|

اصول جدید چیدمان فرش / اگه به سبک قدیمی چیدیش وقته آپدیتش شده چون اینطوری خونه مدرنه

در این مقاله در خصوص اصول چیدمان فرش براتون صحبت کردیم و یه سری راهنمایی ها برای چیدن هر چه بهتر این آیتم بهتون دادیم که به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- داشتن یه دکوراسیون خوب و زیبا از علاقمندی های هر خانومی بشمار میاد چرا که در صورت شکیل بودن دکور سر شما بالا خواهد بود و حتی در این زمینه تعریف های زیادی خواهید شنید که همه و همه بهتون حس خوب و روحیه خواهند داد ولی خب برای این که به این هدف رسید تنها تنها خواستن شما نیست که شرطه بلکه باید برای این موضوع تلاش هم کنید مثلا در زمینه ی فرش بدونید که چه رنگ فرشی برای خونتون مناسب هست تا با رفتن به سراغ اون رنگ زیبایی بیشتری رو کل خلق کنید طوری که هر کسی با دیدنش انگشت به دهن بمونه و خودتون هم هر بار با دیدنش غرق در لذت و شادی بشید.

حرف از فرش شد خب مسلما میدونید که ما در این مقاله میخواهیم در خصوص این آیتم براتون صحبت کنیم چرا که در بازار امروز علاوه بر تنوع بالایی که داره از زیباترین فرش های ماشینی بگیر تا دستباف های ارزنده این آیتم تعداد زیادی در خونه ی ما ایرانی ها داره و فقط به یک و یا دوتا ختم نمیشه و ما از فرش های مختلف رو در دکور داخلی استفاده میکنیم از فرش جلو سینک ظرفشویی بگیر تا فرش راهرویی و... اما در این بین موضوعی که جود داره این هست که شما باید به این که چطور فرشی رو در دکور دیزاین خونه جا بدید تا در انتها به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشه و صد البته که به زیبایی دکوراسیون خونه ی شما هم اضافه کنه که حالا در همین راستا در این مقاله میخواهیم راجبه اصول چیدمان فرش باهاتون صحبت کنیم و چندتا نکته ی مهم رو در این زمینه بهتون بگیم، پس در ادمه با ما همراه باشید.

اصول چیدمان فرش

قرارگیری فرش نسبت به مبلمان

قرارگیری مبلمان و صندلی ها روی فرش می بایست با توجه شکل، اندازه و سبک فرش و باشه که برای این منظور میشه از قانون ۴-۲-۰ استفاده کرد و طبق راه حل زیر عمل کرد:

قانون چهار: تو این حالت باید همه ی چهار پایه ی مبل و یا صندلی ها روی فرش قرار بگیره البته که این روش برای اتاق های وسیع و همچنین فرش هایی که بزرگ هستن مناسبه. در این حالت فرش شما باید کل سطح کف رو بپوشونه و در کمترین حالت چیزی حدود سی سانتیمتر از هر طرف از مبلمان فاصله داشته باشه.

قانون دو : تو این حالت باید دو تا پایه ی جلویی مبل و یا صندلی روی فرش قرار بگیرن که خب این روش مناسب برای اتاق معمولی و همچنین فرش های با اندازه ی متوسط هست. دقت کنید که در این حالت باید فرش نقش عنصر مرکزی رو داشته باشه و در کمترین حالت چیزی حدود پانزده سانتیمتر از هر طرف از مبلمان فاصله داشته باشه.

قانون صفر: خب تا اینجا ساز و کار این قوانین بدستتون اومد و خب میدونید قانومن صفر به این معنی هست که در این حالت نباید هیچ پایه ای از مبلمانتون روی فرش قرار داشته باشه که این روش برای اتاق های کم جا و همچنین فرش های کوچک بسیار مناسبه و در این حالت فرش باید چیزی حدود ده سانتیتر از همه طرف های مبل ها فاصله داشته باشه. 

اصول چیدمان فرش

ست بودن کفپوش با مبلمان

یکی از نکات اصلی که باید به اون توجه خاص و ویژه ای داشته باشید این هست که باید مبل شما با کفپوش ست باشه که برای این منظور میتونید به نکات زیر توجه کنید:

کفپوش موکت: در صورتی که کفپوش شما موکت هست در این حالت به فرش هیچ نیازی ندارید مگر این که موکت شما از لطافت و گرمای زیادی برخوردار نباشه که خب برای این موقعی باید به سراغ یه رنگ فرشی برید که تفاوت اونقدر زیادی با فرشی که دارید نداشته باشه ولی باید بافت فرش رو با بافت موکت متضاد انتخاب کنید. به عنوان مثال در صورتی که موکت ضخیم و پرز دار بود باید به سراغ یه فرش همرا با پرزهای ساده و کوتاه برید.

کفپوش چوب: در صورتی که از کفپوش چوب و یا همون پارکت استفاده میکنید باید یا در انتخاب رنگ فرش به سراغ رنگ های نزدیک برید و یا فرش رو از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید تا اینطوری اون هماهنگی و زیبایی که مدنظرتون هست به وجود بیاد. همچنین در این حالت باید دقت کنید که دبرای فرشتون یه طرح ساده و خلوت انتخاب کنید تا جلوه ی طبیعیه پارکت بیشتر و بیشتر به چشم بیاد. مثلا در صورتی که پارکتتون به رنگ قهوه ای هست برای فرش به سراغ رنگ های خاکستری، کرم و یا بژ برید.

اصول چیدمان فرش

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مونا ارسالی در

    عالی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها