|

جاهای دیدنی اردبیل توی تابستون / در اوج فصل گرما طراوت و خنکی رو تجربه کن

اگه برنامه سفر به اردبیل رو داری ما اینجا به مناطق در این شهر اشاره می کنیم که جون میده تا سفر تابستونی خودت رو حسابی به یاد موندنی کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شهر اردبیل با طبیعت زیبا و هوای خنکی که داره، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران توی فصل تابستونه. این استان با موقعیت خاص جغرافیایی، از طبیعت منحصربه‌ فرد و آب‌ و هوایی مطبوع برخورداره و کلی جاهای دیدنی داره که می‌ شه توی فصل تابستون رفت و از دیدن ‌شون لذت برد. اگه برنامه سفر به شهر اردبیل رو داری ما توی این مقاله به مناطق و اماکنی توی این شهر اشاره می کنیم که جون میده تا سفر تابستونی خودت رو حسابی به یاد موندنی کنی.

ardebil-8

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل اردبیل به عنوان بزرگ‌ ترین دریاچه درون شهری در کشور با یه عالمه امکانات رفاهی و گردشگری عالی، میتونه یه روز تابستونت رو خاطره ‌انگیز کنه.

مسیر دوچرخه سواری، پیست قایقرانی، زیپ لاین، مسیر پیاده‌ روی، مسیر دوچرخه سواری، شهربازی‌ های سرباز و سرپوشیده، آلاچیق، رستوران‌ های متنوع و کافی‌ شاپ از امکانات دریاچه شورابیله.

ardebil-6

جنگل فندقلو

حدود 40 کیلومتر که از اردبیل به سمت شهر نمین حرکت کنی به جنگل زیبای فندقلو میرسی. دشت‌ های این منطقه از اوایل بهار تا اواخر تابستون پوشیده از گل‌ های زیبای بابونه میشه و مناظری بی‌ بدیل و زیبا رو پیش چشم گردشگران به نمایش میذاره.

در این منطقه، آبگرم جنگل یا در اصطلاح محلی «مشه سویی» بین روستاهای آلادیزگه و گیلده، و در ارتفاع ۶۳۰ متری قرار گرفته که گفته می‌شه خواص درمانی داره. پس در سفر به جنگل فندقلو می‌تونین به این آبگرم هم سری بزنی.

ardebil-1

پیست اسکی روی چمن و تله ‌کابین حیران فندقلو، سورتمه، پیست کارتینگ و زیپ ‌لاین حیران هم از دیگر امکانات تفریحی اینجاست تا لحظاتی فراموش ‌نشدنی رو تجربه کنی.

دریاچه سوها

یکی دیگه از مناطق طبیعی زیبا که در نزدیکی اردبیل قرار داره و فصل تابستون میشه رفت دریاچه سوهاست که مردم محلی بهش سوا هم میگن. دریاچه سوها در ۳۵ کیلومتری شرق اردبیل شهرستان نمین و 4 کیلومتری روستایی به همین نام، قرار گرفته.

ardebil-3

یک مسیر زیبا به طول 16 کیلومتر از دریاچه سوها به سمت آبشار لاتون وجود داره که پر فراز و نشیب اما بسیار زیباست و بین طبیعت دوستان و کوهنوردان خیلی محبوبه.

دریاچه نئور

دریاچه نئور یکی از بزرگترین دریاچه‌ های آب شیرین ایرانه که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا و در میانه مسیر جاده اردبیل به خلخال قرار داره. جاده‌ای که به این دریاچه میرسه بسیار پر پیچ و خم و زیباست، در این جاده مناظری رو میتونی ببینی که هوش از سرت میبره.

ardebil-2

از شهر اردبیل ۳۵ کیلومتر که به سمت شهر خلخال بری به روستای بودالالو میرسی، از اونجا باید جاده ‌ای ۱۳کیلومتری رو به سمت ارتفاعات ادامه بدی و پس از روستای عباس ‌آباد به دریاچه ۲۱۰ هکتاری نئور میرسی.

طبیعت اطراف دریاچه نئور بسیار چشم‌نواز و زیباست. هوای خنک و کوهستانی اردبیل از یک طرف و سرسبزی طبیعت گیلان از طرف دیگه باعث شده شرایط طبیعی دریاچه نئور بسیار دل ‌انگیز و روح ‌نواز بشه.

گردنه حیران

گردنه حیران که در میانه جاده ارتباطی آستارا و اردبیل و در فاصله 36 کیلومتری این شهر قرار داره، در بیشتر اوقات سال به خاطر رطوبتی که منشا اون از دریای خزره، پوشیده از ابر و مه هست. جاده و درختای زیادی که در این مسیر وجود دارن و با مه احاطه شدن، منظره‌ ای رویاگونه و بسیار زیبا رو جلوی چشم گردشگران به نمایش میذاره.

ardebil-9

گردنه حیران به تله کابین هم مجهزه که متحان کردن اون در منطقه کوهستانی و جنگلی با آب ‌وهوایی خوش و دل ‌انگیز، تجربه بی‌ نظیری برای هرکسی میتونه باشه.

چشمه‌ های آب گرم سرعین

از بهترین چشمه های آب گرم سرعین میشه از گاومیش گلی، بش باجیلار (پنج خواهرون)، پهنلو، گوزسویی و آبهای معدنی روستای ارجستان نام برد.

در شهر سرعین مجتمع‌ ها و هتل ‌های زیادی با امکانات مختلف رفاهی وجود دارن که میتونی در سفر به این شهر، از چشمه‌ های آب گرم با خواص متعدد اونها استفاده کنی.

ardebil-5

اینجا هم میتونی یه مطلب در مورد جاهای دیدنی تهران در فصل تابستون ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها