|

روش های ترمیم سوختگی فرش

ای خدا حواسم پرت تلفن شد اتو موند رو فرش سوخت / ناراحتی نداره چاره سوختگی فرش اینجاست

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که یهو حواستون گرت میشه و فرشتون دچار سوختگی میشه که خب در این شرایط چند ترفند بیشتر جلو پاتون ندارید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو خونه همه چیز تمیز کاری و خرید لوازم خفن و گرون قیمت نیست! بُعد سوم قضیه اینه که ما باید از لوازمی که داریم به خوبی نگهداری کنیم و جدا از اینکه حالا میخریمشون و به تمیز کردن و نظافتشون هم اهمیت میدیم، باید ازشون مراقبت هم کنیم تا آسیب نبینن! مثلا شما وقتی پایه مبلت میشکنه دیگه تمیز کردنش فایده ای نداره و احتمالا درجا به فکر خرید مبلمان هم نمیفتید چرا که گرونه! اما بدون شک به دنبال راهی برای تعمیرش میرید و اینجوریه که زندگی میچرخه. 

قطعا یکی از دلهره آور ترین و ناراحت کننده ترین صحنه هایی که تو یه خون میتونه اتفاق بیفته و خانوم خونه بینه و حتی آقای خونه هم با دیدنش غصش بگیره، سوختگی قسمتی از فرش یا موکت هستش! این اتفاق نه چندان جالب برای هیچکس خوشایند نیست و افراد بعد از مواجه با این مشکل به دنبال راهی برای ترمیم و درست کردن فرش میگردند و هزار فکر به سرشون میاد! اگر شما هم چنین اتفاق تلخی رو تجربه کردین و به دنبال چاره هستن، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

ترمیم سوخته فرش

دقت کنید که فرقی نمیکنه فرش شما دستباف باشه و یا ماشینی، مدرن باشه و شاید هم سنتی و غیره، به هر صورت وقتی فرش شما دچار چنین اتفاقی میشه اولین سوالی که باید از خودتون بپرسین اینه که آیا این سوختگی عمیقه یا سطحی؟ چرا که بسته به هر کدوم روش های مختلفی وجود داره که شما میتونید با استفاده ازشون به کمک فرش جانتون برید و این راه حل ها متفاومت.

ترمیم سوخته فرش

اگه فرشم با قابلمه داغ و یا اتو سوخت چیکار کنم؟

اگر حواستون نبود و با یه اتوی متصل به برق و یا قابلمه ای که هنوز داغ بوده و رو فرش گذاشته شده، تار و پود فرشتون آسیب دید باید به این ترفند ها رو بیارید. مثلا اگر سوختگی در حتی بود که یه زردی ایجاد کرد به سراغ پیاز برید. بله درست شنیدین پیاز، فقط کافیه تا پیاز جان رو از وسط نصف کنید و یه 5 دقیقه ای بر روی محل سوختگی بزارید و بعدش اون تیکه رو کاملا خیس و کنید و بعد هم آبکشی نمایید. احتمالا اینجوری زردی از بین رفته.

اما اگر دیدین سوختگی خیلی زیاد شده و عمق و سیاهی داره، در صورتی که فرشتون گرون و دستباف هم هست، در درجه اول که بهتره به متخصصین مراجعه کنید. اما برای فرش های با تراکم کمتر میشه که ابتدا با کاتر قسمت سوختگی رو برش دهید و قسمتی از فرش جدید متناسب با نوع سوخته رو جایگزین آن کنید. در نهایت هم بعد از چسباندن درست اون تیکه از فرش با جاروبرقی سطح رو یکدست و تمیز کنید.

ترمیم سوخته فرش

اگر ذغال و یا سیگار روی فرش زد و سوزوند چیکار کنم؟

قطعا بعد از اتو و قابلمه داغ، یکی از شایع ترین سوزوندن های فرش توسط سیگار انجام میشه که خب اکثرا فکر می کنیم دیگه تمومه و فرشمون از دست رفت، اما خبر خوب اینه که برای رفع این مشکل هم چاره وجود داره. در اینجا باید اول یه سمباده بردارید و بر روی قسمت سیاه شده بکشید تا اونچه که از سیگار ایجاد شده کاملا پاک بشه. 

تو قسمت بعدی باید سیاهی های باقی مونده و سوخته شده رو از بین ببرید که خب بهتره با یه قیچی پرز های مونده رو به آرومی بچینید و اگر این راهکار هم ته مونده سیگار رو از بین نبرد به سراغ ترفند بعدی برید. در این روش ابتدا برای از بین بردن زردی سوختگی از محلول پراکسید هیدروژن و آب استفاده کنید و نهایت هم کمی شامپو فرش بر روی قسمت سوخت بزنید و بزاری خشک بشه تا کاملا رد محو افق بشه.

ترمیم سوخته فرش

پارافین شمع ریخت رو فرش دیگه اینجا چیکار کنم؟

احتمالا بعد از دیدن ریخته شدن پارافین شمع بر روی فرش و یا موکت، به این فکر میکنید که بابا این که کاری نداره الان پارافینش رو از فرش جدا میکنم که خب باید بگیم این خطایی به شدت آسیب زا برای فرش می باشد.

خوبه که بدونید کشیدن دستمال بر روی پارافین تنها لک اونها رو بر روی فرش جاودانه خواهد کرد.

روش درست اینه که با یه چاقو یا جسم تیز به ارومی بر روی فرش بکشید و پارافین رو از فرش جدا کنید. بعد یه پارچه نمدار روی لک باقی مونده بکشید و در نهایت هم قسمت سوخته رو با آب و مایع ظرفشویی آرام بشورید و وقتی تموم شد قسمت مورد نظر رو با سشوار خشک کنید تا دیگه لکی باقی نمونه.

ترمیم سوخته فرش

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها