|

بهترین روش پخت زرشک پلو با مرغ برای مهمونی / طعم اصیل یه غذای مجلسی فوق العاده

توی این مطلب بهت میگم چیکار کنی تا زرشک پلو با مرغ مزه بهشت بده.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- زرشک پلو با مرغ یه غذای عالی واسه مهمونیا میتونه باشه به شرط اینکه خوشمزه درست بشه. به نظر من درست کردن مرغ به روش معمول خودش بدون عطر و طعم خاصی رو نمیشه زرشک پلو با مرغ نامید! زرشک پلو با مرغ باید عطر زعفرون و گلاب و طعم آبلیمو رو در خودش داشته باشه اما هیچ کدومشون نباید غالب باشه و توی ذوق بزنه.

اگه با یه روش خاص زرشک پلو با مرغ رو بپزی، همین مشخصات رو خواهد داشت و از عطر و طعم بی نظیر غذات لذت خواهی برد. توی این مطلب بهت میگم چیکار کنی تا زرشک پلو با مرغ مزه بهشت بده. تا پایان همراهم باش.

zereshkpolo2

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ

برنج 5 پیمانه

مرغ 5 تیکه

پیاز بزرگ یک عدد

زعفران دم کرده غلیظ 4 قاشق غذاخوری

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

گلاب 2 قاشق غذاخوری

زرشک یک پیمانه

شکر یک قاشق غذاخوری

خلال پسته 100 گرم

کره 50 گرم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری پر

نمک یک ونیم قاشق چایخوری

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

این میزان مواد برای 5 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون زرشک پلو با مرغ درست کنی، این مقادیر رو کم و زیاد کنی.

zereshkpolo3

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و خلالی خرد می کنیم و همراه کمی روغن داخل تابه می ریزیم و روی حرارت قرار میدیم. مرغ ها رو روی پیازها می ذاریم و بهشون نمک می زنیم. در تابه رو می ذاریم تا مرغ و پیاز با حرارت ملایم تفت بخورن.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه آب می ریزیم و می ذاریم روی حرارت تا به جوش بیاد.

zereshkpolo5

مرحله سوم

بعد 15 تا 20 دقیقه که پیازها نرم شدن و آب انداختن، مرغ ها رو بر می گردونیم و زردچوبه رو می ریزیم. زرشک رو هم خیس می کنیم و بعد از چند دقیقه آبکش می کنیم.

مرحله چهارم

داخل یه تابه کوچیک کره می ریزیم، رب رو کمی تفت می دیم و بهش نصف زعفرون دم کرده، آبلیمو و گلاب رو اضافه کرده، هم می زنیم و نصف لیوان آب جوش می ریزیم و از روی حرارت برمی داریم.

zereshkpolo7

مرحله پنجم

وقتی مرغ ها حسابی تفت خوردن، سسی که درست کردیم رو اضافه می کنیم و اجازه می دیم مرغ به آرومی بپزه.

مرحله ششم

زرشک رو که آبکش کردیم با کمی کره تفت می دیم و بهش شکر رو اضافه می کنیم. شکر که حل شد، بقیه زعفرون دم کرده و خلال پسته رو می ریزیم و از روی حرارت برمی داریم.

zereshkpolo4

مرحله هفتم

آب که جوش اومد برنج رو که از قبل با مقداری نمک خیس کردیم، داخل قابلمه می ریزیم و بعد از نیمه پز شدن، آبکش کرده و دم می کنیم.

مرحله هشتم

بعد از یک ساعت، مرغ کاملا پخته و پلو دم کشیده. مقداری از پلو رو با زرشک و خلال پسته مخلوط می کنیم. داخل ظرف یک کفگیر پلوی سفید می کشیم. کنارش یه تکه مرغ قرار می دیم و از پلوی زعفرونی مقداری روی پلوی سفید و مرغ می ریزیم و زرشک پلو با مرغ خوشمزه ما آماده ست. نوش جان.

zereshkpolo6

اگه به آشپزی علاقمند هستی، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها