|

با ایده هایی که بهت میدیم اتاق بازی کودکت رو رویایی کن؛ اینجوری خلاقیت بچه گل میکنه

اتاق بازی کودک احتمالا مورد علاقه ترین فضای خونه برای کودک شماست و بیشترین زمان رو اونجا میگذرونه پس بهتره با ایده های خلاقانه طراحیش کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر شما صاحب فرزند هستید یا قصد بچه دار شدن دارید بهتره که بدونید طراحی اتاق بازی برای فرزندتون باعث رشد ذهنی بیشتر در  کودک شما میشه و از بازی کردن فرزند شما در فضاهای خطرناک خانه از جمله آشپزخانه جلوگیری میشه, همچنین باعث میشه اعضای خانواده هم از آرامش بیشتری برخوردار باشن. ما در این مطلب به چگونگی طراحی دکوراسیون اتاق بازی کودکان شما در سنین مختلف میپردازیم تا بهتون برای جذاب شدن هرچه بیشتر این فضا کمک کنیم.

 وقتی حرف از اتاق بازی کودک میشه اولین چیزی که به ذهن هر کسی میرسه فضایی سرشار از شور و هیجان در عین حال آرامش بخش با رنگ آمیزی های شاد است. اتاق بازی کودک فضایی از خونه است که احتمالا  کودک شما بیشترین وقت رو اونجا می گذرونه پس علاوه بر شاد بودن باید باعث کشف استعدادهاش بشه و به رشد و خلاقیتش کمک کنه از این رو شاید مهم ترین مکان در منزل شما برای کودکتون محسوب میشه پس طراحی این اتاق، احتیاج به دقت زیادی داره تا برای کودک شما جذابیت لازم رو داشته باشه.

ایده هایی برای اتاق بازی کودک در منزل شما

شما میتونید اتاق بازی کودک خودتون رو مبله کنید به همان اندازه که فضای اتاق اجازه میدهد و با اضافه کردن تصفیه هوا فضایی آرامش بخش و تمیز برای بچه ها ایجاد کنید. مهم نیست سن ما چقدر باشد همه ی ما به فضایی نیاز داریم که در پایان روز از آن لذت ببریم.اتاق بازی بچه ها به شما نیز کمک می کند تا پایان روز خود را استراحت کنید و از بودن کنار فرزندان خود لذت ببرید.شما حتی میتونید تولد های فرزندانتون رو هم در این فضا برگزار کنید. 

در ادامه چند ایده برای طراحی اتاق بازی فرزندان دلبندتان به شما می دهیم

الهام گرفته از فضای بازی mario (ماریو)

انتخاب فضایی الهام گرفته از mario (ماریو)  هیچوقت انتخاب اشتباهی نیست چرا که همه ی افراد super mario (سوپر ماریو) رو دوست دارند و اینجوری می تونید محیطی سرشار از رویاهای بچگی رو ایجاد کنید البته ناگفته نماند که توجه داشته باشید که رویاهای کودکی خود را به کودکتان تحمیل نکنید و اجازه دهید کودکتان با دکوراسیون ماریو به شیوه ی خودش ارتباط برقرار کند.

075543d299329921944324b7ff4a06f4

شما همچنین می توانید دکوراسیون اتاق بازی رو با تزیینات مهمانی  هم برای مهمانی های خودتون تزیین کنید.

6f5a0972ab01bac53df88fd0d328817a

چالش صخره نوردی

فرزندان عاشق چالش هستند و این به عهده ی شماست که این خصوصیت را در آنها پرورش دهید. شما می توانید در اتاق  فرزندانتان از نصب وسیله هایی برای پرورش ذهن و خلاقیت آنها استفاده کنید و در اینجا ما یکی از این چالش ها را در فضای بازی برای فرزند عزیز شما در نظر گرفتیم که علاوه بر پرورش عضلات بدن، استعداد او را در هماهنگ سازی عضلات و ذهن تقویت می کند. وسایل بازی ای که در حین سرگرمی باعث تحرک کودکان شود، از بهترین اسباب بازی ها برایشان هستند.

Untitled

با استفاده از این وسایل می توانیم باعث شویم که کودکان ورزش های سخت را نیز امتحان کنند، فقط باید مراقب باشید و بهشان توجه کنید و آنها را بدون نظارت نگذارید چرا که در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب رساندن به خودشان شوند.

اتاق بازی الهام گرفته از کاراکترهای DC Comics یا همان ابر قهرمان ها

حالا وقت آن رسیده که به سطح بالاتری برویم.استفاده از ابر قهرمان ها در دکور اتاق بازی علاوه بر هیجان انگیز تر کردن اتاق آن ها باعث می شود فضایی مخصوص از ابر قهرمان های مورد علاقه ی خود داشته باشند . کمتر کودکی است که به ابر قهرمان ها علاقه نداشته باشد از این رو یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق بازی کودک شماست 

5351e64979382f593b34ae5aa8413788

نکته کلیدی در خصوص اتاق بازی کودک؛ ساده در عین حال زیبا

گاهی اوقات شما نمیخواید خیلی اتاق تجملاتی داشته باشید و ترجیح می دهید در عین حال که اتاقی زیبا دارید، ساده باشد. این مورد یکی از ایده هایی است که در عین حال که اتاق شما ساده و تمیز است زیبا هم هست بنابراین می توانید در این اتاق سرگرمی هایی داشته باشید و در عین حال برخی از مهمانی های خود را در آنجا برگزار کنید، کودکانتان و دوستانشان را برای سرگرمی دعوت کنید. از خصوصیات این اتاق این است که به دلیل سادگی وسایل موجود در اتاق محدود است، در نتیجه فضای بیشتری برای بازی کودکان وجود دارد.

8f2bd4abe646da887d0e581db51cf2f6

اتاقی الهام گرفته از جنگل

برای دکور کردن این اتاق میتوانید از جنگل الهام بگیرید و با توجه به سلیقه ی فرزندتان آن را طراحی کنید. کودکان ایده های متفاوتی برای بازی کردن و سرگرمی در اتاقی با این فضا دارند می توانید برای اتاق کودکتان درخت و حیوانات نیز در نظر بگیرید تا علاوه بر آشنایی با حیوانات بتوانند آنها را در بازی خود سهیم کرده و با دوستانشان از فضایی که در اختیارشان گذاشتید لذت ببرند.

bbdb043cfda9bc9b2f26f70071ab1c28

اتاقی هیجان انگیز و جالب برای همه ی اعضای خانواده

در قبل هم گفتیم که اتاق بازی برای عموم سنین نیز کاربرد دارد این دقیقا همان اتاقی است که از آن صحبت می کردیم. شما می توانید در این اتاق وسایلی برای سرگرمی بزرگسالان و همچنین وسایل بازی کودکان را قرار دهید علاوه بر آن از تاب های سقفی نیز استفاده کنید که چراکه حتما کودکتان از آن بسیار لذت خواهند برد.

3fec6fd81e8f771d7b59546b03da1006

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها