|

بهترین دستور برای تهیه کروسان ساده خونگی / خیلی ساده کروسان ترد و خوشمزه بپزید

نون کروسان یه نون و شیرینی خوشمزه فرانسویه که به ویژه بین جوون ها خیلی پر طرفداره. در این مطلب، بهترین دستور تهیه این نون بهت ارائه میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرینی پزی و پختن نون توی خونه رو اگر تجربه کرده باشید، حتما با من موافقید که بسیار لذت بخش و فوق العاده ست! عطر شیرینی و نون گرم توی خونه بپیچه و هرکسی وارد خونه که میشه چشاش برق بزنه از این عطر خوشایند...

شیرینی نخودچی، شیرینی نارگیلی، کیک یزدی، نون سیمیت و کلی شیرینی و نون دیگه رو میشه به راحتی توی خونه درست کرد و فضا رو از عطر بی نظیری سرشار کرد. نون کروسان هم یه نون و شیرینی خوشمزه فرانسویه که به ویژه بین جوون ها خیلی پر طرفداره. در این مطلب، بهترین دستور برای تهیه کروسان ساده خونگی رو براتون داریم که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید.

krosan-8

مواد لازم برای تهیه کروسان ساده خونگی

آرد یک ‌و‌ دو سوم پیمانه

پودر خمیر مایه فوری یک قاشق چایخوری

شکر دو قاشق غذاخوری

آب ولرم یک چهارم پیمانه

شیر کم‌ چرب یک چهارم پیمانه

کره ۱۵۰ گرم

زرده تخم مرغ 2 عدد

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

شکلات چیپسی به مقدار لازم

krosan-4

طرز تهیه کروسان ساده خونگی

مرحله اول

در ابتدا، پودر خمیر مایه فوری، یک قاشق غذاخوری شکر و آب ولرم رو با هم مخلوط کنید و حدود 10 دقیقه زمان بدید تا بمونه.

مرحله دوم

حالا باقیمونده شکر، نمک، شیر و ۵۰ گرم از کره رو داخل یک قابلمه‌ بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا گرم و کره ذوب بشه سپس داخل یک کاسه‌ بریزید و آرد رو به اون اضافه کنید. کمی هم بزنید سپس خمیر مایه رو هم اضافه کنید و 5 دقیقه با دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاد.

مرحله سوم

یک کاسه رو با روغن چرب کنید و خمیر رو داخلش بذارید. روی خمیر رو با پارچه بپوشونید و در محیط آشپزخونه به مدت یک ساعت استراحت بدید.

krosan-6

مرحله چهارم

بعد از گذشت این مدت، روی کاسه حاوی خمیر رو با پلاستیک بپوشونید و اون رو به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار بدید تا استراحت کنه. ۱۰۰ گرم کره باقیمونده رو هم روی کاغذ روغنی یا فویل به ضخامت یک سانتی‌ متر پهن کنید و داخل فریزر بذارید تا سرد و سفت بشه.

مرحله پنجم

بعد از گذشت 2 ساعت خمیر رو از یخچال خارج کنید. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر رو با وردنه پهن کنید و کره سرد شده رو وسط خمیر قرار بدید. لبه های خمیر رو تا بزنید تا کره داخل خمیر قرار بگیره.

مرحله ششم

روی خمیر رو بپوشونید و نیم ساعت در یخچال بذارید، بعد از این مدت خمیر رو از یخچال خارج کنید و با وردنه اون رو پهن کنید. (دقت کنید کره از خمیر بیرون نزنه) و دوباره خمیر رو تا بزنید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار بدید. این کار رو چند بار انجام بدید تا کره به لایه‌ های خمیر نفوذ کنه، در مرحله آخر می ‌تونید خمیر رو داخل کیسه فریزر قرار بدید و یک شب داخل یخچال بذارید.

krosan-7

مرحله هفتم

پس از استراحت نهایی خمیر رو روی سطح کار نازک کنید و به شکل مثلث برش بزنید، مقداری شکلات چیپسی در وسط خمیر بریزید و خمیر رو از قسمت پهن مثلث به سمت باریک اون به آرومی رول کنید.

مرحله هشتم

خمیرهای آماده شده رو داخل سینی فر با فاصله قرار بدید و دو ساعت داخل فر خاموش بذارید تا حجم خمیرها دو برابر بشه.

مرحله نهم

زرده تخم مرغ رو با کمی شیر یا آب رقیق کنید و با برس آشپزخونه روی خمیرها بزنید. سینی رو  به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کردید، قرار بدید تا کروسان ها پخته و طلایی بشن.

krosan-1

مرحله دهم

بعد از این مدت کروسان ها رو از فر خارج کنید. حالا آماده سرو کردن هستن و نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها