|

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از مبالغ واریزی جدید آگاه باشید!

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به ارزیابی عملکرد سیاست‌های حمایتی قانون برنامه ششم توسعه و مبالغ پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد
6

 صولت مرتضوی در مورد معوقات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: در حال بررسی هستیم. از شهریور امسال افزایش ۴۰درصد مستمری این مددجویان را اعمال کردیم که کمکی به معیشت آن‌ها می‌شود. در مورد معوقات نیز به محض تامین اعتبار تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. در حال پیگیری هستیم.

اکنون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به ارزیابی عملکرد سیاست‌های حمایتی قانون برنامه ششم توسعه پرداخته است. نتایج این بررسی نشان داد که نه تنها بخش عمده‌ای از این اهداف تحقق نیافته بلکه حتی برخی از آنها نسبت به سال‌های ابتدایی برنامه روند نزولی را طی کرده‌اند. در این میان عدم ثبات متغیرهای اقتصادکلان عامل کلیدی در جهت عدم تحقق این اهداف بوده است.

با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور دستیابی به برخی از اهداف تعیین شده در قانون برنامه ششم در یک بازه پنج‌ساله، آرمانی و دور از واقعیت به نظر می‌رسید. بنابراین لازم است اهداف پیش‌بینی شده در قانون برنامه هفتم، با در نظر گرفتن ظرفیت‌های واقعی و طبق اولویت‌بندی تدوین شوند.

اجرای آزمایشی برنامه‌ها نقش مهمی در تعیین اثربخشی آنها داشته و موجب می‌شود منابع محدود حوزه حمایتی به طور کارا مصرف شده و کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی با سرعت بیشتری رقم بخورد.

همچنین ضروری است تا وضعیت مددجویانی که در مشاغل ایجاد شده فعالیت می‌کنند، قبل و بعد از اشتغال به طور مستمر از سوی یک نهاد ناظر (مانند وزارت رفاه) پیگیری شده تا ارزیابی دقیقتری از میزان موفقیت برنامه‌های اشتغال انجام شود. از همین رو لازم است در قانون برنامه هفتم توسعه، دستگاه‌های ناظر به انجام ارزیابی‌های کارشناسی قبل و بعد از اجرای کامل این برنامه‌ها مکلف شوند تا ارزیابی میزان اثربخشی آنها ممکن شود.

ارقام جدید که براساس افزایش ۲۰ درصدی و مابه التفاوت مستمری‌ها در نظر گرفته شده است بدین شرح است:

مستمری+مددجویان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • رضا ارسالی در

    چقد کم پول اجاره خونشونم‌نیس

  • روح الله مردانی ارسالی در

    باسلام و خسته نباشید اگه این گفته های ما رو به گوش مسئولان برسونید خیلی ممنون میشیم من 40سال سن دارم و معلول هستم و دارای 3فرزند و اولی سرباز دومی و سومی هم درس میخونن باور کنید چندسالی میشه که روز به روز شرمنده تر از روزگذشته میشم زنم قالی میبافه 6صبح تا 12ظهر یک بعدظهرمیره تا 5بعدظهر و تا میرسه باز کارهای خانه منم که با همین پای لنگ بنایی چوپانی و هرحمالی رو انجام میدم تا پولی دستم بیاد و چند ساله که مردم هم من رو به سرکار نمیبرن چون نمیتونم اندازه یک آدم سالم کار کنم و بیشتر اوقات بیکار هستم پسر سربازم اون از حقوقی که میدن کمک خرج خانه هست و پسر دوم که 14سال داره اونم روزهای تعطیل میره سرکار کمک خرج هست امسال اول مهر پسر سومی 10روز اول رو نرفت مدرسه چون نه کیف وکفش و دفتر مداد نداشت و شهریه مدرسه رو نداده بودم خجالت می‌کشید بره و خیلی به درس خواندن علاقه داره اما حیف که من نمیتونم مخارج درس این بچه ها رو بدم اولی 9کلاس.درس خواند نرفت چون نداشتیم بفرستیم الان دومی کلاس 9هست و معلم ها همش میگن بفرس مدرس نمونه چون واقعا درسش خوبه اما به خاطر مخارج خورد خوراک به جایی درس خواندن میره سرکار بنایی چوپانی و سر زمین‌های کشاورزی باور کنید پشیمان هستم که ازدواج کردم چون هیچ کار نمیتونم برای آینده و حال این بچه ها بکنم و زنم که الاهی درد بلاش بخوره توی سر من واقعا از جان مایه میزاره برای خرجی خانه شبها با ناله کمر درد پا درد می‌خوابه چشاش کم سو شده بس قالی میبافه برام دعا کنید زیر یه ماشینی چیزی بیام بمیرم و از پول دیه من کمک باشه به خرج و مخارج بچه هام من بمیرم بهتره به خاک مادرم و به جان زن و بچه هام به قرآن قسم دیگه کم آوردم و نمیخوام زنده باشم شرمنده بچه ها اصلا امید به زندگی در خانواده من زیر صفر هست حالا با این مستمری که به خانواده 5نفره من که برای چهار نفرمون واریز میشه چون پسر اول 18سال رو رد کرده واریز نمیشه 40درصد از عید رفته بالا 20درصد رو دادن و از شهریور 40درصد و بازم ممنون هستم اما بمیرم بهتر اگه این حرفهای من رو به مسئولان برسونید و یکی از نزدیک بیاد ببینه زندگی و بدبختی من رو خوشحال میشم توی کشورم ایران خیلی از خانواده ها مثل من مشکل دارن و برای همه کاری اساسی انجام بدن و بیمه هم نبودیم تا حالا فقط یک ساله میشه هر 4ماهیذ500برای بیمه عمر واریز میکنم اونم از همین مستمری و پاسارگاد بیمه کردم خودم رو ممنون که به حرفهای من گوش دادید

  • محمدرضا ارسالی در

    شما تصورات تان به چه شکل است این مبلغ چه کمکی به زندگی این اشخاص میشه این مبلغ حتا گوشه ای از مشکلات شان هم نمیگیره افرادی را داریم مبلغ چهار نفر از بهزیستی حقوق مستمری دریافت می‌کند این پول حتا از بانک هم خارج نمیشه بخواطر مشکلات زیادی که داره خدا کمكتون کنه

  • سیمین سعادتمند ارسالی در

    باسلام من که هزارتانامه نوشتم شاید صدامون به گوش مسئولین برسه اما دریغ وصد درد صدای من که به گوش هیچکس نرسیده تاحالا هیچکس هم سرپرست خانوارهستم هم دختربزرگم معلولیت خیلی شدید داره وبیست وشش سالش مستاجرهستم وتنها فقط وفقط یه مستمری ناچیز میدن که اونم به کدام زخممون بزنم چیکارش پوشک وایزی لایف بگیرم پمادوگاز استریل بگیرم یا خرج دوا دکتر ش کنم چیکارش کنم به کدام زخمم بزنم خرج خورد وخوراک خرج رخت ولباس خرج کرایه خونه پول قبضها به کدام یکی یه لحظه فکرکنید لطفا به دادمون برسید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها