|

طرز تهیه آبگوشت سنتی با ساده ترین روش / عطر بی نظیر این آبگوشت رو فراموش نمیکنی

آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرونیه که خیلی پرطرفداره. در این مطلب طرز تهیه آبگوشت سنتی با ساده ترین روش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی غذاها مثل آبگوشت، کوفته تبریزی، آش رشته، اشکنه کشک و... دورهمی خیلی بیشتر مزه میدن. اینکه با اعضای خانواده و فامیل و یا دوستان صمیمی دور هم جمع بشید و این غذاهای سنتی و خوشمزه رو با هم بپزید و میل کنید خیلی لذت بخشه.

آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرونیه که خیلی پرطرفداره و اگر با رعایت نکات ریز اما مهمش طبخ بشه عطر و طعم بی نظیری داره و واقعا خوشمزه ست. در این مطلب طرز تهیه آبگوشت سنتی با ساده ترین روش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

abgusht-sonati-5

مواد لازم برای تهیه آبگوشت سنتی

گوشت گوسفندی (همراه با استخوان و چربی) ۵۰۰ گرم

لوبیا سفید نصف لیوان

نخود نصف لیوان

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

ترخون خشک یک قاشق غذاخوری

مرزه خشک یک قاشق غذاخوری

abgusht-sonati-2

طرز تهیه آبگوشت سنتی

مرحله اول

حبوبات رو از شب قبل بشویید و با مقداری آب که روی حبوبات رو بگیره، خیس کنید. در طول این مدت، دو تا سه بار آب ظرف رو عوض کنید. با این روش، نفخ حبوبات گرفته میشه و همینطور بعد از پخت بافت نرم تری پیدا میکنن.

مرحله دوم

برای شروع، مقداری روغن داخل قابلمه بریزید و یکی از پیازها رو که نگینی خرد کردید، تفت بدید. پیاز که سبک شد، گوشت رو اضافه کنید و تفت بدید تا رنگ گوشت تغییر کنه. حالا گوجه فرنگی ها رو که پوست گرفتید و خرد کردید به قابلمه اضافه کن و چند دقیقه تفت بدید.

مرحله سوم

نخود و لوبیا رو آبکش کنید و همراه کمی نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه تفت دادن، پیاز دوم رو 4 قسمت کرده و اضافه کنید.

abgusht-sonati-4

مرحله چهارم

حالا 6 لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا جوش بیاد. بعد حرارت رو ملایم کنید تا آبگوشت کم کم بجوشه و بپزه.

مرحله پنجم

حدود 2 ساعت و نیم بعد که حبوبات و گوشت کاملا پخته شدن، چربی گوشت رو خارج کنید و همراه پیاز پخته شده بکوبید و داخل قابلمه بریزید. در این مرحله سیب زمینی ها رو هم پوست بگیرید و همراه سبزی خشک به آبگوشت اضافه کنید.

مرحله ششم

حدود 45 دقیقه زمان بدید تا سیب زمینی بپزه و آبگوشت لعاب بده و جا بیفته. بعد از این مدت آبگوشت سنتی حاضره و می تونید با نون سنگک تازه، سبزی خوردن و ترشی سرو کنید. نوش جان.

abgusht-sonati-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها