|

ترفندهای تمیز کردن مایکروفر با مواد طبیعی/ سه سوته و راحت مایکروفرت رو برق بنداز

توی این مقاله چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن مایکروفر یاد می گیری تا بتونی با مواد طبیعی و خیلی راحت این وسیله برقی رو تمیز کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانه داری کاری سخت و تمام نشدنی ست و باید به هر کسی که مسئول خانه است و امور نگهداری این مکان رو به عهده داره تبریک و خداقوت گفت. تمیز کردن آشپزخونه، چیدمان کابینت ها، چیدمان کمد دیواری، تمیز کردن سرویس بهداشتی و... تنها بخشی از کارهای خونه هست. ولی خب میشه با بکارگیری ترفندهایی این کار سخت رو کمی راحت تر کرد. توی این مقاله میخوام چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن مایکروفر بهت یاد بدم تا بتونی با مواد طبیعی این وسیله برقی رو تمیز کنی. تا پایان همراهم باش...

microwave5

چرا مایکروفر به تمیز کردن احتیاج داره؟

مایکروفر یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخونه محسوب میشه که از اون برای پختن و گرم کردن غذا و همینطور یخ زدایی مواد غذایی فریزری استفاده میکنن.

microwave6

با گذشت زمان و استفاده زیاد از این وسیله برقی، آلودگی و کثیفی داخل اون به وجود میاد که در نهایت باعث ایجاد بوی بد، تجمع باکتری داخل دستگاه، بروز مشکل در عملکرد بخش های مختلف مایکروفر و کاهش کارایی اون میشه. برای جلوگیری از بروز این مشکلات، باید مایکروفر خونه رو در دوره های زمانی مشخص تمیز کنی.

microwave2

بهتره از مواد طبیعی استفاده کنی

مایکروفر رو هم میشه با مواد طبیعی مثل جوش شیرین، سرکه و چیزهایی از این دست و هم با مواد شوینده شیمیایی تمیز کرد ولی پیشنهاد من به تو تمیز کردن این وسیله برقی با مواد طبیعیه.

microwave4

به خاطر محفظه بسته و قرار گرفتن غذا داخل دستگاه مایکروفر بهتره از مواد شیمیایی برای تمیز کردن اون استفاده نشه. البته سینی داخل این دستگاه رو میتونی بیرون بیاری و آب و مواد شوینده حسابی تمیز کنی و بعد از خشک کردن سر جاش بذاری.

جوش شیرین و اثر سایندگی عالی

حتما تجربه مواجه شدن با اثرات چربی سرسخت داخل مایکروفر رو داری! استفاده از جوش شیرین که خاصیت تمیزکنندگی و سایندگی داره برای از بین بردن این لکه ها عالیه.

microwave3

برای تمیز کردن مایکروفر دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک فنجان آب رو داخل یک کاسه بریز. کاسه رو به مدت 3 تا 5 دقیقه در مایکروویو گرم کن و اجازه بده بخار تولید شده، چربی ها و کثیفی های چسبیده به دیواره مایکروفر رو نرم کنه.

جالبه بدونی جوش شیرین باعث میشه تا به راحتی مواد غذایی خشک شده روی بدنه مایکروفر رو تمیز کرده و بوی بد داخل اون رو از بین ببری. پس از خارج کردن ظرف جوش شیرین می تونی محفظه داخلی مایکروفر رو با یک دستمال پاک کنی.

سرکه تمیزکننده ای فوق العاده!

تمیز کردن مایکروویو با استفاده از سرکه شبیه روش قبلیه  و باید داخل یک کاسه آب یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید بریزی و اون رو به مدت پنج دقیقه در مایکروویو گرم کنی. بعد از گذشت این زمان، کاسه و تمام قسمت های مایکروویو رو خارج کن و داخل دستگاه رو با استفاده از یک حوله یا دستمال، تمیز کن.

microwave8

اثر معجزه آسای لیمو رو هم امتحان کن!

برای تمیز کردن مایکروفر با لیمو، 3 قاشق سوپ خوری عصاره لیموی تازه رو به همراه 3 فنجان آب داخل یک کاسه نشکن بریز و داخل مایکروویو قرار بده. مایکروویو رو به مدت 5 دقیقه روشن کن تا آب لیمو به جوش بیاد. وقتی تایمر خاموش شد، در رو باز نکن و بذار بخار آب در مایکروویو پخش بشه. سپس تمام قسمت ها رو با استفاده از یک حوله یا دستمال، تمیز کن.

microwave1

توی این مقاله سه ماده طبیعی برای تمیز کردن مایکروفر بهت معرفی شد تا با روشی ساده و سریع، لک و چربی رو از مایکروفرت تمیز کنی. امیدوارم این مطلب به کارت بیاد. اینجا میتونی ترفندهای تمیز کردن خونه رو ببینی و برای خونه تکونی عید ازش استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی