|

چیدمان شیک مبلمان / واسه خونه ای که سر و تهش یکیه انقدر کوچیه باید اینجوری مبل چید

اگر شما هم خونه ای با متراژ کوچیک دارید و نمیدونید چطور میشه مبلمان رو چید که هم خوشگل بشن و هم کاربردی، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه مثل قدیم ندیم نیست که همه خونه ها ویلایی باشن و دیگه حتی مامان بزرگ بابا بزرگامون هم خونه ویلایی ها رو کوبیدن و جاشون آپارتمان تحویل گرفتن و داخل واحد هایی کوچیک زندگی می کنند. بله زندگی آپارتمان نشینی در شهر هایی که هر روز هم به تعداد جمعیتشون اضافه میشه همینه دیگه! واحد های نقلی که به سختی میشه دکوراسیون‌شون کرد چرا که فضا به میزان کافی وجود نداره و افراد مجبور به حذف لوازم و یا به غلط چیدمان اونها میشن. 

همیشه هم چیدن مبلمان یکی از سخت ترین کار ها در این وادی به حساب میاد چرا که افراد نمیدونن چطور مبل هایی رو که حجیم هستن و بزرگ، بچینن و هم به فضا دیزاین ببخشند و هم کاربرد مبلمان رو به درست ترین حالت ممکن در بیارن. اما از اونجایی که هر مشکلی راه چاره ای داره، در اینجا نیز با راه حل های این مسئله آشنا میشیم. اگه شما هم خونتون کوچیکه و نمیدونید چجوری مبلمان رو بچینید که خوب باشه، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

چیدن مبلمان در خانه کوچک

فضایی که قراره مبلمان چیده بشن رو تصور کن

تو محیط کوچیکی که هر اینچ مربع اهمیت زیادی داره، شما باید به بهترین شکل ممکن ازش استفاده نمایید و اصلا پرت و بلا استفاده نزارینش. در اینجا باید با یه چسب اون محدوده ای که قراره مبلمان چیده بشه رو مشخص کنید. شاید به نظرتون کار چندان مفیدی نباشه در حالی که اتفاقا میتونه خیلی هم کمک کننده باشه و به شما در جمع بندی درست برای جایگذاری مبلمان کمک کنه.

چیدن مبلمان در خانه کوچک

با مقیاس مبل ها بازی کن؛ محدودیت ممنوع

یادتون نره قرار نیست حالا چون فضای شما کوچیکه پس حتما از قطعه مبلمان کوچیک استفاده کنید و یا اینکه حتما همه مبل ها رو به سایز همدیگه انتخاب کنید تا همشون جا بشن! بلکه میتونید به راحتی از قطعه مبلمان مختلف استفاده کرده و ترکیبی زیباتر بسازید و تنوع و جذابیت و به فضا ببخشید. قرار نیست شما فقط مبل داشته باشید! قراره باهاشون دیزاین منزل رو هم انجام بدید.

چیدن مبلمان در خانه کوچک

قرار نیست فقط مبل جا بدی! اکسسوری خیلی مهمه

فراموش نکنید که قراره تو اون خونه و فضا زندگی کنید. نباید تنها به جا دادن مبلمان فکر کرد و استفاده از لوازمی به ماند اکسسوری ها نیز الزامی محسوب میشه. لوازم تزئینی خاص مثل یک چراغ خواب زیبا، چند عدد کوسن و میزهای جلو مبلی قطعا حس و حال خیلی بهتری رو در فضا ایجاد خواهند کرد. 

چیدن مبلمان در خانه کوچک

حواست باشه استفاده زیاد از این وسایل خیلی بده

درسته که گفتیم انتخاب و استفاده از اکسسوری ها میتون حال و هوای خوبی به فضای خونه و نشیمن بده، اما اونچه که واضحه اینه که استفاده بیش از اندازه از هر چیزی حتی اگه خوب باشه هم باز میتونه تبعات منفی داشته باشه. استفاده بیش از اندازه از اکسسوری ها میتونه فضای خونه رو شلوغ تر و درهم نشون بده که این اصلا خواسته ما نیست و ما قراره خونمون رو خوشگل تر کنیم، نه رو اعصاب!!

خرید لوازم دو منظوره مثل میز عثمانی

قطعات دو منظوره همیشه نجات دهنده افراد برای فضای های کوچیک بودن که خب کاربرد فراوونی داشتن. مثلا شما می تونید از یک یا دو صندلی عثمانی کوچیک که هم میتونن نقش یک میز قهوه خوری رو داشته باشند و هم نقش یک صندلی اضافه رو بازی کنند استفاده نمایید. کارایی ای سبک از صندلی ها به این شکله که هم میشه به عنوان محلی برای نشستن باشن و هم میزی که بر روش چیزی گذاشته میشه.

چیدن مبلمان در خانه کوچک

رنگ دیوار و مبلمان رو با هم ست کن

وقتی شما رنگ مبل رو با رنگ دیوار تطبیق بدید و تو یک تناژ رنگی انتخاب کنید، در واقع اتاقی منسجم تر و جادار تر خواهید داشت. اینجوری مبلمان شما دیگه برجسته دیده نمیشن و با رنگ دیوار تطبیق پیدا می کنند که خب همین هم راستا بودنه رنگ باعث ایجاد خطای دید شده و فضا نیز بزرگ تر نمایان خواهد شد. مثلا یک مبل رنگ روشن در مقابل دیواری که رنگ روشن داره میتونه مناسب باشه. یا اگر علاقمند به رنگ های تیره هستی میتونید یک مبل سرمه یا رو در مقابل دیوار مشکی رنگ تصور کنید و هماهنگ سازی رو انجام دهید.

چیدن مبلمان در خانه کوچک

بهترین اندازه فرش تو خونه کوچیک

خیلی از افراد بر این فکرمند که حالا چون فضاشون کوچیکه پس باید از فرش کوچیک هم استفاده کنند. در حالی که فرش باید جوری باشه حداقل پایه های جلویی مبلمان بر روشون قرار داده بشه. در غیر این صورت مطمئن باشید با انتخاب فرش کوچیک که دور تا دورش مبلمان چیده بشه، فضای اتاق شما رو کوچیک تر نشون خواهد داد. 

چیدن مبلمان در خانه کوچک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها