|

روش ساده تمیز کردن مبلمان / مبل پارچه‌ای، چرم و مخملی اینجوری لکه و کدریش محو میشه

تمیز کردن مبلمان و مثل روز اول کردنش اصلا کار سختی نیست و تنها کافیه تا روش های خونگیش رو بلد باشید تا به راحتی پاک و زیباشون کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مبلمان از دست لوازمی در هر خونه محسوب میشن که هم به لحاظ خوشگلاسیون وظیفه مهمی دارند و هم از نظر کاربردی خیلی پر استفاده هستن. به همین دلیل ظاهرشون به خاطر استفادشون خراب میشه و در نتیجه وظیفه زیباسازی فضا هم خدشه دار میشه! مبلمان در دکوراسیون منزل عنصری هستند که ابعاد بزرگی دارند و بسیار جاگیر می باشند. به همین دلیل بود و نبودشون خیلی به چشم میاد. از طرفی طرح و تمیزی شون هم خیلی چشمگیره که خب وقتی کثیف یا غباری میشن، واقعا زیبایی شون رو از دست میدن. از طرفی هم تمیز کردن و شستشو مبلمان کار دشواری میاد و اغلب افراد فکر می کنند یا باید مبلشون رو بسپارن دست مبل شویی ها، و یا اینکه با شرایط کثیفی که داره بسوزن و بسازن! در حالی که اصلا اینچنین نیست و اتفاقا میشه به روش هایی آسون مبلمانی شیک و تمیز تو خونه داشت. در اینجا ما میخوام با روش های تمیز کردن مبلمان آشنا بشیم. اگر شما هم مایل به یاد گرفتنش هستید پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

برای شستن انواع مبل در خانه باید به مسئله جنس اون مبل توجه داشت تا به درستی مواد شوینده رو انتخاب کنید. به طور مثال شستن مبل پارچه ای با مخمل و چرمی بسیار متفاوته. از طرفی هم میتونی به برچسب راهنمای مبل دقت کنید تا با باید و نباید های شستشوی آن آشنا شوید.

گرد و خاک را از روی مبل پاک کنید

قبل از اینکه شروع به هر کاری کنید، ابتدا باید به خوبی گرد و غبار روی مبل رو از بین ببرید. در اینجا شما ابتدا با استفاده از سری جارو برقی مبل رو تمیز کرده و بعد برای پاکسازی درز ها سری رو در بیارید و با لوله جارو غبار رو تمیز نمایید. موی حیوان و انسان با جارو از رو مبل نمیره که در اینجا باید با استفاده از پرزگیر دست به کار شوید.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

لکه های روی مبل رو اینجوری تمیز کن

یادتون نره قبل از اینکه بخوای مبل رو تمیز کنین اول باید لکه هاش رو از بین برین که خب در این رویه میتونید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. این محلول رو داخل اسپری ریخته و بعد به محل لکه بزنید و سپس با یک دستمال سفید و تمیز روش بکشید. این روند برای انواع مبل پارچه ای ، مخملی و چرمی خوبه.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

چوب مبل رو با این دستمال پاک کن

بخش های چوبی مبل رو یادتون نره تمیز کنید. شما میتونید با یه شوینده مخصوص چوب یا فلز به خوبی این بخش رو تمیز کرده و با کمک از یک پارچه میکروفیبر به خوبی سطح مورد نظر رو تمیز کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

با بخار شو دست به کار شوید

در اینجا اگر بخارشو داشته باشید خب خیلی بهتره و میتونید بعد از آغشته کردن مبل به شامپو فرش، از اون جهت تمیز کردن مبل مخمل و پارچه ای کمک بگیرید. در اینجا میشه که از 3 لیتر آب با 3 پیمانه ماده شوینده ملایم شامپو استفاده و ترکیب کرده و داخل مخزن بخارشو بریزید. در نهایت باید حالت مکنده بخارشو رو فعال کرده تا کف به شکل مناسبی مبل رو تمیز کنه. یادتون نره که بخارشو باید روی دمای پایین باشه تا به پارچه آسیبی نرسونه.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

از اثبیت کننده پارچه حتما استفاده کن

اگر نمیخواین رنگ مبل دچار آسیب بشه بهتره که بهتره که از یه تثبیت کننده رنگ پارچه مبل استفاده کنید و در آخرین مرحله نیز جهت تموم کردن کار باید با استفاده از یه دستمال نرم و تمیز، به آرومی روی سطح مبل کشیده تا رطوبت اضافی رو کشیده و مبل رو مثل روز اول داشته باشید.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

روش شستن و تمیز کاری مبل چرم تو خونه

در اینجا باید گفت جهت تمیز کردن مبلمان چرم اصلا نیازی نیست که از مواد شوینده و شیمیایی استفاده کنید، چرا که بهره گیری از این مواد میتونه باعث کدری چرم مبل بشه و رنگش رو تغییر بده. جهت تمیز کردن مبلمان چرب میتونید از یه پارچه تمیز و مرطوب و یا پارچه ای آغشته به تمیز کننده مخصوص چرم کمک گرفته و سطح مبل رو تمیز کنید و در نهایت هم یادتون نره که حتما مبل رو با پارچه ای خشک، خشک نمایید.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

مبل مخملی اینجوری تمیز میشه

یکی دیگه از حساس ترین جنس پارچه ها برای مبلمان مخمل ها هستند. شما میتونید در اینجا از شامپو فرش و یا بخارشو استفاده کنید. فقط یادتون نره که حتما قبل از شروع کار، یه تیکه از مبل رو با این روش تمیز کنید و اگر واکنش بدی نداشت به ادامه کار بپردازید. در آخر هم کل سطح مبل رو با استفاده از یه دستمال تمیز خشک کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای چرم و مخمل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها