|

طرز تهیه مافین وانیلی ساده / یه شیرینی جذاب با پف زیاد که هرچی دلت بخواد خوشمزست

مافین ها از خانواده کاپ کیک ها به حساب میان و خیلی راحت میشه توی خونه درستشون کرد. توی این مطلب طرز تهیه مافین وانیلی ساده رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تنوع کیک ها و شیرینی ها هر آدم عاشق کیک و شیرینی پزی رو به وجد میاره. وقتی میتونی دنیایی از طعم و مزه رو به شکل های مختلف آماده کنی و عزیزانت رو به عشق دور هم جمع کنی لذتی داره که با هیچی عوضش نمیکنی! دستورهای متنوعی از کیک و شیرینی های خونگی وجود داره که خیلی هاشون واقعا عالی هستن و طعم و مزه خوبی دارن.

کیک هویج و گردو، کیک یزدی، کیک وانیلی و کیک اسفنجی از محبوب ترین کیک های خونگی و شیرینی کشمشی، شیرینی نارگیلی و شیرینی نخودچی از پر طرفدارترین شیرینی های خونگی هستن. مافین ها هم از خانواده کاپ کیک ها به حساب میان و خیلی راحت میشه توی خونه درستشون کرد. توی این مطلب طرز تهیه مافین وانیلی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

mafin-vanili4

مواد لازم برای تهیه مافین وانیلی ساده

آرد یک لیوان

تخم مرغ  2 عدد

شیر یک سوم لیوان

روغن یک چهارم لیوان

پودر شکر یک لیوان

وانیل نوک قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

mafin-vanili3

طرز تهیه مافین وانیلی ساده

مرحله اول

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.

مرحله دوم

داخل یک ظرف گود تخم مرغ ها رو می شکنیم و با شکر و وانیل مخلوط می کنیم و با همزن برقی می زنیم تا بافت کشدار پیدا کنه. حداقل 5 دقیقه به هم زدن ادامه می دیم تا حجم این مواد دو برابر و رنگ اون سفید بشه.

مرحله سوم

شیر رو به مخلوط تخم مرغ، شکر و وانیل اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا مخلوط بشه. سپس روغن رو اضافه می کنیم و به مدت دو دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم.

mafin-vanili1

مرحله چهارم

آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم. سپس این مخلوط رو در چند مرحله به مایه مافین اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا آرد کاملا با مواد مخلوط و یکدست بشه.

مرحله پنجم

مایه مافین رو با استفاده از یک ملاقه داخل قالب ها می ریزیم به طوری که دو سوم قالب رو مایه بگیره و یک سومش خالی باشه.

mafin-vanili2

مرحله ششم

با نوک چاقو آغشته به روغن روی مافین ها شیار می زنیم تا شیرینی پس از پخت ترک برداره. سپس قالب ها رو به مدت 30 تا 35 دقیقه داخل فر قرار می دیم.

مرحله هفتم

وقتی که مافین ها پختن، اونها رو از فر خارج می کنیم و با هرچیزی که دوست داریم تزئینشون می کنیم. نوش جان.

mafin-vanili6

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها