|

چیدمان فرش در پذیرایی بدون مبل/ چن دست مبل بچینی که چی تو این دکور یه دونه هم نمیخوای

در این مقاله در خصوص چیدمان فرش در پذیرایی بدون مبل صحبت کردیم تا بتونید این آیتم رو به خوبیه هر چه تمام تر در فضا جا بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن یه دکوارسیون خوب از علاقمندی های هر خانومی بشمار میاد چرا که وقتی دکور خوب باشه بالاخره چهار نفر از سلیقشون تعریف میکنن و خوب این موضوع اونا رو به وجد میاره البته که برای رسیدن به این مرحله اقدامات زیادی لازمه و شما باید یه سری از اصول و قواعد دکوراسیون رو بدونید به عنوان مثال باید بدونید چطور رنگ فرش مناسب خونمونو انتخاب کنیم تا فضای خونمون رو بتونیم با این آیتم حتی بزرگتر هم نشون بدیم چون میدونید که رنگ میتونه تاثیر بسزایی در بزرگ دیده شدن خونه و برعکس در کوچک دیده شدن اون داشته باشه پس یکی از مهم ترین چیزهایی بشمار میاد که باید در خصوص آیتم های مختلف در خونه بهش توجه کنید.

حالا همونطور هم که مشخصه در این مقاله میخواهیم در خصوص فرش باهاتون صحبت کنیم که یه آیتم بسیار اساسی در خونه بشمار میاد و در منزل ما ایرانی ها دست کم دو سه تا ازش هست و خب به همین دلیل هست که ست کردن فرش با دکوراسیون برامون از مهم ترین نکات بشمار میاد و باید اون رو با آیتم های بزرگ در خونه مثل مبل و پرده مچ و هماهنگ کرد تا اون هارمونی که مدنظرمون هست دیده بشه. اما در این بین پیش میاد که شما مبل نداشته باشید و تنها چیزی که توی پذیرایی میتونید روش مانور بدید فرش هست به همین دلیل در این مقاله میخواهیم درباره ی چیدمان فرش در پذیرایی بدون مبل براتون صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

چیدمان فرش در پذیرایی بدون مبل

اصول چیدمان فرش در پذیرایی بدون مبل

چیدمان فرش توی پذیرایی هایی که بدون مبل هستن نیازمند دقت و توجه بیشتریه چون فرش در این حالت کانون توجه بشمار میاد و به همین دلیل خلوت بودن و یا شلوغ بودن اتاق بیشتر به چشم خواهد اومد پس باید در دکوراسیون وسواس بیشتری به خرج بدید. 

اندازه ی فرش در این مدل از دکوراسیون بسیار مهمه چون وقتی که مبل هست باید سایز اون طوری باشه که بین دیوار و فرش فاصله وجود داشته باشه و پایه هایی جلویی مبلمان روی فرش قرار بگیرن ولی وقتی که فرشی در کار نیست شما باید به کلی کف خونه رو با فرش بپوشونید طوری که کناره های دیوار هم فرش قرار داشته باشه تا موقع نشستن بشه تکیه داد.

در اماکن بدون فرش هم استفاده از فرش های شلوغ وم طرح دار اشکالی نداره و معمولا در این حالت باید فرش هاتون زیبا باشه چرا که به کلی زیباسازیه فضا به عهده ی فرش خواهد بود و همونطور که گفتیم نقطه ی کانونی در فضا در اصل فرش شما هست که تمام دقت و توجه ها رو به سمت خودش جلب میکنه پس با دقت زیادی طرح و نقش و نگار فرش رو انتخاب کنید.

این رو هم باید در نظر بگیرید که در هر فضا با توجه به به شکل هندسی اون فضا باید فرش انتخاب کنید مثلا برای یه پذیرایی مربع نمیتونید از فرش گرد استفاده کنید چون کناره های اتاق خالی میمونه و از اون جایی هم که در این دحالت از پشتی و بالش کنار دیو.ر استفاده میشه باید فرش با دیوار بچسبه و رنگ پشتی و بالش با فرش هم رنگ باشه.

چیدمان فرش در پذیرایی بدون مبل

به رنگ فرش برای پذیرایی بدون مبل دقت ویژه داشته باشید

شما هر چیزی که بخواهید بخرید در وهله ی اول به رنگ اون توجه میکنید مثلا لباس بخواهید رنگ اون براتون مهم خواهد بود چون رنگ ها میتونن کارایی کنن که شاید حتی تو باورتون هم نگنجه مثلا در مورد استایل در صورتی که بهع سراغ رنگ های روشن برید چاق تر دیده خواهید شد در حالی که رنگ های تیره شما رو لاغر تر و همچنین قدبلند تر نشون خواهند داد حالا در مورد رنگ فرش هم گفتیم که شما میتونید خونه رو بزرگتر و یا کوچکتر نشون بدید.

حالا در پذیرایی بدون مبل هم که تنها آیتمی که میشه روش مانور داد فرش هست در صورتی که این فضا کوچک باشه باید به سراغ فرش هایی به رنگ خنثی و یا روشن برید تا فضا بزرگتر و هم دلبازتر دیده بشه و در صورتی هم که پذیرایی بزرگ بود فرش های رنگ تیره رو انتخاب کنید تا از حالت خودمونی خارج نشه و مثل زمین فوتبال بزرگ و بی در و پیکر به نظر نیاد.

چیدمان فرش در پذیرایی بدون مبل

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها