|

راهنمای چیدمان اصولی فریزر / نکات مهم برای باز کردن فضا و بالا بردن بهره وری فریزر

چیدمان اصولی فریزر نکات مهمی داره که رعایت اون ها عمر یخچال فریزر رو افزایش میده و فضا رو بازتر میکنه. اینجا درباره این موضوع صحبت میکنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- استفاده از وسایل برقی، اصول و روش های خاصی داره که اگر رعایت بشه عمر اون ها رو افزایش میده، بهره وری از وسیله ها رو بالا می بره، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنه و در نتیجه در اقتصاد خانواده تاثیر مثبت میذاره. استفاده درست از لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، ماکروفر و... نکات منحصر به فرد خودش رو داره که باید اون ها رو یاد گرفت و رعایت کرد.

شاید بشه گفت مهم ترین وسیله موجود در آشپزخونه، یخچال فریزر هست که باید با به کار بستن نکاتی، از اون نگهداری کرد و بهره وری اون رو افزایش داد. چیدمان اصولی یخچال و چیدمان درست فریزر نکات ریز مهمی داره که رعایت اون ها عمر یخچال فریزر رو افزایش میده و فضا رو بازتر میکنه. در ادامه درباره چیدمان اصولی فریزر صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

freezer6

از مواد غذایی داخل فریزر لیست تهیه کنید

اگر جزو کسانی هستید که مواد غذایی مختلف رو برای مدت زیاد فریز می کنید حتما لیستی از اونها همراه با تاریخ قرار دادنشون در فریزر داشته باشید تا به موقع مواد غذایی رو مصرف کنید و مدت باقی موندن اون ها در فریزر طولانی نشه و کیفیت خودشون رو از دست ندن.

پس از هر بار خرید و گذاشتن مواد غذایی جدید در فریزر، لیست خودتون رو به روز رسانی کنید تا همیشه آمار فریزر خودتون رو داشته باشید. چسبوندن برچسب تاریخ روی بسته های مواد غذایی هم راهکار خوبی در این زمینه ست.

freezer1

مواد غذایی رو در فریزر عمودی قرار بدید

برای اینکه موقع استفاده، یخ زدگی مواد غذایی زودتر باز بشه و بهتره اونها رو در زیپ کیپ و پلاستیک فریزر پهن کنید و یا از ظروف مخصوص فریزر که کم عمق هستن، استفاده کنید. برای دسترسی راحت تر به مواد غذایی مورد نظرتون اون ها رو به صورت عمودی کنار هم قرار بدید تا هم فضای کمتری اشغال کنن و هم به راحتی اونها رو از طبقات و یا کشوهای فریزر خارج کنید.

freezer2

از ظروف مخصوص فریزر استفاده کنید

برای قرار دادن مواد غذایی داخل فریزر از ظرف های پلاستیکی مخصوص فریزر استفاده کرد. این نوع ظروف ویژگی هایی دارن که موجب حفظ ارزش غذایی مواد شده و اونها رو به مدت طولانی تری سالم و تازه نگه میدارن. برای شناسایی این ظروف به پشت اونها دقت کنید و با دیدن علامت دونه برف اون ها رو تهیه کنید.

freezer8

از نظم دهنده های مخصوص فریزر استفاده کنید

اکسسوری ها و نظم دهنده های زیادی هستن که برای کشوهای فریزر طراحی شدن و کار شما رو برای چیدمان اصولی فریزر راحت تر میکنن. در بازار بگردید و تقسیم‌ کننده‌ ها، سبدها و سطل‌ های مخصوص فریزر و همه ابزاری که بیشترین کمک رو در این زمینه به شما میکنن، پیدا کنید.

freezer5

کشوهای پایین تر، دمای کمتری دارن

وقتی در حال چیدمان فریزر خودتون هستید، به این نکته دقت کنید که کشوهای پایین تر دمای پایین تری دارن و می تونید مواد غذایی مثل گوشت قرمز، مرغ و ماهی رو در این طبقات قرار بدید. در این صورت اگه خونابه گوشت ها از ظرف یا پلاستیک خارج بشه روی مواد غذایی کشوهای پایین تر نمی ریزه.

freezer3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها