ‌شود. در گردش غیر نقدی، یورو از اول ژانویه ۱۹۹۹ استفاده می ‌شود و فقط سه سال بعد اسکناس‌ های یورو چاپ شد. یورو یکی از پر نقدینگی ‌ترین ارز های دنیا می باشد و توسط سیستم‌ های بانک‌ های مرکزی (ESCB) و به رهبری بانک مرکزی اتحادیه اروپا (ECB) مدیریت می‌ شود.

پوند

پوند استرلینگ یا به‌ طور کوتاه پوند، یکای پول پادشاهی بریتانیا است. پوند به ‌طور معمول با نماد £ یا به ‌طور رسمی ‌تر با مخفف GBP نمایش داده می‌ شود. یکای کوچک ‌تر پوند پنی نام دارد، مجموع صد پنی برابر با یک پوند است. پوند یکی از قوی ‌ترین و با ارزش ترین ارز ها است. نام مستعار این یکای پول در انگلستان کوید می ‌باشد. پوند استرلینگ که بر اساس اسناد معتبر، قدیمی‌ ترین یکای پول در حال استفاده جهان است، در بخش عمده ‌ای از تاریخ انگلستان و بعد ها بریتانیا، در گردش بوده ‌است. از این که تا پایان مقاله قیمت دلار و یورو امروز شنبه 24 آبان 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها