|

واریز یارانه نقدی آبان ماه امروز سه شنبه 20 آبان 99

واریز یارانه نقدی آبان ماه امروز سه شنبه 20 آبان 99 . امروز سشنبه 20 آبان 99 ساعت 24 شب یارانه 45500 تومانی واریز خواهد شد. اطلاع از…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز - بدین وسیله به اطلاع می رساند زمان واریز یارانه نقدی 45 هزار و پانصد تومانی آبان ماه مشخص شد. در ادامه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان واریز یارانه نقدی آبان 1399 امروز روز سه شنبه 20 آبان 99 و جزئیات پرداخت یارانه به مشمولین دریافت یارانه نقدی با ما در ادامه همراه باشید.

زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه

در خصوص زمان واریز یارانه نقدی 45 هزار و پانصد تومانی این ماه باید اشاره کنیم که طبق موعد ماه های گذشته یارانه نقدی این ماه امروز سه شنبه 20 آبان ماه 99 به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. یارانه نقدی به مبلغ 45 هزار و 500 تومان هر ماه پرداخت و به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. یارانه معیشتی نیز به حساب خانوار ها واریز می شود.

یارانه آبان ماه چه زمانی واریز می شود؟

صد و هفدهمین مرحله واریز یارانه نقدی ساعت 24 امروز سه شنبه 20 آبان ماه 99 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه ‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که مقرر شده است اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.

پیشنهاد می شود: پیش بینی بورس امروز سه شنبه 20 آبان 99

یارانه نقدی آبان ماه چقدر است؟

یارانه نقدی همه افراد مشمول دریافت آن 45 هزار و پانصد تومان می باشد که قرار است طبق موعد هر ماه 20 آبان 99 یعنی امروز سه شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما از تیر ماه سال جاری مبلغی به عنوان اقساط ماهیانه از مبلغ یارانه کسر می شود. بنابراین اگر شما وام یک میلیون تومانی که در زمان همه گیری ویروس کرونا به مشمولین دریافت یارانه نقدی تخصص یافته بود را دریافت کرده اید، قسط آبان ماه نیز از حساب شما کسر خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها ، در روز بیستم آبان ماه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. این یارانه مبلغی برابر با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان دارد. به این ترتیب یک خانواده پنج نفره عادی کشور ۲۲۷ هزار تومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد که مبلغ اقساط ماهیانه از آن کسر خواهد شد.

یارانه چیست؟

در قسمت های قبلی در خصوص زمان واریز یارانه نقدی امروز سه شنبه 20 آبان 99 با شما صحبت کردیم. اما شاید برای شما سوال باشد که یارانه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که یارانه یا سوبسید (به انگلیسی: Subsidy) در واقع شکلی از کمک مالی است که به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌ شود. به عبارت دیگر اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می ‌شود و هدف آن افزایش رفاه عمومی جامعه است یارانه نام دارد.

تاریخچه یارانه در ایران

یارانه به مفهوم کنونی آن از دهه چهل وارد اقتصاد ایران شد اما تا پیش از ان نیز برخی قوانین و دستور العمل‌ ها، مصداق‌ هایی جزئی از یارانه بودند هرچند که ماهیتا تفاوت ‌های اشکاری با یارانه کنونی داشته است. در خصوص تاریخچه یارانه در ایران باید به عصر صفوی باز گردیم. در ادامه به تاریخ شناسی یارانه در ایران پرداخته ایم:

دوران صفویان: نوعی تخفیف مالیاتی وجود داشته است.

دوران قاجار : سیاست‌هایی در جهت توسعه زراعت که در ان دادن بذر و مساعده به مستاجر پیش بینی شده بود.

سال ۱۳۱۱: دخالت مستقیم دولت در عرضه و تقاضا (تولید)، تصویب قانون جهت تاسیس سیلو در تهران به منظور خرید و ذخیرهٔ گندم توسط سازمان غله، برای مقابله با کمبود احتمالی.

پیشنهاد می شود: قیمت خودرو امروز سه شنبه 20 آبان 99

سال ۱۳۱۵: بارندگی خوب باعث افزایش عرضه و در نتیجه باعث کاهش قیمت گندم شد. سازمان غله نیز خرید گندم با قیمتی بالا تر از قیمت بازار برای حمایت از کشاورزان را در دستور کار خود قرار داد و تا سال ۱۳۲۱ نیز دولت دو هدف حمایت از کشاورزان، تهیه و ذخیره گندم و تهیهٔ نان ارزان برای مصرف کنندگان کم در امد را در دستور کار قرار داد که این امر موجب شد تا مالکین بد ترین نوع گندم را به دولت بفروشند و نوع خوب ان را در بازار ازاد عرضه کنند.

اهداف پرداخت و واریز یارانه

سوبسید یا یارانه از نظر دولت ها نوعی مالیات منفی محسوب شده، در رده مالیات ‌ها در بودجه دولتی لحاظ می‌ گردد. به این دلیل یارانه را مالیات منفی به حساب می ‌آورند که این مالیات از طرف دولت ها، پرداخت می ‌شود، نه دریافت. پرداخت یارانه از دیدگاه دولت ‌ها به علت اهداف: اقتصادی، توسعه ‌ای، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخت می‌ گردند. این اهداف می‌ تواند در پرداخت یارانه به مصرف ‌کننده، تولید کننده، ادارات خدماتی، صادرکننده و یا واردکننده تحقق یابد. به طور کلی اهداف یارانه را می ‌توان در سه مورد زیر خلاصه کرد:

  • هدف مند نمودن به کار گیری منابع کمیاب
  • تثبیت قیمت ‌ها
  • توزیع در امد

نحوه پرداخت یارانه

امروزه در جهان یارانه‌ ها بیشتر به تولید کنندگان و یا محصولات کشاورزی پرداخت می ‌شود؛ به گونه ‌ای که باعث صیانت وضعیت معیشتی تولید کنندگان و زارعان در مقابل نوسانات قیمت شده و ادامه تولید در کشور ها با مشکلی مواجه نمی‌ گردد. اگر اعطاء این نوع یارانه ‌ها با حمایت‌ های دولتی در مقابل نوسانات قیمت وجود نداشته باشد. ممکن است باعث ورشکستگی شدید در بازار تولید صنعتی و کشاورزی گردد. مدل های دیگری از نحوه پرداخت یارانه در کشور های مختلف وجود دارد که از جمله آن ها می ‌توان به یارانه مستقیم اشاره کرد که به صورت نقدی به اقشار آسیب‌ پذیر پرداخت می ‌شود؛ هم اکنون یارانه مستقیم در رأس برنامه ‌های دولت ایران می ‌باشد.

هدفمندی یارانه ها

در این مقاله به بررسی زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه یعنی امروز سه شنبه 20 آبان 99 پرداختیم. واریز یارانه نقدی همچون دیگر یارانه ها در سازمان هدفمند سازی یارانه ها انجام می شود. اما منظور از هدفمندی یارانه ها چیست؟ از نیمه دوم سال ۱۳۸۹ و با تصویب مجلس شورای اسلامی پرداخت یارانه‌ ها به صورت نقدی و به حساب هر خانوار با نرخ ۴۵۵۰۰ تومان آغاز شد. این یارانه همچنان و بدون تغییر مبلغ به حساب سر پرست خانوار‌ های ایرانی پرداخت می ‌شود.

با این توضیح که در طول سال ‌های گذشته بخش زیادی از خانواده ‌های پر درآمد جامعه از سوی دولت از دریافت یارانه منع شدند. در لایحه بودجه ۹۷ نیز پرداخت یارانه با مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان به حساب سرپرست خانوار ‌های نیازمند مد نظر قرار گرفته است و دولت مسئولیت حذف خانواده‌ های مرفه را از این لیست بر عهده استانداری ‌ها قرار داده است.

زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه

امروز سه شنبه 20 آبان 99 ساعت 24 بامداد زمان قطعی واریز یارانه های نقدی به حساب سرپرستان خانواده ها می باشد. امروز سه شنبه 20 آبان 99 یارانه نقدی 45500 تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. از این که تا پایان مقاله واریز یارانه نقدی آبان ماه امروز سه شنبه 20 آبان 99 با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم. همچنین در سایت شایانیوز می توانید برای اطلاع از اخبار روز با ما همراه باشید.

  • زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه
  • زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه
  • زمان واریز یارانه نقدی دی ماه
  • زمان واریز یارانه نقدی بهمن ماه
  • زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی