|

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و لذیذ / بدون گوشت یه غذای فوق العاده آماده کن

اینجا طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و لذیذ بدون گوشت و با قارچ رو یاد میگیری که بسیار خوشمزه و لذیذه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هویج پلو یه غذای محبوب و شناخته شده تبریزیه که توی همه نقاط کشور طرفدار داره. هویج پلو به روش های مختلف و با گوشت تکه ای، گوشت چرخ کرده، مرغ و یا حتی بدون گوشت و به صورت گیاهی می پزن. اگر هویج پلو با رعایت اصول و فوت و فن خودش و با برنج خوش عطر شمالی و زعفرون با کیفیت جنوب خراسان طبخ بشه طعم و مزه بی نظیری داره. قبلا طرز تهیه هویج پلو رو با انواع گوشت ها بهتون آموزش دادیم. در ادامه این مطلب، قصد داریم طرز تهیه هویج پلو خوشمزه و لذیذ بدون گوشت و با قارچ رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

havijpolo-3

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با قارچ

برنج ٢ لیوان

هویج ٣ یا ٤ عدد

قارچ متوسط ٨ یا ٩ عدد

زرشک یک فنجون

شکر ۲ قاشق مرباخوری

دارچین یک قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

havijpolo-6

طرز تهیه هویج پلو با قارچ

مرحله اول

پیاز رو پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه روغن بریزید و پیاز خرد شده رو به همراه دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه سرخ کنید. ٧،٨ دقیقه بعد قارچ ها رو چهار قسمت کنید، به پیاز اضافه و با حرارت زیاد ۳ دقیقه سرخ کنید.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ لیوان برنج رو که از قبل شستید و خیس کردید رو اضافه کنید، مقداری آب بریزید و اجازه بدید روی حرارت زیاد بجوشه و آبش تبخیر بشه. بعد در قابلمه رو ببندید و روی حرارت کم بذارید تا به مدت 40 دقیقه دم بکشه.

havijpolo-5

مرحله سوم

تا پلو دم میکشه، زعفرون رو آسیاب کنید و روش 2 تا 3 تکه یخ بریزید تا رنگش کاملا باز بشه. هویج ‌ها رو هم پوست بگیرید و درشت رنده کنید، سپس ۱۰ دقیقه با مقداری روغن روی حرارت کم سرخ کنید.

مرحله چهارم

وقتی هویج نرم شد، زرشک رو به همراه شکر، کمی نمک و زعفرون دم کرده اضافه کنید و تفت بدید. ٢ دقیقه‌ بعد از روی حرارت بردارید.

havijpolo-4

مرحله پنجم

وقتی پلو دم کشید، اون رو به همراه هویج و زرشک تفت داده شده، به صورت لایه لایه توی ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه سالاد شیرازی سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها