|

تمیز کردن چدن گاز اونقدر راحت که فکرشو نمیکنی / اینجوری فسیلای روی گاز سه سوته تمیزن

تمیز کردن چدن گاز میتونه خیلی سخت باشه در حالی اگر از راهکار های مناسب استفاده بشه این مسئله میتونه به شدت آسون تر انجام بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب آشپزخونه همونقدر که بهمون سرویس میده و یه فضای خدماتی محسوب میشه، نیاز به تمیز کاری هم داره که خب گاهی بسیار سخت میشه چرا که با چربی ها و مواد غذایی به شکل مستقیم در ارتباطه. مثلا این گاز بیچاره که صبح تا شب داره برامون غذا درست میکنه و هر چیزی که روش قرار بدیم رو سرخ یا پختن میکنه، بی شک تند تند نیاز به تمیز کاری هم داره دیگه، وگرنه همون بخار آب هم میتونه کثیفش کنه چه برسه دیگه به چربی ها و مواد غذایی که گاهی پرش هم دارند. گاز یکی از سخت ترین بخش های تمیز کاریه خونه به حساب میاد که میتونه گاهی طاقت فرسا هم بشه چرا که چندان نتیجه خوبی نمیده، مگه اینکه با اصولی خاص پاکسازی بشه. چدن گاز از کثیف ترین جزئیاتی هستش که در یک آشپزخونه میتونه وجود داشته باشه. چرا که معمولا تمیز کردن آن چندان ثمربخش نیست و کثیفی ها بر روش باقی میمونن. چدن ها میتونن لایه ای فسیل شده و عمیق از چربی ها رو بر روی خود داشته باشند چرا که خیلی از خانوم ها به پاکسازی خود گاز می پردازن و کمتر کسی پیدا میشه که از همون ابتدا چدن رو هم حسابی تمیز کرده باشه تا چربی به شکل غلیظ و ضخیم بسته نشه. 

اما چاره چیه؟ حالا که دیگه شده! نگران نباشید چرا که در اینجا هم راه حل هایی برای رهایی از این مسئله داریم که هم خونگی هستن و هم به شدت راحت. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

6847694

با پاک کننده سطوح جیرینگی چدن تمیزه

خب یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن چدن گاز استفاده از مواد شوینده و جرم گیر ها هستند و در اینجا شما میتونید جدن ها رو در یک کسه و یا سطح قرار دهید و سپس داخلش رو با آب جوش پر کنید. مایع ظرفشویی بهش اضافه کرده و سپس بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه محصولات تمیز کننده ای همچون پاک کننده سطوح به آن بیفزایید. یادتون نره که چدن ها به اسونی تمیز نمیشن و شما در این مرحله باید با استفاده از یک برس سفت و غیر فلزی مثل اسفنج یا نایلون اسکرابر بدون خش شروع به ساییدن چدن ها کنید تا به خوبی اون بخش فسیلی شده کنده و تمیز بشن. تمام برآمدگی ها و تو رنگی ها رو فراموش نکنید و در نهایت نیز چدن ها رو آبکشی کرده و به خوبی خشک کنید تا زنگ نزنند.

587845

با آبلیمو یک دو سه چدن تمیزه مثل دسته گل

در این بخش شما دو تا راه حل پیش روی خود دارید. اولین اینکه ابتدا لیمو ترش رو از وسط قاچ کرده و آب لیمو رو بر روی گاز بچکانید. اگر میزان کثیفی زیاده میتونید از جوش شیرین هم کمک بگیرید و ابتدا جوش شیرین رو بزنید و سپس آب لیمو رو بچکانید. در نهایت نیز بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال یا برس بر روی چدن ها کشیده و آبکشی و خشک نمایید.

در روش دوم شما باید از یه قابلمه بزرگ استفاده کرده و چدن ها رو داخل قابلمه قرار بدید و سپس آب جوش رو بهش اضافه کنید. بعدش یه چند تایی لیمو ترش رو از وسط قاچ کرده و با مقداری نمک داخل قابلمه بریزید. در نهایت نیز با کم یک سیم چدن ها رو تمیز کرده و به خوبی آبکشی نمایید. 

این نکته رو هم یادتون نره که اگر از خشکی و یا حساسیت پوست رنج می برید حتما پیش از شروع از دستکش استفاده دشه باشید. 

956495_281

جوهر نمک واسه تمیز کردن چدن گاز عالیه

در اینجا نیز راهکار خونگیه دیگری رو داریم که خب میتونه روشی مناسب جهت تمیز کردن چدن گاز آشپزخونه باشه. جوهر نمک یکی از این ترفند ها محسوب میشه که خب شما کافیه تا مقداری از جوهر نمک رو بر روی چدن گاز اسپری کنید. بعد از اینکه چن ساعتی تحمل کردید و اجازه دهید تا جوهر نمک کار خودش رو بر روی چدن ها انجام بده، حالا نوبت به این میرسه که با استفاده از یک اسفنج به خوبی چدن رو شستشو دهید و آبکشی نمایید. یادتون نره که چدن حتما باید خشک بشه تا زنگ نزنه. این روش میتونه چاره ای مناسب برای رهایی از کثیفی های چدن گاز شما باشه.

646

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها