|

طرز تهیه نان سیمیت / با این نون صبحونه و عصرونه رو خیلی شیک و خوشمزه سرو کن

نون سیمیت یک نون سنتی مربوط به کشور ترکیه ست که میشه از اون برای سرو صبحونه و عصرونه استفاده کرد. اینجا طرز تهیه این نون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نان ها تنوع خیلی زیادی دارن و میشه اون ها رو توی خونه آماده کرد. هرچند نون پختن نسبت به کیک و شیرینی پختن، کمی سخت تره و نیاز به انرژی و زمان بیشتر برای عمل آوردن خمیر داره اما اون هایی که به این کار علاقه دارن، اون رو بدون هیچ سختی و با عشق انجام میدن.

نون های حجیم زیادی رو میشه به صورت خونگی آماده کرد که هم سالم تره و هم خوشمزه تر! نون سیمیت یک نون سنتی مربوط به کشور ترکیه ست که میشه از اون برای سرو صبحونه و عصرونه استفاده کرد. توی این مطلب طرز تهیه نون سیمیت رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

Simit-Bread-5

مواد لازم برای تهیه نون سیمیت

آرد قنادی ۴ پیمانه

مایه خمیر فوری ۷ گرم

آب ولرم یک و یک چهارم پیمانه

روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری

نمک ۴ گرم

شیره خرما ۴ قاشق سوپخوری

شیر ۴ قاشق سوپخوری

دانه کنجد سفید به مقدار لازم

Simit-Bread-8

طرز تهیه نون سیمیت

مرحله اول

آرد رو در ظرفی ریخته، وسط اون، حفره ‌ای ایجاد کنید و مایه خمیر رو همراه یک چهارم پیمانه از آب ولرم، داخل حفره ریخته و با نوک انگشتان مخلوط کنید تا خمیرمایه در آب حل بشه و در یک جای گرم به مدت ۱۰ دقیقه قرار بدید تا مایه‌ خمیر فعال بشه و کف کنه.

مرحله دوم

روغن زیتون رو همراه نمک به مایه خمیر عمل‌ اومده اضافه کنید و هم بزنید. بقیه آب ولرم رو بکم کم به اون اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر یکدستی به‌ دست بیاد و خمیر به دست نچسبه. (آب رو در حدی اضافه کنید تا خمیر جمع بشه)، سپس خمیر رو به ‌مدت ۱۰ دقیقه، ورز بدید. خمیر رو به شکل گرد فرم بدید و اون رو داخل کاسه قرار داده و روی کاسه رو با پارچه‌ حوله ‌ای یا سلفون کمی شُل بپوشونید و به ‌مدت ۳۰ دقیقه در جای گرم استراحت بدید.

Simit-Bread-1

مرحله سوم

شیره خرما رو همراه ۴ قاشق سوپخوری شیر در ظرفی ریخته و هم بزنید و کنار بذارید.

مرحله چهارم

پس از استراحت خمیر، اون رو کمی ورز بدید. خمیر رو به‌ شکل مستطیلی حالت داده، سپس خمیر رو به ۶ قسمت مساوی تقسیم کرده و هریک از خمیرها را به ‌شکل نوارهای باریک و بلند، فرم بدید. خمیر رو از وسط تا زده، طوری‌ که دو ردیف نوار در کنار هم قرار بگیرن. دو سر خمیر رو با هر دست گرفته و در جهت مخالف پیچ بدید، سپس اون رو حلقه کرده تا لبه‌ های خمیر به هم بچسبن.

Simit-Bread-6

مرحله پنجم

خمیرها رو داخل ظرف شیره خرما قرار داده تا کاملاً به اون، آغشته بشن، سپس خمیرها رو داخل ظرف حاوی کنجد بغلتونید.

مرحله ششم

خمیرها رو بلافاصله، داخل سینی فر که کاغذ روغنی چرب ‌شده قرار داید بچینید، روی اون رو با پارچه‌ حوله‌ ای یا سلفون شُل بپوشونید و به ‌مدت یک ساعت در جای گرم استراحت بدید.

Simit-Bread-2

مرحله هفتم

در مدت زمان استراحت خمیر، فر رو از ۳۰ دقیقه قبل، روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتی‌ گراد تنظیم و گرم کنید. (در صورت استفاده از فر برقی، باید حالت پخت پایین و فن کانوکشن و برای استفاده از فر گازی؛ حرارت پایین اون رو انتخاب کنید.)

مرحله هشتم

سینی رو به‌ مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدید تا نون های سیمیت بپزن و رویه اون ها طلایی ‌رنگ بشه. پس از پخت، سینی رو از فر خارج کرده، نون ها رو به‌ مدت ۳۰ دقیقه روی توری سیمی قرار داده تا خنک بشن، سپس سرو کنید. نوش جان.

Simit-Bread-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها