|

روش‌های کاربردی تمیز کردن مبلمان چرم / پاکسازی هر کثیفی که از ذهنت خطور کنه گفتم

تمیز کردن مبلمان کار سختیه به خصوص وقتی از جنس چرم باشه و در اینجا قراره با ترفند های تمیز کردن مبل چرم آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مبلمان تو هر فضایی که باشند عضوی بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار هستند. فرقی نمیکنه که خونه باشه یا محل اداری و دفتر کاری و مطب و سالن آرایشگاه و هر جای دیگه، به هر حال مبل وسیله ای پر استفاده محسوب میشه که زیباییش هم رو دیزاین فضا موثره. تا به حال در رابطه با مدل های مختلف و سبک چیدمان های متفاوت "مبلمان" زیاد صحبت داشته ایم، اما اینبار میخوایم بریم سراغ یک جنس مبل که خیلی طرفدار داره، اما از طرفی هم خیلی زود میتونه کثیف بشه و پاک نشه! مبلمان چرم چه طبیعی باشه چه مصنوعی، در هر حالت زیباست اما از سمتی هم اگر لکه بر روشون ریخته شه، پاکسازی کمی سخت و حتی طاقت فرسایی دارند. اگر شما نیز فردی هستید که با چنین مشکلی مواجهید و نمیدونید چه کنید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با ترفند های تمیز کردن مبلمان چرم آشنا بشیم.

تمیز کردن مبلمان چرم

روش تمیز کردن مبل چرم با سرکه، مثل هلووو

اولین مرحله اینه که باید تموم گرد و غبار ها رو با استفاده از یک قلم نرم مویی از همه شکاف ها تمیز کنید تا وقتی محلول تمیز کننده رو زدید در صورت رطوبت، کثیفی ایجاد نشه. چرا که ذرات گرد و غبار در طبیعت سایشی هستند و وقتی با رطوبت ارتباط میگیرند، میتونن به مواد آسیب برسونند. اما محلول تمیز کننده چیه؟ شما باید به میزان مساوی آب و سرکه سفید رو مخلوط کرده و به شکل جایگزین چند قطره پاک کننده چرم تجارتی رو در آب میکس کنید. حالا داخل این محلول یه پارچه نرم (ترجیحا یه پارچه میکروفیبر باشه) فرو کنید تا حسابی خیس بشه و بعد کاملا مبل رو با محلول بشویید و تمیز کردن رو از بالا تا پایین انجام بدید. حالا با یه حوله تمیز مبل رو خشک کنید و یادتون نره که برای این کار از خشک کن استفاده نکنید چرا که به مبل آسیب میزنه و ممکنه پوست چرم رو ازبین ببره.

تمیز کردن مبلمان چرم

واسه نرم کنندگی چرم مبل یه راه عالی هست

در اینجا میتونید از یک نسبت سرکه سفید و دو نسیت روغن دانه کتان استفاده کرده و این دو رو با هم مخلوط نمایید. نوبت به این رسیده که با کمک یه پارچه نرم و تمیز مخلوط به دست اومده رو روی مبل با حرکات دایره ای و وسیع بکشید. یادتون نره که سریع به امان خدا ولش نکنید و یه شب کامل اجازه بدین بمونه و روز بعدش مبل رو با یه پاک کننده تمیز کنی تا بتونید درخشش رو بهش برگردونید. اما جدا از محلول سرکه، خب شما میتونید مبل چرمتون ور با صابون مرطوب کننده مثل داو، و البته آب تمیز نمایید. قبل از اینکه روی کل مبل محلول رو بریزید، اول بر روی قسمتی کوچیک تستش کنید تا طوریش نشه. حتی یکسری بر این نظرند که به شکل مداوم از صابون زین استفاده کرده و مبل چرم رو تمیز کنید چرا که میگن بعد یه مدت صابونت زین مشکلات چرم رو از بین میبره.

تمیز کردن مبلمان چرم

نکات سریع و خیلی موثر واسه تمیز کردن مبل چرم

اگر روی مبل کپک زده بود میتونید از یکم اب و الکل استفاده کرده و مالش دهید تا پاک بشه.

لکه ای که از ماژیک کشیده شده و فکر میکنید دائمیه رو میتونید با کمک اسپری مو پاک کنید و راحت!

اگر کودکتون با خودکار روی مبل چرم کشید میتونید لکه رو با مالش روغن اکالیپتوس تمیز نمایید. 

همچنین جهت تمیز کردن جوهر میتونید فقط با یه تیکه پنبه آغشته به الکل و مالیدن روی لکه، مشکل رو حل کنید.

پاک کننده های ناخن، استون، دستمال مرطوب بچه و حتی خمیر دندان (خمیر دندان سفید، نه ژله ای) هم میتونن کمک کننده های خوبی جهت از بین بردن لکه های چرمی باشند. فقط یادتون نره اول رو یه تیکه پنهان مبل تست کنید و بعد باقی مبلمان رو تمیز کنید.

تمیز کردن مبلمان چرم

راهنمایی هایی که باید واسه خوشگل موندن مبل چرم بدونی

اگر دلتون میخواد که یه مبل چرم خوشگل و همیشه تمیز داشته باشید، باید یادتون نره که حتما هر هفته غبار روبی رو انجام بدید و اگر هم از مبل با فشار و زیاد استفاده می کنید حتما برای تمیز کردنش تاز جارو کمک بگیرید تا اون لالو ها نیز تمیز شوند. مبل چرمی رو اصلا در مقابل نور خورشید قرار ندید چرا که باعث تغییر رنگش میشه و یه حالت قدیمی و خشک بهش میده. هر موقع آب روی مبل ریخت حتما خشکش کنید و از نفوذ مایعات به داخلش جلوگیری کنید چرا که میره داخلش و رنگ میده. 

تمیز کردن مبلمان چرم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها