|

بهترین جا برای تلویزیون تو خونه / نکات ساده که به یه طراح داخلی حرفه ای تبدیلت می کنه

تلویزیون یکی از وسایل مهم توی خونه ست که قرار دادن اون در بهترین نقطه، اصول و قواعد خودش رو داره که توی این مطلب بهش می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دکوراسیون منزل به موضوع خیلی مهمی تبدیل شده و مخصوصا خانم های خونه خیلی دلشون میخواد که چیدمان وسایل خونه رو به بهترین شکل خودش انجام بدن. خیلی ها هم در این زمینه از طراحان داخلی و متخصصان دکوراسیون مشاوره می گیرن! اما خب باید بگیم با کمی خلاقیت و تحقیق و جستجو میشه اصول چیدمان و دکور کردن خونه رو یاد گرفت.

مثلا بهترین جا برای یخچال توی آشپزخونه موضوع مهمیه که اصول خودش رو داره. یا مثلا بهتره کنسول رو کجا بذاریم تا بهترین نما رو داشته باشه؟ و... تلویزیون یکی دیگه از وسایل مهم توی خونه ست که قرار دادن اون در بهترین نقطه، بسیار اهمیت داره. باید بگیم که این موضوع هم اصول و قواعد خودش رو داره که توی این مطلب بهش می پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

jaye-tv-3

تلویزیون رو به نور یا پشت به نور نباشه

قرار دادن تلویزیون جلوی پنجره و هر منبع نوری، کار اصولی نیست. این کار در طول روز و وقتی که هوا روشنه، علاوه بر اینکه جلوی ورود نور به داخل خونه رو می گیره، چشم ها رو در زمان دیدن تلویزیون اذیت میکنه. ضمن اینکه نور شدید پشت تلویزیون باعث میشه نتونید به خوبی صفحه تلویزیون و تصاویر رو ببینید.

برعکس این موضوع، گذاشتن تلویزیون روبروی پنجره و هر منبع نوری هم درست نیست چون انعکاس نور و پنجره داخل صفحه تلویزیون، تصاویر رو نامفهوم و چشم های شما رو اذیت می کنه.

jaye-tv-2

تلویزیون رو در مسیر رفت و آمد قرار ندید

یکی دیگه از نکات مهم برای جا نمایی تلویزیون توی خونه، قرار دادن اون در جایی هست که مسیر رفت و آمد اهالی خونه نباشه. اگر تلویزیون رو در مسیر رفت و آمد مثل نزدیک راهرو یا وروی خونه بذارید، تلویزیون دیدن با اختلال مواجه میشه و ظاهر زیبایی هم نداره.

jaye-tv-6

تلویزیون رو جلوی یک دیوار بزرگ نذارید

قرار دادن تلویزیون مقابل بزرگترین دیوار خونه که هیچ وسیله دیگه ای مقابلش نیست، از اصول دکوراسیون فاصله داره و نمای زیبایی و دلنشینی نداره. در این زمینه بهتره دیوار رو با توجه به ابعاد تلویزیون و نکات دیگه که در موردشون توضیح دادیم، انتخاب کنید.

jaye-tv-5

فضای TVروم ایجاد کنید

اگر در نشیمن یا پذیرایی خونه خودتون به اندازه کافی فضا دارید بهتره یک فضای اختصاصی برای تلویزیون دیدن ایجاد کنید. این کار فضای گرم و صمیمی توی خونه تون فراهم می کنه و با استانداردهای به روز دکوراسیون، همخوانی داره.

jaye-tv-1

صفحه تلویزیون از همه جای خونه دید داشته باشه

نکته مهم بعدی که در انتخاب بهترین جا برای تلویزیون توی خونه، موثره قرار دادن این وسیله برقی محبوب در جایی هست که بهترین دید رو از نقاط مختلف داشته باشه.

تلویزیون رو جایی بذارید که از راهرو، آشپزخونه و نشیمن بهترین زاویه دید رو داشته باشه.

jaye-tv-4

اگه به موضوع دکوراسیون علاقمند هستی، اینجا کلی مطالب عالی داریم برات که می تونی بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها