|

پیش بینی بورس امروز 25 آبان 99

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ . امروز بیست و پنجم آبان ۹۹ بازار بورس چه خواهد شد؟ آیا شاخص کل بورس افزایش خواهد داشت؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر شما از دسته افرادی هستید که در بازار بورس فعالیت می کنید احتمالا درگیر قرمز پوشی روز های اخیر بازار بوده اید. اگرچه روند بازار های مالی همچون بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد. به همین دلیل پیش بینی کردن روند بازار بورس کار دشواری می باشد. اما با این حال در این مقاله قصد داریم تا با توجه به نظر کاربران و متخصصین فعال بازار سرمایه، به پیش بینی بازار بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

پیش بینی بازار بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹

همانطور که گفته شد در این مقاله قصد داریم تا به پیش بینی بازار بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ بپردازیم. به گفته کارشناس بازار سرمایه مصطفی صفاری بازار بورس در آینده نزدیک مثبت خواهد شد و روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد. زیرا مدیران و وزیر اقتصاد به این نتیجه رسیدند که باید مانع بازی حقوقی ها در بورس شوند و از آنجایی که با این اقدام شرایط بازار سرمایه بهتر خواهد شد قطعا بازار سرمایه مثبت می شود.

همانطور که می دانید در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ، شاخص بورس با رشد ۹ هزار و ۱۱۷ واحدی به یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن ۱۰۶ واحد رشد کرد و به ۳۶۴ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.امروز در بورس، ۹۳۵ هزار و ۲۴۴ معامله انجام شده است. گفته می شود از مهم ترین نماد های تاثیر گذار در افزایش شاخص بورس عبارتند از:

  • نماد های فملی
  • کگل
  • فولاد
  • کچاد
  • پارس
  • خودرو
  • حکشتی.

پیشنهاد می شود: ارزش صندوق پالایشی یکم شنبه ۲۴ آبان ۹۹

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در توضیح شرایط کنونی بورس و پیش بینی وضعیت شاخص در هفته جاری و پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ گفت: در روز های اخیر شاهد تجمع برخی سهامداران در اعتراض به وضعیت موجود نیز بودیم اما نکته اینجا است که به نظر من دامنه بحران جمع شده است و با تدابیر صورت گرفته حقوقی‌ها دیگر امکان فعالیت غیر عادی ندارند.

بورس امروز ۲۵ آبان چه می شود؟

وی در توضیح این مطلب افزود: دو دستورالعمل صادر شده است دال بر اینکه حقوقی ‌ها صف‌ را تشکیل ندهند به هر حال تشکیل صف مردم می ترسند و وقتی این شرایط محدود شود، بازار باز خواهد گشت. وی ادامه داد: تصمیماتی مانند صدور مجوز افزایش سرمایه نیز با تاخیر صورت گرفت و این باعث شد که خیلی ‌ها ناراضی باشند. من معتقدم صف ‌های فروشی که حقوق ی‌ها درست می‌کردند نتیجه خوبی نداشت به هر حال آنها می ‌خواستند سهام حقیقی ها را با بهترین قیمت خریداری کنند.اتفاقا صدور همین دستورالعمل ‌ها در شرایط کنونی مانعی بر سر راه تکرار ماجرا است.

شرایط موجود در کشور باعث شد وزیر اقتصاد و بقیه مدیران به این نتیجه برسند که باید جلوی حقوقی‌ ها را بگیرند و درست وقتی این تصمیم اجرایی شد، بازار برگشت را آغاز کرد. صفاری در پاسخ به این سئوال که در گذشته نیز بارها کارشناسان پیش‌ بینی کردند بازار بر می ‌گردد اما بازار همچنان برای چهارمین ماه متوالی می‌ریزد؟ گفت: شک نکنید که بازار مثبت خواهد بود. چون شرایط اصلاح شده است.

آیا بورس در این هفته مثبت خواهد شد؟

در این مقاله به پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ پرداختیم. در خصوص پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ به نظر یکی از کارشناسان بازار پرداختیم. این تحلیلگر بازار سرمایه اضافه کرد: به نظر می ‌رسد سهم ‌های مانند شستا که نمادشان بسته است، باید باز شوند تا شرایط متعادل گردد.

پیشنهاد می شود: ارزش سهام عدالت شنبه ۲۴ آبان ۹۹

او در جواب این سوال که بورس هفته بعد چه خواهد شد؟ گفت:من تصور می‌ کنم هفته بعد بورس مثبت خواهد بود. وی گفت: مشکل اصلی بورس تهران این بود که مسئولین ما به شاخص وابسته بودند تا به نقدشوندگی. همه عوامل سبب شد ریسک نقدشوندگی بازار به شدت بالا برود و همین عوامل باعث شد بازار منفی شود.

در این شرایط نیز امیدوارم محکم جلوی حقوقی ‌ها را بگیرند تا دیگر صف ‌های فروش درست نکنند و افزایش سرمایه شرکت‌ هایی که برای تجدید ارزیابی در سازمان هستند نیز به جریان بیفتد. همه این ها سبب می شود طرف تقاضا که این حجم عظیم نقدینگی را از بازار بیرون برد،تقویت شود و امید به بازار برگردد.

این کارشناس اضافه کرد: شک نکنید که بازار مثبت خواهد شد. همین امروز اتفاق خوبی افتاد و ۱۳ هزار میلیارد معامله در بورس صورت گرفت. اگر شنبه نیز همین میزان معامله صورت گیرد، بازار مثبت خواهد شد. اتفاقات امروز و دیروز نشان داد که اتفاقا حقیقی‌ها فروشنده نیستند و باید زودتر تصمیماتی برای ساماندهی حقوقی ‌ها اتخاذ می ‌شد.

سخن آخر

در مقاله پیش بینی بورس فردا امروز ۲۵ آبان ۹۹ به پیش بینی بورس فردا با توجه به نظر یکی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه پرداختیم. وی به اظهارات صریح وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص نرخ بهره اشاره کرد و گفت: اعلام اینکه نرخ بهره بالا نمی ‌رود تکلیف بورس را روشن کرد، به هر حال بازار پول و بازار سرمایه دو رقیب هستند و نرخ بهره تعیین کننده‌ وضعیت بورس است.

به گفته وی دو عامل مهار تکذیب افزایش نرخ سود بانکی و مهار حقوقی ‌ها سرنوشت بورس را تغییر می ‌دهند. از این که تا پایان مقاله پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: قیمت خودرو امروز یکشنبه 25 آبان 99

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی