|

معرفی جنگل زیبای فندقلو اردبیل / یه سفر پاییزی جذاب به طبیعتی فوق العاده

یکی از مقاصد طبیعی زیبا در کشورمون جنگل فندقلو در نزدیکی شهر اردبیله که برای سفر پاییزی بسیار جذابه. اینجا در مورد طبیعت زیباش صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سفر کردن جزئی از زندگی خیلی از آدم ها شده و دیگه محدود به زمان خاصی نیست. حالا دیگه خیلی از اهالی سفر توی هر فصل سال به هرجای ممکن سفر میکنن. شاید فصل پاییز بعد از فصل بهار جذاب ترین زمان برای سفر رفتن باشه هرچند تعداد کمتری میتونن در این فصل به سفر برن اما همین خلوت تر بودن مقاصد گردشگری هم خودش یه امتیاز بزرگه!

شاید بپرسید توی فصل پاییز به چه جاهایی میشه سفر کرد؟ و باید بگیم هر جا که مناظر طبیعی داره میتونه مقصد جذابی برای سفر پاییزی باشه. یکی از این مقاصد طبیعی جنگل فندقلو در نزدیکی شهر اردبیله که قصد داریم اینجا در موردش صحبت کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

10

موقعیت جغرافیایی جنگل فندقلو

جنگل فندقلو از جاهای دیدنی استان اردبیله و در 30 کیلومتری شهر اردبیل و 10 کیلومتری جنوب شهر نمین در این استان قرار گرفته. منطقه جنگلی فندقلو ابتدای جنگل‌ های کهنسال هیرکانیه و حدود 25 کیلومتر مربع وسعت داره که از مراتع روستای خانقاه علیا شروع میشه، تا شرق روستاهای خانقاه سفلی و آرپا تپه ادامه داره و در شرق روستای مهدی پستی به پایان میرسه.

06

راه دسترسی به جنگل فندقلو

برای رسیدن به جنگل فندقلو، باید از شهر اردبیل به سمت شهر نمین حرکت کنید. قبل از رسیدن به این شهر، بعد از جایگاه CNG نمین یه جاده فرعی به طرف روستای دودران قرار داره. همین جاده رو ادامه بدید تا به خانقاه سفلی و بعد از اون به روستای آرپاتپه برسید. در این روستا باید از چهارراه اصلی، به ‌سمت چپ بپیچید و بعد از حدود چهار کیلومتر به پارکینگ جنگل فندقلو خواهید رسید.

01

جاذبه های طبیعی و گردشگری جنگل فندقلو

جنگل فندقلو به خاطر تعداد زیاد درختای فندق به این اسم مشهور شده و در گویش محلی بهش «مشه» هم میگن. توی این عرصه جنگلی وسیع، درختای مختلف دیگه ‌ای مثل سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی هم وجود داره.

دشت های گل بابونه: دشت‌های این منطقه از اوایل بهار تا اواخر تابستون پوشیده از گل ‌های زیبای بابونه میشه و مناظر تماشایی و زیبایی رو پیش چشم گردشگرا و طبیعت ‌دوستا به نمایش میذاره. جالبه بدونید که گل سوسن چلچراغ که گیاه خیلی کمیاب و ارزشمندی هم هست، توی دشت ‌های جنگل فندقلو رشد میکنه.

07

آب گرم مشه سویی: اگه اهل آب گرم و معدنی هستید، آب گرم جنگل یا در اصطلاح محلی «مشه سویی» در این منطقه بین روستاهای آلادیزگه و گیلده، قرار گرفته که در سفر به جنگل فندقلو میتونید به این آب گرم هم سری بزنید.

پیست اسکی، تله کابین و زیپ لاین: جاذبه های جنگل فندقلو محدود به اماکن طبیعی نیست، پیست اسکی روی چمن و تله‌ کابین حیران فندقلو، سورتمه، پیست کارتینگ و زیپ ‌لاین حیران هم در این منطقه قرار گرفته که بسیار جذابه.

02

03

بهترین فصل برای سفر به جنگل فندقلو

جنگل فندقلو به خاطر قرار گرفتن در ارتفاع بالا، آب ‌وهوای مطبوع و خوبی توی ماه‌ های گرم سال داره. از اوایل بهار تا اواخر تابستون، دشت‌ های منطقه از گل‌های وحشی رنگارنگ پوشیده میشه و بسیار چشم‌ نوازه. البته غیر از این زمان، ماه‌های مهر و آبان هم جنگل فندقلو طبیعت زیبایی داره و هوا معتدل و خوبه و برای سفر کردن مناسبه.

09

اقامت در جنگل فندقلو

توی طبیعت زیبای منطقه فندقلو، بهترین گزینه برای اقامت، چادر زدن و کمپ کردنه! اگر تجهیزات چادر زدن رو ندارید، یه اقامتگاه کوچیک هم اونجا وجود داره که برای اقامت شبانه گردشگرا مناسبه.

08

مراقب طبیعت باشیم!

طبیعت جنگل فندقلو خیلی دیدنیه و سفر به اون تجربه بی ‌نظیری برای هر طبیعت دوستی میتونه باشه. اگر عازم این عرصه جنگلی زیبا شدید، یادتون بمونه طبیعت این منطقه برای موندگاری به مراقبت ما نیاز داره.

باید بدونیم آتیش درست کردن در هر جایی و خاموش نکردنش، شکستن شاخه‌ های تازه درختا و به جا گذاشتن زباله‌ هامون، آسیب زیادی به طبیعت میزنه.

اگر اهل سفر و طبیعتگردی هستید، اینجا مطلبی در مورد جاده اسالم به خلخال هست که می تونید بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها