|

اپل

نسخه های پرو آیفون 14 با دوربین فوق عریض جدید و پیکسل های بزرگ تر قدرتنمایی میکنند

اخبار جدیدحاکی از آنند که نسخه های پرو آیفون 14 در دوربین فوق عریض به طرز قابل توجهی بهبود خواهد یافت و عملکرد قوی ای از خود نشان خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که غول فناوری کوپرتینویی به تازگی رسما اعلام کرد که نسل بعدی آیفون های خود را در تاریخ شانزدهم مرداد ماه رونمایی خواهد کرد، یک سری اطلاعات تازه از این سری پرچمدار و پر طرفدار افشا شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زومیت، اپل ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) سرانجام سری جدید آیفون را رونمایی خواهد کرد. طبق شایعات، انتظار داریم مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با نمایشگر جدید و دوربین بهبودیافته عرضه شوند. مینگ‌چی کو، تحلیلگر معروف، گزارش داده است که دوربین فوق‌عریض مدل‌های پرچم‌دار آیفون امسال از حسگر جدیدی با پیکسل‌های بزرگ‌تر بهره خواهند برد.

کو در توییتر گزارش داد که هر دو آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از دوربین فوق‌عریضی با حسگر بزرگ‌تر بهره خواهند برد که پیکسل‌های آن نیز بزرگ‌تر خواهد بود. مجهز‌شدن به چنین سنسوری امکان ثبت تصاویر با نور بیشتر و نویز کمتر را بدون ترفندهای نرم‌افزاری فراهم می‌کند و درواقع، برای عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور بسیار مفید خواهد بود.

اپل آیفون 14

درمقابل، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از دوربین فوق‌عریض با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند که ابعاد پیکسل آن‌ یک میکرومتر است. کو پیش‌بینی می‌کند که حسگر فوق‌عریض مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ پیکسل‌هایی با ابعاد ۱٫۴ میکرومتر خواهد داشت. بااین‌حال، قیمت این حسگر جدید ۷۰ درصد گران‌تر از مدل قبلی است. طبق اظهارات کو، سونی، ماینبی، VCM، لارگان و ال‌جی اینوتک مسئولیت تأمین همه‌ی قطعات دوربین فوق‌عریض آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را برعهده خواهند داشت.

گزارش‌های قبل حاکی از آن است علاوه‌بر دوربین فوق‌عریض، می‌توانیم انتظار داشته باشیم سایر اجزای دوربین پشتی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ درمقایسه‌با نسل کنونی ارتقا یابند. براین‌اساس، گفته می‌شود مدل‌های جدید از دوربین اصلی عریض ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 8K استفاده خواهند کرد. علاوه‌براین، دوربین جلو این گوشی‌ها از حسگر بزرگ‌تری بهره خواهد برد که گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.9 است و از فوکوس خودکار هم پشتیبانی خواهد کرد؛ ویژگی‌هایی که می‌تواند به ثبت بهتر تصاویر سلفی در شرایط کم‌نور کمک کند.

متأسفانه به‌نظر می‌رسد مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ ازنظر دوربین ارتقای درخورتوجهی نخواهند یافت. انتظار می‌رود این مدل‌ها علاوه‌بر ظاهر شبیه به طراحی آیفون ۱۳، از دوربین‌هایی مشابه نسل قبل بهره ببرند. طبق گزارش‌های متعدد، اپل از تراشه‌ی سری آیفون ۱۳ در مدل‌های مقرون‌به‌صرفه آیفون‌های امسال استفاده خواهد کرد. البته احتمال دارد میزان حافظه‌ی رم و قدرت پردازنده‌ی گرافیکی در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس درمقایسه‌با قبل کمی ارتقا داده شود.

اپل آیفون 14

درواقع، می‌توان گفت بزرگ‌ترین ارتقا برای آیفون پایه در سال جاری اضافه‌شدن مدل جدید ۶٫۷ اینچی به‌جای آیفون مینی خواهد بود. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از باتری‌های بزرگ‌تر و صفحه‌نمایش جدید‌تر با پشتیبانی از فناوری Always On Dispay (نمایشگر همیشه روشن) و بریدگی جدید پانچ‌هول به‌همراه بریدگی قرصی‌شکل در بالای نمایشگر بهره خواهند برد. تحلیلگران می‌گویند سری آیفون ۱۴ پرو با قیمتی بیشتر از مدل‌های کنونی این محصول روانه‌ی بازار خواهند شد.

همان‌طور‌که اشاره کردیم، اپل در رویداد ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) رسماً مدل‌های جدید آیفون را رونمایی خواهد کرد و آن زمان می‌توانیم کاملاً از همه‌ی مشخصات و امکانات و تغییرات این گوشی‌ها آگاه شویم.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها