|

دکوراسیون فقط مبلمان لاکچری نیستا؛ اگه کتابخونه داری اینجوری نانازش کن ببین چه شود

اگر شما هم کتابخونه ای دارید که براتون تکراری شده اما نمیدونید چجوری متنوع و خوشگلش کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که برای شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو این چند سال اخیر با توجه به اینکه تو گوشی درس خوندن زیاد شده و تو گوشی کار کردن هم به شدت زیاد دیده میشه و خلاصه اینکه خیلی از کارها اومده و با یه گوشی انجام میشه، خب کتاب خوندن هم به مانند این موارد تو گوشیا خونده میشن که البته تو برخی فعالیت ها خوبه این روند رو جلو رفتن و تو برخیشون هم اصلا خوب نیست. مثلا خود من به شخصه اون موقع که دانشجو بودم خیلی برام سخت بود تو گوشی بخوام جزوه رو بخونم و همین حالا هم کتاب خوندن تو گوشی برام سخته. به همین دلیل خود کتاب رو ترجیح میدم و از طرفی هم یه کتابخونه خوشگل دارم که درش کتاب هام رو چیدم و هم یه دکوری خوشگل تو اتاق دارم و هم اینکه کتاب های نازنینم رو به خوبی ازشون مراقبت می کنم.

شاید تو خونه خیلیامون کتابخونه باشه اما خب نمیدونیم چجوری میتونیم خوشگلش کنیم که فقط یه کتابخونه ساده نباشه و به نوعی جلوه زیبا داشته باشه و انرژی مثبت تری منتقل کنه. اگر شما هم از دست آقا و یا خانوم هایی هستید که این مشکل رو دارید و دوست دارید تا یه جوری کتابخونتون رو صفا بدید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مخصوص شماست. اونهم با راهکار های ساده و خونگی.

چیدمان کتابخانه

ترکیب اکسسوری و کتاب

یکی از راه های خوشگلاسیون کتابخونه میتونه استفاده از اکسسوری های مختلف به مانند مجسمه و و قاب عکس و شمع های تزیینی و یا تابلوها و دیگر وسایل تزیینی باشه که به نظر من از بهترین راه هاست چرا که اگه از لوازم کوچولو استفاده کنید قطعا میتونه ظاهر کتابخونه شما رو به شدت تغییر بده به طوری که انگاری یه دکوری جدید و باحال آوردی خونه! البته این موضوع برای کتابخونه هایی هستش که فضای لازمه رو دارند و از صفر تا صدشون رو کتاب نگرفته. اگر قصد استفاده از این روش رو دارید پس یادتون نره که اگه بعضی از کتاب ها رو به صورت افقی بذارید و روشون اکسسوری قرار بدید هم میتونه ایده جذابی باشه. ترکیبی از اکسسوری و کتاب.

چیدمان کتابخانه

چیدن کتاب ها به سبک عمودی افقی کج

البت که سلیقه ها متفاوته، اما به نظر میاد که چیدن کتاب ها به طور یکسان و عمودی میتونه خسته کننده باشه و در این حالت خوبه که از روش عمودی افقی و کج استفاده کنید تا تنوع در کتابخونه شما دیده بشه و چشم کلا به یک سمت و سو نره!

چیدمان کتابخانه

بر اساس نویسنده یا موضوع بچینید

اگر کتابخونه ای حرفه ای دارید برای اینکه کارتون هم راحت تر بشه میتونید از این روش استفاده کنید. مثلا هر طبقه رو به یک ژانر اختصاص بدید و یا شاید هم کتاب ها رو بر اساس نویسندشون بچینید و بر اساس نویسنده هایی که دارند چیدمان کنید. آخه برخی هستند که مثلا شیفته یک یا چند نویسنده می باشند و اینجاست که این روش به دردشون میخوره.

چیدمان کتابخانه

رنگاشون رو ببین و بچین

این روش میتونه به کتابخونه شما نظم خوبی بده اما خب بدیشم اینه که به درد کتابخونه هایی میخوره که خیلی کتاب دارن و میتونن از این ایده استفاده کنند. چیدن کتاب ها بر اساس رنگ میتونه تو فضایی که کتابخونه قرار داره جلب توجه کنه و یه دکوری خوشرنگ بسازه. توجه داشته باشین که پیدا کردن کتاب در این حالت به شدت سخت میشه اما زیبا.

ba050d75-6dff-46b4-8eb5-56a71dd7b1dc

از جلد کتابا خسته شدی؟ از سمت کاغذ بچین

این سبک برای افرادی هستش که خیلی به رنگ اعتقاد ندارن و بیشتر طرح های مینیمال رو دوست دارند. در این حالت کتاب ها به سمت کاغذ چیده میشن و تنها سفیدی برگه هاست که دیده میشه و بیشتر سفیدی اونها به چشم میاد.

چیدمان کتابخانه

کتابخونه رو تزیین کنید با قاب و یا کاغذ دیواری

به جهت زیبایی هرچه بیشتر کتابخونه میتونید از گزینه هایی به مانند کاغذ دیواری داخل قفسه ها و یا قاب زدن و آویزون کردن یک قاب زیبا به کتابخونه استفاده کنید. رنگ کردن داخل و خارج کتابخونه هم ایده خوب و متنوعی هستش که همراه با قاب زدن به شدت امروزی و ترنده. در اینجا شما فریم کتابخونه رو هم نه تنها جدید کرده اید، بلکه از یکنواختی و تکرار در اوردید.

چیدمان کتابخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی