|

طرز تهیه ساندویچ مرغ مخصوص؛ سالم و خوشمزه

 ساندویچ مرغ

اگر سالم بودن غذا برایتان مهم است و در عین حال به فست فود هم علاقه دارید باید بگوییم که ساندویچ مرغ یکی از سالم ترین ساندویچ ها است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی-  اگر از طرفداران پروپاقرص غذاهای سنتی مثل قورمه سبزی، قیمه، لوبیا پلو، عدس پلو، زرشک پلو با مرغ و ... باشید باز هم پیش می آید روزهایی که سروکارتان به ساندویچ بیفتد. این روزها ساندویچ ها خیلی متنوع تر از قبل شده اند و انواع و اقسام زیادی دارند مثل ساندویچ همبرگر، رست بیف، ژامبون، کوکو سیب زمینی، کتلت، سوسیس بندری و ... 

به گزارش «شایانیوز»، اگر جزء افرادی هستید که سالم بودن غذا برایتان خیلی مهم است و در عین حال به فست فود هم علاقه دارید باید بگوییم که ساندویچ مرغ یکی از سالم ترین ساندویچ ها است که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. ساندویچ مرغ با سینه مرغ، انواع مخلفات و نان همبرگری یا نان ساندویچی تهیه می‌شود.

این ساندویچ را می توانید با سس خردل، کچاب، سس مایونز یا انواع سس های دیگر سرو کنید. در این ساندویچ از گوجه فرنگی و کاهو نیز استفاده می‌شود. بسیاری از رستوران‌ها ممکن است به این ساندویچ بیکن، انواع پنیر و مخلفات دیگر مثل ترشی هفت بیجار، ترشی کلم، ترشی آب گوجه مشهدی و... را هم اضافه کنند.

IMG_20200811_190348

مواد اولیه لازم برای تهیه ساندویچ مرغ برای 4 نفر

مرغ پخته و رشته شده 3 پیمانه

پیاز متوسط 3 عدد

ساقه کرفس 1/2 عدد

هویج 1 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

فلفل دلمه ای 2 عدد

جعفری خرد شده 1/2 پیمانه

کاهو خرد شده 1 پیمانه

کلم قرمز خرد شده 1 پیمانه

قارچ خرد شده 1 پیمانه

خیارشور 6 عدد

لیمو ترش تازه 1 عدد

سس مایونز به میزان لازم

پنیر خامه ای به میزان لازم

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

آویشن 1 قاشق چایخوری

پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

نان باگت 4 عدد

345583kij

طرز تهیه ساندویچ مرغ

1- ابتدا سینه مرغ را با یک عدد پیاز نگینی خرد شده + زردچوبه + فلفل قرمز + استاک + ساقه کرفس + هویج بپزید بعد آن را ریش ریش کنید. همیشه برای اینکه مرغ خوش طعم‌تر شود به جای آب آن را با استاک، ساقه کرفس و هویج بپزید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

2- بقیه پیازها + فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد کنید هر کدام را جداگانه تفت دهید اگر می خواهید با کابرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید. قارچ ها را هم خرد کنید و تفت دهید سپس همه این مواد + مرغ رشته شده را با هم مخلوط کنید نمک + فلفل سیاه + آویشن + پاپریکا را به آن اضافه کنید به مدت 5 تا 6 دقیقه تفت دهید. تابه را کنار بگذارید تا از حرارت بیفتد.

3- کلم را تمیز بشویید سپس به صورت رشته‌ای نازک آن را برش بزنید. برای خرد کردن کلم برای اینکه برش‌ها یک دست و تمیز در بیاید ابتدا قسمت‌های انتهایی کلم برگ را جدا کنید سپس دور تا دور مغز کلم را با چاقویی تیز برش بزنید. بعد مغز کلم را خارج کنید در نهایت برگ‌های کلم را جدا کنید کلم برگ را به صورت لوله‌ای بپیچانید و آن را خرد کنید بدین ترتیب برش‌هایی هم اندازه و زیبا خواهید داشت. برای از بین بردن بوی کلم، کلم‌ها را به روشی که گفتیم خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب یخ قرار دهید بعد داخل صافی بریزید و اجازه دهید آب آن کشیده شود با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود.

4- وقتی مخلوط مرغ و سبزیجات از حرارت افتاد خیار شور نگینی خرد شده + کاهوی نواری خرد شده + جعفری ساطوری شده + کلم + سس مایونز + پنیر خامه ای + لیمو ترش را به آن اضافه کنید و حسابی با هم مخلوط کنید تا مزه ها به خرد هم برود در نهایت لای نان باگت قرار دهید در صورت تمایل می توانید از گوجه فرنگی و یا کاهو فرانسوی هم استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها