|

واسه یه مانتو خفن فقط رنگ و مدل مهم نیستا؛ پارچه رو دریاب که سر خطِ تیپای آسه

برای اینکه ماتو تو تن تون حسابی خوب بشینه یه سری نکات هست که باید در خصوص پارچه به اون ها توجه کنید پس با ما در این مقاله همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

داشتن ظاهری آراسته، شیک و در عین حال جذاب، از مواردی است که هر خانمی به دنبال اون هست. لباس‌ های بسیار زیادی وجود دارند که این ویژگی‌ها را برای شما فراهم می‌کنند؛ اما مانتو، یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین آیتم‌ ها برای خانوم ایرانی است.

به گزارش «شایانیوز» مانتو بسته به مدل، نوع دوخت، جنس پارچه، رنگ و طراحی، می‌توانند برای موقعیت‌های متفاوتی استفاده شوند. برای مثال، مانتویی که شما برای محل کارتان انتخاب می‌ کنید، قطعا با مانتویی که برای یک مهمونی رسمی می‌ پوشید تفاوت بسیار زیادی دارد.

شناخت بهتر پارچه‌ ها و کاربرد اون ها، به شما کمک می کنه تا در حین انتخاب پارچه‌ مانتو انتخاب‌ های بهتری داشته باشید. در ادامه‌‌ این مقاله با ما همراه باشید تا با چند نوع اصلی و مهم از پارچه‌ ها برای دوخت مانتو آشنا شوید.

waterproof-fabric

-پارچه‌ ارگانزا یک انتخاب مجلسی

پارچه‌ ارگانزا، پارچه‌ای سبک است که بافت بسیار صاف و تقریبا براقی دارد. در گذشته، این پارچه با ابریشم تهیه می‌شد؛ اما امروزه با رشد و پیشرفت صنعت پارچه سازی، این پارچه از مواد دیگری از جمله نایلون و پلی‌استر نیز تهیه می‌شود. چین، فرانسه و ایتالیا از تولید و صادر کنندگان این پارچه هستند. شفافیت، نازک بودن، بافت سفت و براقیت از ویژگی‌های اصلی این پارچه است. پارچه‌ی ارگانزا بسیار ظریف بوده در نتیجه به سادگی در معرض پارگی یا چروک قرار می‌گیرد. از این پارچه معمولا برای لایه‌های زیرین دامن‌های مجلسی، لباس عروس و مانتوهای مجلسی استفاده می‌شود.

PSFix_20200503_034202

-پارچه یاخما؛ مناسب مانتوهای مجلسی بهار و تابستون

پارچه‌ی یاخما، پارچه‌ای بسیار سبک و لطیف است و در بافت آن، پارچه‌ی ارگانزا به کار می‌رود؛ بنابراین به آن یاخمای ارگانزا نیز گفته می‌شود. کلمه‌ی یاخما یک کلمه‌ی ترکی است و این پارچه اصالتا مربوط به کشور ترکیه است و در آن‌جا تولید می‌شود. سبک بودن و نرمی، از ویژگی‌های این پارچه است و به عنوان نوعی حریر نیز شناخته می‌شود. پارچه‌ی یاخما معمولا گلدوزی شده و یا توسط منجوق و سنگ‌های ریز تزئین شده است. پارچه‌ی یاخما بهترین گزینه برای دوخت مانتوهای بهاری و تابستانی مجلسی و شیک است. شما می‌توانید یک مانتو فقط با این پارچه بدوزید و یا آن را با یک پارچه‌ی دیگر ترکیب کنید و در قسمت‌های مختلف مانتو آن را به کار ببرید.

a3bf84464c594aeca995cc2cb92672c9

-پارچه ژاکارد؛ مناسب مانتوهای رسمی و خانومانه!

ژاکارد نوعی پارچه بافته شده، نرم و ابریشمی است که پیچیدگی و ظرافت خاصی داره. این پارچه طرح های برجسته ای داره که در نهایت شکل زیبا و جذابی رو به لباستون میده. با دقت تو طرح های پارچه ژاکارد متوجه خواهید شد که طرح‌های این پارچه، بخشی از بافت خود پارچه می باشد بنابراین با وجود فرسودگی‌های روزمره تغییر شکل نمیده. 

لازم به ذکر است که این پارچه قیمت بالایی دارد؛ اما تنوع در طرح، زیبایی، شیک بودن، مقاومت در برابر چروک شدن، بادوام و باکیفیت بودن آن باعث می‌شود که طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

مانتو+ژاکارد

- یه مانتو نرم و لطیف با انتخاب پارچه حریر

پارچه‌ حریر یکی از پارچه‌های محبوب و پرطرفدار برای فصل‌های بهار و تابستان است. این پارچه بسیار نرم و لطیف بوده و رنگ‌بندی و طرح‌های متنوعی دارد. از این پارچه برای دوخت مانتو، شومیز، شال، دامن، شلوار و… استفاده می‌شود. نازکی، ظرافت، براقیت، تنوع زیاد و شفاف بودن از ویژگی‌های پارچه‌ی حریر است؛ اما حریر نیز مانند پارچه‌ی کرپ انواع بسیار زیاد و با خصوصیات مختلف دارد. حریر کریستال، حریر ارگانزا، حریر سیلک، حریر نخ، حریر ساتن و حریر کریشه چند مدل از انواع آن هستند.

48082bfea1837d1b0b6e1b9bf38b3fc2

سخن آخر اینکه شما برای هر موقعیتی، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. برای انتخاب یک پارچه‌ی مناسب، به جنس و رنگ پارچه، رنگ پارچه در زیر نور، سن فرد و اینکه آن لباس را برای چه موقعیتی می‌خواهید بپوشید باید توجه کنید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی