|

ترفند از بین بردن لکه سوختگی از فرش و موکت / اینجوری حتی شوهرتم نمیفهمه خبری شده

اگر فرش شما هم در اثر سیگار یا شمع و شاید هم اتو سوخت، الا نگران نباشید چرا که راه حل هایی وجود دارن که میتونن به درست شدن فرش کمک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سوختگی فرش چیزیه که ناراحتی هر مامان و حتی بابایی رو برانگیخته میکنه. چرا که این موضوع بلایی ناخوشاینده که میتونه زیبایی و لطافت فرش شما رو از بین ببره و یا خدشه در کنه. فرش چه در هال و پذیرایی باشه و چه در آشپزخونه و اتاق خواب ها، به هر حال عنصری بسیار پر اهمیت در دیزاین خونه محسوب میشه که خب یکی از آیتم های مهم اسباب و اثاثیه هستش. از طرفی هم این روزها با توجه به اینکه خرید هر چیزی به سختی انجام میشه و قیمت ها سر به فلک کشیدن، خب فرش رو میشه یکی از گرانترین لوازم دونست. از سویی هم فرش ها بافت هایی حساس و دلبرانه دارن که میتونن خیلی زود خراب بشن و اتفاقا در معرض خطر سوختگی توسط سیگار، ذغال و یا شمع هم هستند که خب اگر این اتفاق بیوفته واقعا از بین بردنش دشواره. اما نگران نباشید چرا که در اینجا قراره با روش هایی آشنا بشیم که میتونن کمک کننده باشند در جهت برگردوندن فرش به حالت اولیه‎‌اش. پس با ما همراه باشید.

ترفند از بین بردن لکه سوختگی از فرش

اگر تو خونه سیگار میکشید و بخشی از فرش یا موکت به دلیل ریزش سیگار بر روش دچار سوختگی شد، میتونید با کمک یک ریش تراش و یا موچین و حتی ژیلت اون قسمت رو بکشید و مقداری از پرز فرش رو جدا کنید تا به حالت اولیه برگرده.

نحوه از بین بردن سوختگی فرش یا موکت

اما اگر میزان سوختگی بیش از حد یک خاکستر سیگار و لکه سوختگی بود، میتوان از راه های غلیظ تری دارد. مثلا اینکه ابتدا باید بیاین محل مورد نظر رو با استفاده از یک سمباده لکه سوختگی رو بتراشید. این کار رو به ارومی انجام بدید چرا که هم به فرش آسیبی نمیرسه و هم اینکه اینجوری لایه های سوختگی به خوبی از فرش جدا میشه. 

ترفند از بین بردن لکه سوختگی از فرش

با جاروبرقی برو تو کار سوختگی فرش

حالا نوبت به این رسیده که با کمک یه جارو شارژی و یا جاروبرقی خورده های ریخته شده حاصل از تراشیدن فرش یا موکت رو به خوبی پاک کنید. اگر سوختگی به میزان قابل توجهی بود با استفاده از یک قیچی بافت سوخته شده یا باقی مونده رو به آرومی و با نوک قیچی جدا کنید. اینجوری اون لایه سوخته شده پرز روی موکت یا فرش نیز از بین میره.

ترفند از بین بردن لکه سوختگی از فرش

استفاده از یک محلول شستشو واسه از بین رفتن لکه سوختگی فرش

اگر همچنان لکه سوختگی به شکل واضحی بر روی فرش مونده بود، در اینجا میتونید با استفاده از ترکیب یک قسمت آب اکسیژنه و ده قسمت آب، به سراغ فرش عزیزتون برید. این محلول به تمیز کردن لکه میتون خیلی کمک کنه.بعد یه پارچه بردارید و به شکل کامل داخل محلول ساخته شده خیس کنید و روی لکه بسابید. اول باید سطح بیرونی لکه رو تمیز کنید و سپس به بخش داخلیش رفته و عمیق تر این کار رو انجام بدید تا به شکل کامل سوختگی برطرف بشه. 

 

نوبت به شستشو با آب میرسه و خشک کردنش، فرشت نپوسه

بعد از اینکه کارتون تموم شد حالا جای لکه رو به خوبی با آب بشویید تا هم سوختگی. هم محلول به خوبی از سطح فرش پاک بشن. فرش یا موکت رو به حال خودش رها نکنید که خشک بشه، بلکه اون رو به خوبی خشک نمایید تا از آسیب هایی مثل پوسیدگی به دور باشه. میتونید از یک سشوار و یا دستگاه خشک کن کمک بگیرید. 

ترفند از بین بردن لکه سوختگی از فرش

اگه راه حل بالایی جواب نداد بیا سراغ این یکی شگرد

اگر لکه سوختگی همچنان باقی مونده، میتونید از اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) استفاده نمایید. یک واحد اکسیژنه رو با ده واحد آب مخلوط کرده و با این محلول لکه رو حسابی پاک کنید. البته قبل از استفاده از این محلول، تست روی یک نقطه کوچیک از فرش الزامیه تا یه موقع بخش زیادی از فرشتون و خراب نکنه و از آسیب نرسوندنش مطمئن بشید. دیگه اگه بازم لکه سوختگی نرفت بهتره که کار رو به دست کاردونش بسپارید و از یک قالیشویی حرفه ای کمک بگیرید.

ترفند از بین بردن لکه سوختگی از فرش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها